Zwanger deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor MissF » 17 jan 2011 20:03

Gefeliciteerd Evelien!

En dat soort dingen als opeens vliezen breken terwijl je ergens bent, die kans is best klein. Sowieso begint 1 op de 10 bevallingen maar met vliezen breken. Ik vond het ideaal, het was gewoon erg duidelijk: het is begonnen :D
Sowieso was Jurian een aparte, de bevalling begon met vliezen breken, toen bleek hij in het vruchtwater gepoept te hebben, wat ook niet bij elke bevalling zo is, en hij werd ook nog eens op de uitgerekende datum geboren.

Nu geloof ik bij dit kindje neit zo in die datum. Bij Jurian was ik extreem regelmatig ongesteld, op het uur af. Deze keer ook wel aardig, maar niet netjes 28 dagen, maar 30. Het werd toen toch iets lastiger rekenen. En met de echo kwam bij de ene meting (van het hoofdje ofzo) een x aantal weken uit, en bij de meting van het lijfje een week langer. Dus toen is het gemiddelde genomen. Dus ik klamp me daar maar niet echt aan vast :D

Zo, vandaag merk ik wel dat ik teveel heb gedaan, alles doet me zeer, mijn benen, rug, bekken volgens mij. Maargoed, ik ben ook wel flink aan de slag geweest en ook nog even gewinkeld, dus eigen schuld :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 17 jan 2011 20:17

@LeChat: Mijn moeder had ook heel andere zwangerschappen en bevallingen dan ik. Mijn moeder is bijv. zelden misselijk geweest (en ik juist heel erg, met overgeven erbij) en haar bevallingen duurden minimaal 8 uur (en mijn laatste bevalling duurde maar 2,5 uur). Onze ervaringen komen dus niet echt overeen met elkaar.

@Jannoek: De gynaecoloog vond onze jongste ook aan de grote kant, dus ik moest ook glucose laten prikken. Gelukkig bleek er niks aan de hand te zijn. Dochterlief woog bij de geboorte (na ruim 41 weken zwangerschap) precies 8 pond, dus niet eens extreem zwaar.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 jan 2011 20:22

Mijn moeders bevallingen gingen aardig snel, maar mijn moeder is wel heel hard denk ik voor zichzelf, dus die vond het allemaal meevallen. Bij mijn broertje was het zelfs zo dat ze mijn vader belde dat hij over niet al te lang van zijn werk naar huis moest komen. Maar ze wilde niet dat hij meteen kwam, want wij woonden bijna naast de basisschool, en die zou bijna aangaan, dus dan zouden al die moeders mijn vader zien, en meteen weten hoe laat het was :mrgreen: Dat was dus om 8.45 uur. Mijn vader is wel meteen gegaan, en had lak aan al die moeders, en om 9.05 ofzo is mijn broertje geboren :D
Toen ik belde dat ze oma was geworden en ik in het zkh lag vond ze dat vreselijk en vond het zo erg dat mijn bevalling zo vreselijk was, in haar ogen. Terwijl ik dat helemaal niet vond, maar zij beviel ook lekker thuis, zonder hulpmiddelen enzo, en ik dus wel. Maar we hebben het beiden wel hetzelfde ervaren.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 17 jan 2011 21:28

Wat heerlijk om na 1 dag hier weer drie bladzijdes te lezen! :wink:

Evelien, Jo'tje en Marnix: van harte gefeliciteerd! Leuke naam, Lente :mrgreen: .

Ben vanmiddag naar de chiropractor geweest voor m'n bekken. Heeft nog niet echt geholpen, de vorige keer hielp fysio ook niet echt en chiropractie wel. Het is nu al best erg en loop na één verkeerde beweging de rest van de dag mank #-o en ik ben nog geen 15 weken! We gaan het wel zien hoe het allemaal moet straks. Hopelijk word het niet veel erger.

LeChat: volgens mij hoeft het echt niet zo te zijn dat moeders/zussen/dochters dezelfde soort bevallingen hebben. Volgens mijn vk is dat ook niet zo maar ik moet toch eerlijk zeggen dat als ik een kraamvrouw heb met een gigantisch snelle bevalling toch regelmatig blijkt dat bijv. haar moeder en zussen dat ook hebben. Ik ga in ieder geval weer aan de caulophillum wat zorgt dat de weeen echt voor ontsluiting zorgen dus reken wederom op een niet al te lange bevalling :wink: maar meevallen vond ik het echt niet!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 17 jan 2011 21:35

@Schipje, je bent nog wakker! :) Fijn! :)

Tegen de tijd dat ik het nodig heb vraag ik denk ik nog een keer om dat spul met de moeilijke naam :mrgreen: Denk dat mij dat ook wel wat lijkt...

Net lekker gezwommen, dus ik heb alle spieren weer los gezwommen :)

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 17 jan 2011 21:44

Jannoek schreef:@Schipje, je bent nog wakker! :) Fijn! :)

Haha! Sta er zelf ook van te kijken! Lig heerlijk in bed te refowebben!

Tegen de tijd dat ik het nodig heb vraag ik denk ik nog een keer om dat spul met de moeilijke naam :mrgreen: Denk dat mij dat ook wel wat lijkt...

Goed hoor! Van af 37 weken zwangerschap en dan moet je nog 1 week voor het bestellen rekenen.
Net lekker gezwommen, dus ik heb alle spieren weer los gezwommen

Je brengt me op een heel goed idee, ga ik ook weer doen, lekker zwemmen, even het gewicht kwijt (geld nu nog niet voor mij).

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 17 jan 2011 21:49

Evelien, Jo'tje en Marnix: van harte gefeliciteerd!

Mijn oma, moeder, zus en ik hebben allemaal snelle bevallingen gehad, dus bij ons klopt het wel :wink:

Mijn ervaring met echo's e.d is dat het vaak helemaal niet klopt met de werkelijkheid:
ik kreeg een paar keer het advies om te gaan rusten omdat het kindje te klein zou zijn :?
nou, het tegendeel bleek waar: ruim 8 pond 8) dus ik rust niet meer als ze het zeggen :lol:

Heb daardoor vaak extra echo's gehad en ik werd alleen maar ongerust erdoor,
dus ik zou me er niet te veel van aantrekken, Jannoek :D

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 17 jan 2011 21:49

@Schipje: Zwemmen kan ook goed zijn voor je bekken. 'k Deed het zelf ook; bij de tweelingzwangerschap was het heerlijk en ging het prima, bij de zwangerschap erna had ik helaas af en toe last van urineverlies tijdens en het eerste uur ná het zwemmen. Ook nu kan ik (nog) niet langer als een half uurtje zwemmen of het begint weer :mrgreen:.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 17 jan 2011 22:23

Hm... vervelend lijkt met dat Sophie!
Ik vind het zwemmen echt heerlijk. Alleen niet als je het water uit moet in de winter. Jakkie wat koud! :)

@J.A. Tja, en dan nog, al is het groot, wat kan ik er aan doen? ;-) Ik wacht het allemaal maar af hoor...

@Schipje, als ik geen last van zwangerschapsdementie krijg :mrgreen: dan zal ik je op tijd in seinen voor de caulophillum! :)

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 17 jan 2011 22:43

AJL, haha ik zou ook wel naar Groningen heen en terug durven denk ik, maar ja, voor mij is dat samen een uur :mrgreen: .
Ik denk dat ik niet met 36 weken ofzo nog naar t buitenland zou willen, maar op visite bij familie vast wel. Maar als ik kijk naar hoe ik bij mijn dochter was, dan staat mijn hoofd tegen die tijd niet meer zo naar visites en bruiloften enzo...

Em, naar de kerk trok ik ook echt niet meer op het laatst. Zolang zitten inderdaad, en zo warm tussen al die mensen (zat ik daar met mn korte mouwen in het najaar :mrgreen: en nog zo warm...)

Schipje, ik heb deze zwangerschap in het begin ook een paar keer heel veel last van mn bekken gehad, maar is niet meer teruggekomen... Hopelijk valt het bij jou ook mee!
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 18 jan 2011 12:54

Wat wordt er in dit topic veel geschreven, de laatste tijd! :shock:
Sorry, ik hou het niet allemaal precies meer bij (heel gek, ik heb verlof, maar inmiddels vliegen de dagen echt voorbij... geen idee waar ik mijn tijd precies mee kwijt ben, maar er is op een of andere manier genoeg te doen! :oops: ) Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken dat ik nog langere tijd in de auto zit, maar dit zal er wel mee te maken hebben dat ik sowieso niet zo graag rij en ik op dit moment na 1,5 uur alweer enorm moe ben.

Hier nog maar een paar weekjes en alles is bijna klaar... we wachten alleen nog op een paar spulletjes, die we via internet besteld hebben. Ben heel benieuwd, vanaf nu kan het snel gaan! Kindje ligt alleen nog niet goed (stuit) en is ook aan de grote kant, dus als het niet draait, wordt het waarschijnlijk een keizersnede... :?
Voor de rest laten de ctg's al wat weeënactiviteit zien (voorweeën), dus ik ben benieuwd!

Iedereen veel succes enzo!
liefs, elvira

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 18 jan 2011 13:33

Nou Elvira, jij ook veel succes! Spannend dat het al bijna zover is. Mag je in DL kiezen of je natuurlijk wil bevallen of een keizersnee wil bij een stuit? In Ned. mag je dat namelijk kiezen, als er verder geen gekke dingen zijn natuurlijk. Hopelijk draait het kindje nog!

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 18 jan 2011 13:43

gefeliciteerd evelien en marnix&jo'tje!

mijn vriendin die opgenomen was met zwangerschapsvergiftiging heeft vannacht haar 2e zoon gekregen! leuk leuk, alleen nu nog op zoek naar een leuk cadeautje. haar oudste zoon is bijna anderhalf, dus wat betreft kledingmaat verschillen ze precies per seizoen, maar is het dan leuk om kleertjes te geven of zouden jullie dat niet zo snel doen bij een 2e kindje van hetzelfde geslacht kort op elkaar?

ik keek net even in het lijstje op pag. 1 en zag dat liedjepietje ook in jan. is uitgerekend.. hoe zou het met haar zijn?
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 18 jan 2011 13:46

Het is altijd leuk om kleding te krijgen. Misschien kan je even vragen wat zij zelf wil en welke maat zij nog een voorraad heeft. Mijn ervaring is dat voorral die eerste maatjes niet zo nauw steken met winter of zomer. Ze liggen toch het merendeel in bed.

Lidia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Lidia » 18 jan 2011 13:59

LeChat schreef:Marnix, Jo'tje en Evelien: gefeliciteerd met de uitbreiding in de familie!

Terug naar “Archief”