Moderator: Moderafo's
Raido schreef:GGiN is volgens mij juist om dat aanbod-gedoe uit de GG gegaan, bewijzen frekje, hoe kom je er bij..
caprice schreef:frekje schreef:Ger. Gem (rechts) met GGiN. (Zou ook best kunnen, leren allebei voorwaardelijk aanbod!)
Dat zijn geen kleine woorden. Dit vraagt een diepere uitleg en een bewijs.
caprice schreef:frekje schreef:Ger. Gem (rechts) met GGiN. (Zou ook best kunnen, leren allebei voorwaardelijk aanbod!)
Aragorn schreef:caprice schreef:frekje schreef:Ger. Gem (rechts) met GGiN. (Zou ook best kunnen, leren allebei voorwaardelijk aanbod!)
Er hebben nog niet zo heel lang geleden toch heuse 'toenaderingsgesprekken' plaatsgevonden?
Raido schreef:Zegt dat wat een dominee leert iets over het hele kerk verband? In de HHK zitten dominees die alleen evangelie prediken en de wet achterwege houden. Maar is dan de HHK een verderfelijke kerk? Ik zie de GG niet met de GGiN samen gaan, maar eerder met de HHK, maar dan moeten zij (HHK) wel eerst van die arrogante wij zijn de voortzetting van de NHK gevoel af..
Zie jij het voor je, er zijn GG-gemeentjes die gaan denken als de GGiN? ammehoela om het eens zo uittedrukken er zullen vast GGers zijn die zo denken inderdaad, maar kijk toch eens uit om je mening te staven aan een paar GGers die je kent (geld voor iedereen, richting elk kerkverband), en ja inderdaad, dat over die arrogante houding van de HHK'ers zeg ik inderdaad expres zo.
Zeker gestaaft aan je grote kennis over Ger.Gemmers die in je klas zitten, als ik mijn mening over de HHK zou staven aan de HHK mensen die ik ken, staat het qua inhoud en leer niet echt dicht bij de HHK zoals deze echt is.En over die Gergemmers... Er zijn er genoeg die zo denken als de GGiN. Misschien dan niet helemaal, maar wel heel erg grotendeels!
Raido schreef:Zegt dat wat een dominee leert iets over het hele kerk verband? In de HHK zitten dominees die alleen evangelie prediken en de wet achterwege houden. Maar is dan de HHK een verderfelijke kerk? Ik zie de GG niet met de GGiN samen gaan, maar eerder met de HHK, maar dan moeten zij (HHK) wel eerst van die arrogante wij zijn de voortzetting van de NHK gevoel af..
lindita schreef:Dus omdat Frekje 1 dominee weet te noemen die volgens hem wel bij de GGiN zou passen, gaat de GG scheuren??
Ik zit zelf ook in een 'rechtse' (ik HAAT dat woord vanwege de negatieve bijklank, maar goed ) kerk, maar kennissen van mij die in de GGiN zitten, vinden het een veels te makkelijke kerk, daar is geen tucht meer, daar leren ze dat het aanbod van genade tot alle hoorders komt en dat is toch niet waar.... drama drama.
Bepaalde mensen in de GGiN zouden zich weer af gaan scheiden zodra de GG met hen wilde fuseren, dus:
1: dit levert alleen nog maar meer scheuringen op
2: dit gaat dus ws. never gebeuren
Iemand uitlachen om de zelfde manier denken als wat jij zelf doet. Jij zegt niet dat je de GG zit samen gaan met de GGiN omdat jij vind dat een dominee rechts genoeg is om in de GGiN te zitten.
Wat ik dus zeg is exact het zelfde, ik zeg dat ik een dominee ken die HHK is en alleen evangelie preekt, daarmee scheer ik dan even de hele HHK over de kam : evangeliepredeking en verder niks. Exact het zelfde wat jij hier boven deed. Open je ogen eens voordat je begint te oordelen over dominees, kerken en kerkleren.
