Dippie, waarom stop of minder je de bijvoeding dan niet? Of zorgvuldig kiezen welke je wel en niet geven kunt, zodat ze in elk geval die obstipatie kwijt is...
Petra, mijn oudste (twee en half) kleed zich ook wel uit in bed. Luier tot nu toe nooit, maar de rest dus wel. Het maakt mij eigenlijk niet uit, zeker nu het langzaam aan wat warmer wordt (hopelijk). Als ze het echt koud heeft, kruipt ze volgens mij wel onder de dekens. Hier is er niets aan te doen ook, denk ik, want ze kan het gewoon en vind het leuk. Ik vind het ook niet erg genoeg om heel streng over te worden (ze maakt niets vies en wordt niet ziek, dus prima zo). Oh ja, ze doet het alleen s ochtends, dat scheelt natuurlijk.
AJL, als hij kokhalst van stukjes zou ik nog even wachten, maar in principe kun je met zes maanden wel stukjes geven. Broodkorst schijnt te kunnen (volkoren wellicht niet), rijstwafel (naja, op de verpakking staat nu 8 maanden geloof ik). Nog wat extra fruit? Een zacht stukje fruit in het handje bijv? Of groente als tussendoor, als hij dat zo lekker vind?
Kokhalzen is een natuurlijke reactie van een baby om een stukje weg te werken waar hij niets mee kan. Het kokhalzen zelf is dus geen probleem, maar zijn middels om een probleem (een stukje dus) weg te werken. het schijnt dat stukjes die in een zacht pureetje zitten voor baby's veel lastiger zijn dan een los stukje, omdat ze in een pureetje geen stukjes verwachten. Dus het zou goed kunnen dat hij met een stukje brood of fruit wel zijn weg weet wanneer het niet verstopt zit in een prutje.
Volgens mij eet J ook meer vaste voeding dan mijn M
Liefie, koek hoeft toch ook niet, is nergens goed voor, alleen voor de lekker. Ik zou dan eerder extra fruit geven, of rozijntjes oid.