Afslanken [deel 2]

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 27 feb 2008 14:31

Rope schreef:(...)Het zit 'm vooral in het feit dat je jezelf een nieuwe levensstijl aanmeet. Tussendoortjes gewoon niet over nadenken, handig als je gewoon nooit geleerd hebt te snoepen ;). Of anders je fruit (banaan oid met vezels) als tussendoortje. Of gewoon iets te drinken.
Neemt niet weg dat ik af en toe toch naar chocola of een koekje tussendoor pak. En wat dan nog, denk ik dan. Ik heb geen haast :). Meer dan 5k hoeft er toch niet echt af.
Succes allemaal en pas vooral op dat je gewicht geen obsessie wordt. Er is veel meer om voor te leven dan een mooi - lees: modebepaald - figuurtje.

Tussendoortjes zijn juist wel heel belangrijk als je af wil vallen. Als je zo'n twee á drie uur na je hoofdmaaltijd een gezond tussendoortje neemt, dan blijft je spijsvertering op gang en val je sneller af. En het voorkomt ook dat je je flauw gaat voelen.
Gezonde tussendoortjes zijn bijv.: Fruit, biscuit, yoghurt, japanse mix, (mini)cracker, suikervrije snoep.
Drinken geldt trouwens niet als tussendoortje. Dat moet je zowieso nemen. Tussendoortjes zijn puur eten.
O ja, enne, banaan is juist echt niet goed als tussendoortje, behalve als je het neemt voor het sporten. Er zitten superveel vruchtensuikers in en i.p. zijn die niet verkeerd, maar als je ze niet verbrand worden ze omgezet in vet.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 27 feb 2008 14:34

Mijn BMI is nu 20.2. Ik let daar eigenlijks ook niet op, ook meer op m'n kledingmaat. Een jaar of 4 geleden zat ik al op 2 maten groter dan ik nu zit. Zag gister foto's van van de zomer..... toen was m'n gezicht toch nog wat smaller. Merk nu wel dat m'n rokken weer wat lekkerder zitten dan een aantal weken geleden. Maar kwil dr nog 4 a 7 kg afhebben. 7 is het uiterste, daar wil ook graag naar toe, maar dat is echt jaren geleden dat ik op dat gewicht zat. Dat gaat me dus echt zomaar niet lukken. Als eerst die 4 er nog maar af zijn. Voel me zo niet prettig, dus het moet dr af. Van de zomer ging het zonder moeite..... me ma kreeg wel te horen dat ik er zo mager/slecht uit zag :roll:. Zelf vond ze dat meevallen, gelukkig :lol:. Ga dr gewoon voor, het moet dr af!

Van het weekend best wel weer veel gesnoept :oops:. Vandaag maar weer beginnen met lopen. Wil eigenlijks iedere dag een uur lopen, neem de hond dan mee. Die vind het ook prachtig. Moet het eigenlijks gelijk na het middageten doen, anders komt er niet van. En af en toe eet ik heus wel n koekje, eerder at ik op m'n werk brood en koek als we gingen koffie/theedrinken, nu eet ik een appel. En water drinken.....

Mijn moeder heeft bijna 1,5 jaar gedaan over 10 kg. Zij loopt bij een diëtiste. Ze valt maar heel langzaam af, maar dan is het er veel minder snel weer bij. Ik hoor regelmatig van mensen, eerst gaan ze SB, daarna stoppen ze. En zitten ze zo weer op hun oude gewicht, enja de strijd word dan alleen maar moeilijker om het er weer af te krijgen.
Wat de toekomst brengen moge........

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 27 feb 2008 15:31

Ze zeggen dat je je gewicht op je 20ste moet behouden ongeveer en dat het op je 30ste moeilijker wordt OM het te behouden en dat het daar vaak de mist in gaat (heb ik dus nog 9 jaar te gaan 8) )

Op zich gaat het goed! Mijn streven is 4 kilo er af (dan ben ik 1.66m en 59 kg) dat vind ik een mooi gewicht. Ik probeer mij aan te melden bij een sportschool (staat op loopafstand) dus dat gaat vooruit! :)

Afgelopen weekend bijna niet gesnoept (op 2 koeken en wat pringles na) De pringles heb ik gewoon weggezet, dan kijk ik er ook niet naar :wink: . Veel water gedronken en ook geprobeerd om veel vers fruit te eten. Als ik mijn maag hoor rammelen pak ik een appel i.p.v. koekjes. Als ik niks te doen heb (zoals nu 8) of bij een dagje vrij) dan ga ik vaak naar de keuken om wat te 'snaaien'.
Ik moet bekennen dat we koeken en chips halen. Misschien is het verstandig om dat eens NIET te halen 8)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 feb 2008 16:38

Het is juist wel goed idd om tussendoor iets te eten. Ik heb niet echt honger tussendoor, maar de kans dat ik naar een pot snoep ga is dan wel groter.
Ik eet sinds zaterdag sowieso geen koeken, snoepjes o.i.d. Tussendoor alleen af en toe een eierkoek, maar ik weet nog dat het van Sonja mocht ;) En die vind ik ook nog lekker. En minimaal 2,5 liter water per dag, naast thee enzo. Het is prima vol te houden. Zeker nu de eerste er al af is, dat geeft de burger moed ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 27 feb 2008 16:59

banaan en mango zijn niet goed als je wilt afvallen, verder mag volgens mij al het fruit.