Alleen al wat je zegt over die riedel dominees, die de ger.gem preken, en HHK zijn... waarom komen ze dan niet naar de Ger.Gem, ze zullen worden ontvangen als broeders in Christus. Maar dat gebeurd niet en nooit, door de arrogantie van HHK en de oude NHK.
Zeker gestaaft aan je grote kennis over Ger.Gemmers die in je klas zitten, als ik mijn mening over de HHK zou staven aan de HHK mensen die ik ken, staat het qua inhoud en leer niet echt dicht bij de HHK zoals deze echt is.
O ja, GG preken bijna alleen maar wet... ik nodig je uit om eens te komen luisteren naar Ds. Schreuder, Ds. van Dieren, Ds. Clemens... of wie ook...
Het gaat hier niet om dominee of dominees, maar ik probeer aan te geven hoe krom de redenatie is. Je geeft aan dat er Ger.Gemmers zijn die net zo denken als de GGiN, je geeft een voorbeeld van één dominee, wat ik een wel erg marginaal bewijs vind dat DE GerGem zo denkt en dat DE GerGem dan daarom zou kunnen scheuren of splitsen. Wat is de zuivere? hervormd? leer? Volgens mij gaan de PKN en de HHK er prat op dat ze bijde de zuivere hervormde leer preken... moeten ze dan ook maar niet weer samen gaan?Ik ben nu wel ongelooflijk nieuwsgierig welke dominee dat moet wezen. De dominee uit Rijssen van de HHK soms?
Scheer ik alles over 1 kam? Ik oordeel nu gewoon omdat ik deze dominees allemaal heus wel eens gehoord heb, en deze preken echt geen zuivere hervormde leer hoor!
Is het in de essentie een probleem wie naar welke gaat, het gaat dan om wie waar uit gaan, als er HHKérs zijn die het niet eens zijn met de gang van zaken, dan zijn ze welkom bij de Ger.Gem.Waarom zullen ze naar de Ger. Gem gaan? Die is toch ooit afgescheiden? Laten ze dan zelf komen naar de PKN, naar de kerk die nog nooit is afgescheiden! (ff geen discussie over PKN/HHK)
Persoonlijke aanval of confrontatie werkt over het algemeen beter dan het generaliseren. Ik wil alleen even aanstippen dat je op een aantal dominees of een aantal GerGemmers nooit en te nimmer je mening mag en kunt baseren.Wat val je me ongelooflijk persoonlijk aan zeg. Net of je mijn hele klas soms kent ofzo. Nou, misschien ken je nog wat Rijssenaren, en daarvan gaan er 2 naar de HHK, en als ik de leer die zij leren staaf aan de leer zoals die altijd was klopt het zeker met de echte hervormde leer!!!
Ik ben benieuwd wat er mis is met het aanbod dat Jezus jou geeft door de mond van Ds. Schreuder. Verhalen zul je vast gehoord hebben, Ds van Dieren confronteerd je vaak met je eigen ik, wat nodig is.Ds. Schreuder heb ik 2x gehoord, maar ik moet zeggen dat hij goede kanten heeft maar ook kanten waar ik het echt niet mee eens ben. (Ik ga niet in details uitleggen wat, maar ongeveer met het aanbod). De rest heb ik nog niet gehoord, maar over Ds. van Dieren heb ik zelf wel veel verhalen gehoord.
Ik ken ze alle drie, en ze doen alle drie qua spreiding van wet en evangelie gelijk. Vooral dominee Clements laat die expliciet naar voren komen in zijn preken.Luister jij dan maar eens naar Ds. C.G. Vreugdenhil, en Ds. Kattenberg of Ds. van de Net --> die zijn Wet en Evangelie. De dominees die jij noemt vast ook wel, maar zullen meer Wet prediken.
Raido schreef:Het gaat hier niet om dominee of dominees, maar ik probeer aan te geven hoe krom de redenatie is. Je geeft aan dat er Ger.Gemmers zijn die net zo denken als de GGiN, je geeft een voorbeeld van één dominee, wat ik een wel erg marginaal bewijs vind dat DE GerGem zo denkt en dat DE GerGem dan daarom zou kunnen scheuren of splitsen. Wat is de zuivere? hervormd? leer? Volgens mij gaan de PKN en de HHK er prat op dat ze bijde de zuivere hervormde leer preken... moeten ze dan ook maar niet weer samen gaan?Ik ben nu wel ongelooflijk nieuwsgierig welke dominee dat moet wezen. De dominee uit Rijssen van de HHK soms?
