Moderator: Moderafo's
Collateral schreef:jas schreef:Eva is door de duivel verleid geworden, Jezus Zelf zegt tegen de Joden dat ze "uit hun vader den duivel zijn." Er wordt gesproken over het vuur wat de duivel en zijn engelen bereid is. Er staat tal van bewijsplaatsen in de Bijbel voor het bestaan van de duivel. De duivel porde David aan tot een volkstelling, de duivel was een leugengeest in de profeten van Achab, Job zoals je zelf al noemde.
Ja, maar kan dat niet symbolisch zijn? Ik neem aan dat je het gebruik van het woord 'hel' in het Oude Testament ook regelmatig symbolisch neemt.
Shiva schreef:Door wie werd Jezus verzocht in de woestijn?
Door zijn ego dat bestaat uit verlangens en gevoelens. Deze moest Hij 'overwinnen', pas toen kon Hij totaal opgaan in zijn Vader.
Shiva schreef:Ik neem niets symbolisch tenzij uit de tekst klip en klaar blijkt dat het zo bedoeld is. De teksten m.b.t. de duivel zijn nimmer symbolisch bedoeld.
Zegt wie??
Shiva schreef:Door wie werd Jezus verzocht in de woestijn?
Door zijn ego dat bestaat uit verlangens en gevoelens. Deze moest Hij 'overwinnen', pas toen kon Hij totaal opgaan in zijn Vader.
Hoe kom je erbij om daar EGO te lezen? er staat toch satan?
DesertRose schreef:Door wie werd Jezus verzocht in de woestijn?
jas schreef:Collateral schreef:jas schreef:Eva is door de duivel verleid geworden, Jezus Zelf zegt tegen de Joden dat ze "uit hun vader den duivel zijn." Er wordt gesproken over het vuur wat de duivel en zijn engelen bereid is. Er staat tal van bewijsplaatsen in de Bijbel voor het bestaan van de duivel. De duivel porde David aan tot een volkstelling, de duivel was een leugengeest in de profeten van Achab, Job zoals je zelf al noemde.
Ja, maar kan dat niet symbolisch zijn? Ik neem aan dat je het gebruik van het woord 'hel' in het Oude Testament ook regelmatig symbolisch neemt.
Ik neem niets symbolisch tenzij uit de tekst klip en klaar blijkt dat het zo bedoeld is. De teksten m.b.t. de duivel zijn nimmer symbolisch bedoeld.
Collateral schreef:DesertRose schreef:Door wie werd Jezus verzocht in de woestijn?jas schreef:Collateral schreef:jas schreef:Eva is door de duivel verleid geworden, Jezus Zelf zegt tegen de Joden dat ze "uit hun vader den duivel zijn." Er wordt gesproken over het vuur wat de duivel en zijn engelen bereid is. Er staat tal van bewijsplaatsen in de Bijbel voor het bestaan van de duivel. De duivel porde David aan tot een volkstelling, de duivel was een leugengeest in de profeten van Achab, Job zoals je zelf al noemde.
Ik neem niets symbolisch tenzij uit de tekst klip en klaar blijkt dat het zo bedoeld is. De teksten m.b.t. de duivel zijn nimmer symbolisch bedoeld.
Hoe diep is het graven voordat je in de hel bent? En hoe hoog moet je klimmen voordat je in de hemel bent? (Zie Amos 9:2.)
Shiva schreef:Hoe kom je erbij om daar EGO te lezen? er staat toch satan?
Dat is niet zo moeilijk hoor. (ik vraag me trouwens af of in de orginele teksten in de orginele taal hetzelfde staat maar dat maakt voor mijn uitleg niet uit) God is Liefde. God heeft de mens gecreerd en zodoende is de mens ook Liefde. Toch is een mens instaat datgene te doen wat je zou kunnen omschrijven als 'duivels'. Dit kan de mens omdat deze het verstand heeft of liever gezegd een 'mind'. Door deze mind kan de mens datgene creeren wat hij eigenlijk niet is. (een ilusie) Hiervoor gebruikt hij het ego. En zo onstaat de duivel of satan. Het is dus je eigen creatie. De weg terug naar God is dus het 'vernietigen'van het ego.
Nu geloof ik niet dat Jezus een groot ego had maar blijkbaar was er wel iets waar hij mee moest afrekenen. Er was een twijfel, die weer heel even terug kwam toen Jezus gekruisigd was.
Zou er geen ego zijn dan zouden we puur Liefde zijn. Alleen dan zouden we niet kunnen ervaren wat puur Liefde is. (ik hoop dat je het nog kan volgen)
Wanneer er geen ilusie meer is is er eenheid met God. Zodoende was Jezus dus God.
Kan er nog veel meer over schrijven maar daar is het nu te laat voor.
goodnight, have divine dreams
jas schreef:Collateral schreef:DesertRose schreef:Door wie werd Jezus verzocht in de woestijn?jas schreef:Collateral schreef:jas schreef:Eva is door de duivel verleid geworden, Jezus Zelf zegt tegen de Joden dat ze "uit hun vader den duivel zijn." Er wordt gesproken over het vuur wat de duivel en zijn engelen bereid is. Er staat tal van bewijsplaatsen in de Bijbel voor het bestaan van de duivel. De duivel porde David aan tot een volkstelling, de duivel was een leugengeest in de profeten van Achab, Job zoals je zelf al noemde.
Hoe diep is het graven voordat je in de hel bent? En hoe hoog moet je klimmen voordat je in de hemel bent? (Zie Amos 9:2.)
Ja, en? Dit ontkracht niet mijn bewering als je dat er mee wil zeggen.
Ik besluit dan ook met de conclusie dat je een gigantisch dwaallicht bent die enkel en alleen vanuit zichzelf, vanuit zijn 'eigen' waarheid redeneert. Gij zot, keert u tot God.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 24 gasten