Weet je dat ik geen id hebt wat jij nou bent? Jongetje of meisje??? Je naam doet vermoeden jongetje...
Jij schreef:
Ik denk niet dat je lichamelijk gemeenschap moet hebben als je de geestelijke eenheid niet voelt.
Ik ben het niet helemaal met je eens! Je moet niet beginnen met trouwen wanneer er geen basis van eenheid is... Dat beaam ik. En als je getrouwd ben zal er vaak gemeenschap zijn op basis van deze eenheid. Maar soms kun je erge ruzie hebben gehad en als het goed is gepraat kan de eenheid nog ver weg zijn. Ook dan kan de gemeenschap helpen om deze eenheid terug te vinden. Je moet geen sex hebben om de sex, maar ik geloof wel dat je met sex mag beginnen uit liefde om weer tot een eenheid te worden!!!
Ook is er het feit dat jongens sneller en vaker zin hebben in sex als meisjes (misschien meot ik zeggen vrouwen en mannen???) Ik geloof dat je als vrouw dan wel een keer op de aanhalingen van de man mag ingaan zonder dat je al zin hebt...de zin komt vaak later wel. Ik zeg niet dat de vrouw moet wanneer de man wil ofzo...ik heb het hier over liefde!!! De bijbel zegt: 1 Korinte 7:4 De vrouw heeft de macht niet over haar eigen lichaam, maar de man; en desgelijks ook de man heeft de macht niet over zijn eigen lichaam, maar de vrouw.
Eerst dacht ik dat dat betekende dat de vrouw moest wanneer de man wilde en anders om. Maar dat betekend het niet, daaraan gaat een relatie kapot. Wat ik hieruit wel kan halen is dat je als vrouw voor je man (en ook lichamelijk) moet zorgen als je eigen lichaam en andersom!!
Het kan dus zijn dat je vanuit eenheid seks zal beleven!!! Maar dit hoeft niet als de basis maar liefde is, zo kan de sex dus ook (gevoel van) eenheid voortbrengen!!
Liefs prinsesje