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 27 feb 2008 18:32

Ja die bmi vind ik ook vrij weinig zeggen. Kvind het nogal een 'breed' begrip. Ik mag namelijk ook nogal 'breed' zijn wil het ook nog gezond zijn.

Wij zijn hier nogal druk met foto's zoeken voor de trouwerij van mijn broer. Toen kwam ik dus ook foto's van mezelf tegen. En het is leuk om te zien dat ik nu weer echt 'sprekend' lijk op het meisje die ik was toen ik 7 - 13 was. Toen werd ik dikker en dikker. En krijg je een fase waarin je me nu echt niet meer herkent, en ik ook walg als ik die foto's zie. Van 13 - 20 jaar. En toen ging ik afvallen. En vind ik leuk om te zien dat ik weer lijk op dat meisje van vroeger. Ik hoor dus echt dun....! :wink:
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 27 feb 2008 18:32

lammetje schreef:banaan en mango zijn niet goed als je wilt afvallen, verder mag volgens mij al het fruit.

Klopt ja.
Maar van druiven moet je ook niet teveel eten....
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 27 feb 2008 19:15

banaan mag 2 keer per week!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 28 feb 2008 10:28

-8 \:D/

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 28 feb 2008 10:31

Als tussendoortjes eet ik altijd dingen als stukjes komkommer, stukjes bleekselderij, stukjes paprika, van die wortelballetjes... JAMMIE

Ik ben dan ook echt dol op groenten, minder dol op fruit. Fruit vind ik gewoon echt niet lekker, alleen appel en meloen gaan er met smaak in.

Tijdens het avondeten eet ik vaak een hele berg van 2 soorten groenten, JAMMIE. Echt bergen...
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 28 feb 2008 10:47

wat ik zelf ook lekker vindt is gewoon een kopje bouilion. En dat helpt ook! Een half theelepetje strooibouilion in een grote mok, heet water erin en drinken maar (als je bijv. een trek in eten gevoel krijgt)

André

Berichtdoor André » 28 feb 2008 11:37

Zoo, ik ben nu 2 weken stabiel op -7, wat nu? 8-[
(Nog) meer bewegen misschien?

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 28 feb 2008 17:57

André schreef:Zoo, ik ben nu 2 weken stabiel op -7, wat nu? 8-[

Op gegeven moment val je van sporten niet meer af, je wordt er hooguit nog strakker door. Als je meer wil afvallen, moet je misschien nog eens je eetpatroon grondig onder de loep nemen.
Ik heb vorige week vier dagen lang alles opgeschreven wat ik at. Ongemerkt blijkt dat dan toch weer meer te zijn dan ik zelf denk. Misschien ook een idee voor jou?
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 28 feb 2008 21:30

bloempie schreef:
André schreef:Zoo, ik ben nu 2 weken stabiel op -7, wat nu? 8-[

Op gegeven moment val je van sporten niet meer af, je wordt er hooguit nog strakker door. Als je meer wil afvallen, moet je misschien nog eens je eetpatroon grondig onder de loep nemen.
Ik heb vorige week vier dagen lang alles opgeschreven wat ik at. Ongemerkt blijkt dat dan toch weer meer te zijn dan ik zelf denk. Misschien ook een idee voor jou?

Of gewoon blijven doen wat je al doet. Op een gegeven moment komt je lichaam op een soort plateau waar je een tijdje niks afvalt, wat je ook doet. Dat is slim van je lijf, want afvallen is biologisch gezien helemaal niet zo handig.

Ik weet niet wat je aan beweging doet, maar krachttraining werkt ook erg goed om af te vallen - in ieder geval om je vetpercentage omlaag te brengen. (Vervang een kilo vet door een kilo spier en je ziet er echt beter uit). En aangezien spieren meer energie verbruiken dan vet om zichzelf in stand te houden val je zelfs af als je slaapt. :mrgreen:

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 28 feb 2008 21:32

trijntjejohanna schreef:banaan mag 2 keer per week!

grin... serieus? Gelukkig volg ik dat dieet niet, wat het dan ook moge zijn. Bij mij gaan er wel heel wat meer banaantjes doorheen in een week. Na het sporten vaak 2 bananen door mijn zelfgemaakte vruchtenschake en ik sport 4 keer per week.

Ik ben alleen nu wat grieperig en heb daarom allerlei vet eten in huis gehaald. Hopelijk ben ik beter voordat alles op is.

Terug naar “Archief”