wil je die teksten die ik erbij zet eens lezen dan? en reageren over hoe jij die teksten ziet... dat lijkt me beter voor de discussie
Missschien slim om ze zelf vast ui te schrijven, maakt het iets overzichtelijker en duidelijker.
En wat denk je dan van Romeinen 7:6 in samenhang met romeinen 14:5
Romeinen 7;6Maar nu zijn wij vrijgemaakt van de wet,14) overmits wij dien gestorven zijn,15) onder welken wij gehouden waren;16) alzo dat wij dienen17) in nieuwigheid des geestes,18) en niet in de oudheid der letter.19)
Daarbij de uitleg van de kanttekening.....maar de apostel heeft hetzelve liever omgekeerd, omdat het vreemd zou geschenen hebben zo hij gezegd had dat de wet van Christus gedood was, daar hij maar verstaat, dat de heersende macht der wet gedood was; hetwelk door deze wijze van spreken; wij zijn der wet gedood, dat is, de wet heeft deze dreigende en aanritsende macht niet meer over ons, dewijl wij dood voor haar zijn, wel zo bekwamelijk kan verstaan worden.
en....19) in oudheid der letter.
Dat is, in de oude verdorvenheid, die door de uitwendige letter der wet meer en meer wordt aangeritst tot de zonde; alzo de wet den zondaar wel verdoemt, maar de kracht niet medebrengt om de zonde te laten. Waarom de wet een doodslaande letter en een dienst des doods wordt genaamd; 2 Cor. 3:6,7.
Dit geeft voor mij niet weer dat ik de wet niet meer hoef te houden........
Over het houden van de zondag lees ik..oudtestamentische feestdagen, de zondag is een nieuwtestamentische dag dus geen vrijspraak dmv Rom. 14 mijn inziens...
Ben ik nu wel duidelijk

?