Scheer ik alles over 1 kam? Ik oordeel nu gewoon omdat ik deze dominees allemaal heus wel eens gehoord heb, en deze preken echt geen zuivere hervormde leer hoor!Is het in de essentie een probleem wie naar welke gaat, het gaat dan om wie waar uit gaan, als er HHKérs zijn die het niet eens zijn met de gang van zaken, dan zijn ze welkom bij de Ger.Gem.Waarom zullen ze naar de Ger. Gem gaan? Die is toch ooit afgescheiden? Laten ze dan zelf komen naar de PKN, naar de kerk die nog nooit is afgescheiden! (ff geen discussie over PKN/HHK)Persoonlijke aanval of confrontatie werkt over het algemeen beter dan het generaliseren. Ik wil alleen even aanstippen dat je op een aantal dominees of een aantal GerGemmers nooit en te nimmer je mening mag en kunt baseren.Wat val je me ongelooflijk persoonlijk aan zeg. Net of je mijn hele klas soms kent ofzo. Nou, misschien ken je nog wat Rijssenaren, en daarvan gaan er 2 naar de HHK, en als ik de leer die zij leren staaf aan de leer zoals die altijd was klopt het zeker met de echte hervormde leer!!!Ik ben benieuwd wat er mis is met het aanbod dat Jezus jou geeft door de mond van Ds. Schreuder. Verhalen zul je vast gehoord hebben, Ds van Dieren confronteerd je vaak met je eigen ik, wat nodig is.Ds. Schreuder heb ik 2x gehoord, maar ik moet zeggen dat hij goede kanten heeft maar ook kanten waar ik het echt niet mee eens ben. (Ik ga niet in details uitleggen wat, maar ongeveer met het aanbod). De rest heb ik nog niet gehoord, maar over Ds. van Dieren heb ik zelf wel veel verhalen gehoord.Ik ken ze alle drie, en ze doen alle drie qua spreiding van wet en evangelie gelijk. Vooral dominee Clements laat die expliciet naar voren komen in zijn preken.Luister jij dan maar eens naar Ds. C.G. Vreugdenhil, en Ds. Kattenberg of Ds. van de Net --> die zijn Wet en Evangelie. De dominees die jij noemt vast ook wel, maar zullen meer Wet prediken.
Aragorn schreef: De Waarheid mag wat kosten!
Zoals ik al zei, ik ga geen dominee noemen omdat het niet mijn bedoeling is om een dominee onderuit te schoffelen, het gaat om de vergelijking.Nu heb ik alleen nog geen antwoord op mijn vraag: welke dominee bedoel je, want ik kan ook wel vanalles zeggen. Ds. J.C. den Ouden?
Waar een wil is is een weg.Wat betreft HHK en PKN... Ik zou heel graag zien dat deze weer samen gaan. HEEL GRAAG! Maar ja, het lukt gewoon niet en nu ga ik even niemand de schuld geven, maar helaas... ik ben bang dat dat niet lukt.
Het was een voorbeeld, ik had net zo goed vrienden of wat dan ook kunnen noemen, het gaat om de vergelijking niet om klasgenoten ofzo. En of ik je klasgenoten ken, dat laat ik het midden/Oke, een persoonlijke aanval werkt beter, doe ik normaal ook zoals je ook wel zult weten, maar om het dan meteen over mijn klas te hebben... Je kent mijn klas niet eens! Of wel soms?
De Ger.Gem is gelijk, al hoewel er mensen zijn die misschien anders denken binnen de muren, wat maakt dat uit?Over de Ger. Gem: jazeker, als je ook die dominees goed vindt, dan is het ook goed. Als je deze dominees gelijk kunt trekken heb je een antwoord op de topicvraag: de Ger.Gem is gelijk.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten