Mijn zwager belt: DE HEER IS WAARLIJK OP GESTAAN HALLELUA!!!
dan even een praatje.
Moderator: Moderafo's
Zieoendjen schreef:Ze zouden me wel heel raar aankijken als ik dat zou doen hier op Urk> De Heer is opgestaan! "Hea, wat zeen je?"
Ik denk niet dat dat gaat lukken, dat iedereen dat zou zeggen. Dan zou je het in de krant ofzo moeten zettenHier op refoweb kunnen we het wel doen
jas schreef:Mariekje88 schreef:Een vriend van ons die is iets in t vaticaan (vergeet altijd wat) maar owkeej..
Paus misschien?
Mariekje88 schreef:maarr k had t dr es met mn ma over dat ik t wel mooi vind eiglijk en ze zei dat het in een kerk in Zeist (volges mij Broederkerk? ben niet zo goed in dingen onthouden) maar goed in die kerk wordt dat ook altijd met pasen gezegd, en ze gaan geloof k met narcissen naar de graven en naja.. dan begroeten ze elkaar dus allemaal zo
![]()
Marnix schreef:Eigenlijk zou je die groet ook moeten brengen aan de mensen die Hem niet kennen
Weten ze gelijk wat Pasen ook alweer is
Het is inderdaad wel vreemd dat de nadruk in Nederland op kerst ligt, terwijl Pasen eigenlijk het hoogtepunt van het kerkelijk jaar is. Als je naar het oosten gaat en in de orthodoxe kerken kijkt is dat ook inderdaad het geval, maar in het rijke westen (EU + Amerika) is dat Kerst. Best raar eigenlijk.
Voda schreef:In Oekraïne begroeten de mensen elkaar op een bijzondere manier als het Pasen is.
De eerste zegt dan als men elkaar ontmoet : "De Heer is òpgestaan"
En de ander zegt : "De Heer is wààrlijk òpgestaan"
Ik vind dat errug mooi.....![]()
Wat vinden jullie daarvan ?
En sturen jullie kaarten naar elkaar met Pasen ?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten