Zwanger deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Zwanger deel 10

Berichtdoor Evelien » 28 mar 2011 07:24

Hier gaat het wel aardig goed, soms n beetje misselijk en moet nu toch wel zo nu en dan kokhalzen. :? Niet een zozeer van een geur maar smerige dingen te zien. Bijv. afgelopen zaterdag had m'n neefje in z'n broek geplast en omdat m'n schoonzus het druk had en m'n neefje schone kleren aan deed heb ik de boel maar even schoongemaakt maar ik moest gewoon kokhalzen.

Even een raar vraagje: kan het zijn dat je buik bij week 14 begint te groeien? Broek maat 42 kan ik nu dus niet meer aan (de ritsluiting gaat nu dus continu open vanwege de spanning bij de buik). Maat 44 broek kan ik wel aan met een riem. Ik zit te dubben om een positiespijkerbroek te kopen. Maar vindt het n beetje gek. :oops: Omdat ik nog maar 14 weken ben.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 28 mar 2011 07:26

Ik denk wel dat je dan inderdaad weer een dinsdag begint, maar weet t niet precies. Volgens mij krijg je daar wel een brief over van t UWV.

Vandaag 35 weken inderdaad. Ik heb voor mezelf maar besloten dat ik toch echt hoogzwanger ben, voor mijn gevoel duurt t nog een hele poos voor de kleine komt #-o . We moeten dan ook nog het een en andere regelen/bedenken. Ik voel me op zich verder goed gelukkig, heb weinig echte zwangerschapsklachten.
Ik wil wel graag 'gewoon' bevallen, vind het idee van een keizersnee eigenlijk heel eng (messen, naalden, wakker zijn terwijl t gedaan wordt, nee als ik de keuze heb dan weet ik t wel...). Ik hoop nog altijd op thuis, maar die kans wordt ondertussen wel heel klein, want het is zeker een week of twee geleden dat beeb uberhaupt nog draai-acties heeft gedaan.

Evelien, ja hoor, kan best. De één groeit gewoon veel eerder dan de ander (ik heb nu wel voor de 12 weken al een positiebroek aan gehad, was niet per se nodig, maar een maand ofzo later knapte de knoop van mn gewone spijkerbroek dus toen kon ik er niet meer omheen). Lekker aan toe geven en wat comfortabels kopen :).
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 28 mar 2011 07:54

@ Evelien Ik draag altijd heel snel al positiekleding, vaak al met 8 weken. Mijn buik groeit al voordat ik weet dat ik zwanger ben en ik kom in de eerste 5 weken al 3,5 kg aan. Ik weet ook niet hoe dat komt, maar mijn moeder had dat ook altijd.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 28 mar 2011 07:59

Misschien komt het ook wel doordat ik nog steeds niet echt het idee heb dat ik zwanger ben. Ik moet er nog steeds aan wennen. :oops: Maar de kwaaltjes en de echo en m'n buikgroei ben ik wel zwanger maar in m'n hoofd is dat zo anders.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 28 mar 2011 08:04

Dat is ook heel normaal hoor! Ik had een week voordat ik beviel niet het idee dat er echt een kindje in mij groeide.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 28 mar 2011 08:06

evelien, bij Jurian droeg ik met 8 weken al positiekleding. Ik was zo trots dat het kon! Nu bij dit kindje pas met 15 weken, maar nu is het ook minder nieuw allemaal. Maar zeker bij de eerste, dat vond ik super, dan vind ik 14 weken al laat :D

Wat vervelend dat het kindje in een stuit ligt, Parkiet. Hopelijk draait het nog!

AG, kom je maar snel melden met goed nieuws :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 28 mar 2011 08:49

Oei, vergeten te melden gister. :oops: Ze zit er nog in hoor.

Als ik in maart wil bevallen, moet ik wel opschieten. ;)
Wel last van harde buiken, die regelmatig komen...

Evelien, gewoon kopen! Ik pastte ook al snel mn gewone broeken niet meer.

Parkiet, 't schiet nu wel op voor je! Hopelijk draait de baby nog..!

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 28 mar 2011 11:02

@ Jannoek: je krijgt idd een brief van het UWV na je bevalling. Ik ben op woensdag bevallen en moet op een donderdag weer beginnen officieel.

@ Evelien: lekker positiekleding gaan dragen, zit veel lekkerder.

@ AG: succes met je bevalling! Hopelijk duurt het niet lang meer...
@ Parkiet: Hopelijk draait je baby nog, Ga je anders nog een draaipoging doen?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 28 mar 2011 13:32

Hoe is het met je zus Laura?

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 28 mar 2011 13:35

ajl schreef:Hoe is het met je zus Laura?

Volledige bedrust en minimaal bezoek :? Woe overleg tussen gyn en kinderarts over wat er gaat gebeuren, toch nog wat langer laten lopen of zoals gepland de kindjes halen.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 28 mar 2011 14:15

Spannend Laura! Waarom zouden ze evt. nog langer gaan wachten nu?
Sterkte...

Hier net intake gehad van RST. Stelde niet zo veel voor eigenlijk. Ook weer achter de rug ;-)

@Evelien, ik kocht ook met 12 weken m'n eerste positiebroek. Gewoon doen hoor. Heb je er tenminste nog even wat aan. :)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 28 mar 2011 14:24

Gelukkig dat het met de meeste zwangeren goed gaat op wat kwaaltjes na.

@evelien gewoon kopen hoor daar zit geen termijn aan vast en het zit veel lekkerder dan je eigen broeken/rokken.
Kokhalzen is echt heel irri hier ook veel last van ook met pannen omspoelen of zo heel raar (gelukkig doet mijn man dat meestal)
Ook mijn werk is niet zo handig met vieze luchtjes :lol: Maar goed het is voor het goede doel denk ik dan maar en zolang ik niet echt moet overgeven.

Werken gaat nog steeds super eigenlijk nergens last van gisterenmorgen in de auto dacht ik nog als ik niet wist dat ik zwanger was (en geen buik had) zou ik niet weten dat ik zwanger ben voel me net zo goed als anders)
Dat is echt wel fijn en daar ben ik ook erg dankbaar voor. Nog 18 dienstjes werken en dan heerlijk VERLOF kijk er erg naar uit :lol:

Morgen om 07.00 staan ze al voor de deur met alle babyspullen ben zo benieuwd!!

@Jannoek wanneer moet je nu weer op controle? Mag je niet meer naar de verloskundige nu of dat wel?
Wat vroegen ze allemaal van de RST?

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 28 mar 2011 14:28

Jannoek schreef:Spannend Laura! Waarom zouden ze evt. nog langer gaan wachten nu?
Sterkte...

Misschien zodat het 'gezonde' kindje zo sterk mogelijk kan worden? Maar ja, er zitten overal haken en ogen aan. Ik heb zelf het vermoeden dat ze deze week geboren gaan worden.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 28 mar 2011 15:10

Spannend, sterkte alvast!

@Liefie ze vroegen niet zo veel eigenlijk :)
Of je speciale wensen hebt, ze vullen het indicatieprotocol in, geven aan wanneer je moet bellen etc.
Dat was het eigenlijk wel zo'n beetje, of ik ben de rest vergeten door de hormonen, kan ook. :mrgreen:

Ik moet nu naar zowel vk als gyn. Beetje vaag... ze zeiden vorige week in het ziekenhuis dat ze de zorg over gingen nemen van de vk, en dat zouden doorgeven, maar omdat de vk mij niet had gebeld belde ik zelf maar even vanmorgen.
Tegen haar hadden ze gezegd dat ze náást de vk afspraken de controles bij de gyn wil doen, dus en/en.
Dat was tegen ons echt niet, want bij ons zei ze dat we dan niet meer naar de vk hoefden, en dat, als er iets is, we het nummer van de gyn moesten bellen.
In elk geval: ik moet nu morgen naar de verloskundige, en volgende week weer voor een groei echo & afspraak met de gyn naar het ziekenhuis... Afwachten dus!

Heb jij volgende week de groeiecho liefie?

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 28 mar 2011 15:39

@Jannoek Apart dat je bij beide onder controle blijft maar aan de andere kant ook wel fijn.
Ja wij hebben volgende week donderdag de groei echo ben benieuwd hoe de kleine eruit ziet is al weer een hele tijd geleden.
Ben benieuwd wanneer de RST belt voor een afspraak maar hopelijk duurt het nog even heb het erg druk de komende tijd.

Terug naar “Archief”