Refowebkids deel 13

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LauraC
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 13

Berichtdoor LauraC » 24 mei 2011 20:56

cornelia77 schreef:Nemen jullie echt je kinderen mee naar de wc??? :shock:
Daar heb ik nu echt nooit over geprakkiseerd. Je zou er spontaan obstipatie van krijgen...

Geen keus helaas :( Of hij breekt beneden de hele boel af of ik neem hem mee... (we hebben alleen boven wc namelijk)

Neeltje Jans
Mineur
Mineur

Berichtdoor Neeltje Jans » 24 mei 2011 21:40

cornelia77 schreef:Nemen jullie echt je kinderen mee naar de wc??? :shock:
Daar heb ik nu echt nooit over geprakkiseerd. Je zou er spontaan obstipatie van krijgen...

Nee! Hoewel we geen slot hebben op de wc (in mijn boosheid heb ik ooit het haakje uit de deur getrokken :oops: toen er 2 kinderen samen zaten te griepen [-X ), hier ben ik wel zo duidelijk in: niet in de wc komen als er iemand op zit! Ik vind het zelfs niet goed dat ze tegen me gaan lopen roepen als ik even zit. Komop zeg! Er is toch wel 1 plekje in huis waar ik even met rust gelaten kan worden? ](*,) 8) Wacht maar, als ik eruit kom mag je weer tegen me praten.
Neeltje Jans

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 25 mei 2011 08:32

zie het probleem er niet van in eigenlijk. Hier lopen ze me ook achterna, maar heb er echt geen moeite mee. Scheelt ook wel dat ik beneden de deur niet eens dicht doe, vind dat zo'n klein hokje, als er visite is loop ik wel even naar boven :lol:
ideaal trouwens, als je wc papier op is, halen ze het even voor je uit de gangkast :mrgreen:

PPM: Sarah doet dat ook heel erg en Eef begint er nu ook mee. Volgens mij is het een fase. Geef er weinig aandacht aan en ik hoop dat het snel vanzelf over gaat.
Ze moeten hier overigens wel delen, maar 1 of 2 dingen mogen ze voor zichzelf houden. Ligt er een beetje aan hoe of wat. En als er vriendjes over de vloer komen wil dat niet zeggen dat ze OVERAL mee mogen spelen, ik kijk wel een beetje naar waar ze erg zuinig mee doen, dan zeg ik dat ze daar vandaag niet mee mogen spelen. Gaat over het algemeen prima gelukkig.

vpk: driftbuien van eef negeer ik volkomen, leg 1 keer uit wat ik ervan denk en daarna stap ik gewoon over dr heen. Moet zeggen dat ze ze bijna nooit heeft eigenlijk. Bij Sarah moet ik er wel op in gaan anders komt ze er nooit meer uit :roll: maar daar kun je eigenlijk geen pijl op trekken en das een geval apart :wink:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 25 mei 2011 11:52

haha.. lammetje herkenbaar: eroverheen stappen... doe ik hier ook als ze in een driftbui zit! :lol:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 25 mei 2011 12:00

Ik vind het geen probleem hoor, als Jurian mee wil naar het toilet. Hij doet het soms, lang niet altijd, of komt even kijken en vraagt dan:' Mama, ben je aan het doen?' :mrgreen: en dan probeer ik vaak meteen maar heel opvoedkundig uit te leggen dat grote mensen altijd op de wc plassen, en dat het heeeeeeeel knap zou zijn als hij dat ook deed. Maar pas antwoordde hij daarop:' Mama, ik heb toch luiertje om?' Uhm, ja, da's waar, heel logisch natuurlijk ;)

Echte flinke driftbuien heeft Jurian niet zo, wel dat hij zijn eigen zin wel eens wil en dan gaat gillen of op de grond gaat liggen, maar zolang ik het negeer is het binnen een halve minuut over en doet hij meestal wel wat ik van hem vroeg. Boos word ik er sowieso nooit om, want dat heeft al helemaal geen zin volgens mij. en soms zeg ik ook dat ik hem prima begrijp.Als hij net lekker door de winkelstraat mocht hollen, en nu bij het Kruidvat toch echt even in de wagen moet, dan begrijp ik dat hij dat niet leuk vindt. Maar hij moet toch ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 25 mei 2011 12:13

tja, negeren. dat was ook mijn eerste idee. maar ze kwam er niet meer uit. bleef maar aan de gang en huilde en krijste zichzelf echt helemaal overstuur.
nou ja. vandaag gaat het tot nu toe weer super.
we gingen net even ergens op de fiets heen, zat ze steeds achterstevoren mijn hoofd naar beneden te trekken om kusjes te geven en te knuffelen :8>

ze loopt mij ook altijd achterna naar het toilet en doet tegenwoordig zelf de deur open. had er zelf nooit zoveel problemen mee maar mijn man vind dat ik de deur op slot moet doen 8) . hij zegt als je bij een ander bent wil je toch ook niet dat ze je deur opentrekt. nee, dat is eigenlijk ook wel zo.
en eigenlijk ben ik het wel met neeltje jans eens, 1 plekje in huis waar je even met rust gelaten wordt :wink:
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 mei 2011 12:28

Hier ook altijd publiek bij de toiletgang. Ik kan er echt niet mee zitten, het gaat vanzelf wel over, wanneer naar de wc gaan ineens vies en raar wordt, enzo. Zoonlief liet ons in het begin geen seconde alleen, bang als hij was dat we misschien ineens zouden verdwijnen. Maar goed, logisch. Nu gaat hij bijna altijd mee 'zodat mama niet alleen is.' En dan geeft hij heel veel kusjes. Het is altijd reuze-gezellig :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 25 mei 2011 14:01

Inderdaad, bij ons was toiletbezoek ook altijd een 'publieke aangelegenheid' zeg maar. Maar nu de meiden ouder worden is dat echt niet meer zo! Mama mag zelfs niet meer kijken als er een schone onderbroek wordt aangetrokken 8) En bloot is bij voorbaat al vies en raar :-oo Komt dus allemaal echt wel goed :D

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 mei 2011 15:32

Geweldig die leeftijdsfase's.

Ik doe nooit de deur op slot :oops: Alleen als ik bij iemand anders op de toilet ga zitten (en soms vergeet ik het nog weleens, pas nog bij een openbare toilet). :lol: Hoorde pas van iemand die dan niet kan plassen als er iemand bij is. Daar heb ik geen problemen mee.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 mei 2011 16:01

Onze zoon, die vorige week 4 jaar is geworden, blijkt helemaal niet 4 jaar te zijn. De uitslagen van de onderzoeken naar zijn leeftijd (skelet, enzo) zijn binnen. Hij is 3 jaar, waarschijnlijk ongeveer 3,5. Maar zeker geen 4.

Ik voel me nu heel raar. Morgen is de wereld vast wel weer normaal. Maar al in Afrika geloofden we het niet, mijn gevoel zei altijd 'hij is jonger'. En dat is hij.

Ineens heb ik weer een peuter in huis, we gaan een leeftijdsfase terug 8)

Het leven zit vol verrassingen :mrgreen:

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 25 mei 2011 16:04

Wat een vreemde ervaring moet dat zijn, Galateia! Klopt het wel beter met je gevoel? En hoe gaat het nu verder met school enzo? Daar mag hij toch wel gewoon naar toe blijven gaan?

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 mei 2011 16:07

Ha! School vertellen we niks, het gaat verder niemand wat aan. Alleen als ze gaan zeuren over achterstanden volgend jaar of over 2 jaar, of als een jaartje extra kleuteren aan de orde zou zijn, dan kunnen we het er eens over hebben. Maar voorlopig niet. Hij heeft het ontzettend naar zijn zin op school. Wij zeggen niks. Alles blijft gewoon hetzelfde. Maar het idee is... raar.

Het klopt wel beter met mijn gevoel. Ik heb geen verstand van kinderen, maar dit klopt meer. Het is ok. Haha! Het is echt raar :mrgreen:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 mei 2011 16:46

Dat is zeker een apparte ervaring voor jullie. Maar laat hem maar lekker op school hoor. En een jaartje extra kleuteren is ook helemaal niet verkeerd.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 mei 2011 16:58

Ach, we zien wel, joh. Dat is nog zo ver weg. Het was alleen maar en voorbeeld voor een stel dat-situatie. We doen er verder helemaal niks anders mee, dan het in ons achterhoofd houden. Meer niet. Lekker nog een paar weken school, het zijn toch allemaal gebroken weken (Hemelvaart, Pinksteren, studiedagen, etc.) en dan zomervakantie. En zelfs al zouden we het vertellen: ze kunnen hem niet eens weigeren, want voor de wet is hij al 4 8)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 mei 2011 17:00

Precies.... :mrgreen:

Terug naar “Archief”