Zwanger deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*Annet*
Generaal
Generaal

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor *Annet* » 04 jun 2011 07:08

@Jamillah, wat een ontzettend leuk idee voor het kamertje met die boeven van je.
Die sticker kon je ook bij mij bestellen :D
ja, dat is mijn mening dan he.....

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 04 jun 2011 08:41

Wat ontzettend gaaf het kamertje, Jamillah!
vpk, idd een leuk idee met die handjes :D Ga toch eens bekijken of ik dat met Jurian voor elkaar ga krijgen

Jamillah, ik vind het ook nog steeds apart als ik lees dat vroegere klasgenootjes al een kind of kinderen hebben. En dan besef ik weer dat ik zelf ook de tweede al verwacht :D Nu is dat volgens Nederlandse maatstaven natuurlijk ook jong om al 2 kids te hebben binnenkort.
Ben ook benieuwd wie nu de eerste is.

Hier wordt alles steeds netter, de voortuin is klaar, mijn man heeft gister gestraat en gras ingezaaid. Er moeten nog planten en 2 leilindes in, maar dat doen we toch pas in het najaar, dus voorlopig is het weer strak. Hij is nu de tegels op de slaapkamer aan het voegen.
Gister heb ik de babykamer en onze slaapkamer flink schoongemaakt, alle minikleertjes liggen in de kast, wiegje is klaar. Ik voel nu eindelijk een klein beetje rust. Misschien helpt dat wel, en blijft ie niet zo lang meer zitten :mrgreen:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 04 jun 2011 09:14

Wat een leuk idee, Jamillah! Je kids zullen zich ook wel vereerd voelen nu hun handen op de muur staan. :)
Hier gaat alles z'n gangetje. Ik voel de baby nu elke dag, toch wel een prettig idee!
Nu aan het aftellen... nog 13 weekjes, waarvan 4 weken werken. :shock: ow, wat gaat het snel.
Ik ben nu aan het naaien, wikkeldoek, e.d. Daarna ga ik beginnen aan een luiertas. Ik moet alleen nog even een model zien te vinden en wat inspiratie opdoen via internet.

Liefie en Jannoek, wat fijn dat jullie kids zo goed groeien! Zijn jullie ook weer een beetje op de been?
Jamillah en MissF, sterkte met de laatste loodjes!

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 05 jun 2011 17:22

Staan er nog mensen op de 1e pagina niet bij?? Ik weet nief of ik alles heb?
:?:
Time flies when you have none!

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 05 jun 2011 19:09

Sterretje schreef:Staan er nog mensen op de 1e pagina niet bij?? Ik weet nief of ik alles heb?
:?:

dat weet ik ook niet ;) maar volgens 1e pagina is liefie nog steeds niet bevallen :mrgreen:
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 jun 2011 11:56

Nou, ik zwanger nog wel even door :)
Evelien, hoe is het met jou?

Hier gaat het nog altijd best. Ik zou het niet erg vinden als ukkie al snel komt, omdat die buik toch wel in de weg gaat zitten, maar ik mag eigenlijk niet klagen. Ik hou sinds 2 dagen wel vocht vast, ik pas amper schoenen meer, dus loop ik maar lekker op mijn slippers. Gelukkig is het voorjaar, dan vindt niemand dat echt raar :D

Zaterdag heetf mijn man de tegeltjes van de wasbak gevoegd, ik heb het net allemaal schoon staan poetsen en meteen maar de plinten, kastdeurtjes, plank enzo geverfd daar. Zo kom ik steeds meer in het stadium dat het echt klaar is en ons kleintje mag komen. Mijn man moet nog wat afwerken, en dan zijn onze kamer en de babykamer volgens mij klaar.

Jamillah, bij jou al nieuws? :D

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 06 jun 2011 12:01

Vervelend missf al dat vocht. Had je daar de vorige keer ook last van?

Volgens mij heb ik de volgende zwangerschapskwaal te pakken. Ik hoor veel slechter. Mijn oren zitten potdicht. Ik heb dat de eerste zwangerschap ook gehad, maar alleen veel later in de zwangerschap en op het moment dat ik al veel vocht vasthield. Gelijk na mn bevalling kon ik toen weer horen. Nu houd ik geen vocht vast, maar hoor wel weinig ( en ik ben niet verkouden)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 jun 2011 12:06

Ben ik weer.... wij waren een weekendje weg. Alleen zijn mijn man en ik behoorlijk verkouden geworden (snotteren en veel hoesten). Dus behoorlijk vervelend. Heb nu nog lekker twee weken vakantie dus ik hoef gelukkig nog niet te werken.

Ik lees een andere keer wel even bij en dan ga ik even reageren op jullie.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 jun 2011 12:15

Oh heerlijk evelien! Hopelijk hebben jullie genoten
ajl, hier schoot pas ook mijn oor dicht, echt opeens, en wat ik ook deed, het ging niet meer open. Na een paar dagen sprong ie af en toe een paar minuten open, en na anderhalve week ofzo was het over. Maar erg irritant idd!

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 06 jun 2011 13:03

ajl schreef:Vervelend missf al dat vocht. Had je daar de vorige keer ook last van?

Volgens mij heb ik de volgende zwangerschapskwaal te pakken. Ik hoor veel slechter. Mijn oren zitten potdicht. Ik heb dat de eerste zwangerschap ook gehad, maar alleen veel later in de zwangerschap en op het moment dat ik al veel vocht vasthield. Gelijk na mn bevalling kon ik toen weer horen. Nu houd ik geen vocht vast, maar hoor wel weinig ( en ik ben niet verkouden)

Ik heb dat ook gehad AJL, behoorlijk irritant. Ik had het maar aan 1 oor. Zelfs voor naar de dokter geweest, want die zou het wel even uitspuiten, maar er zat helemaal geen prop. Na de bevalling was het meteen open.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 06 jun 2011 20:17

@Oorproblemen lijkt mij echt niet fijn beterschap er mee!

@Evelien vervelend je hoort veel mensen met verkoudheidsklachten.

@MissF Lekker aan het genieten van je verlof? Volgens mij wel :D Is je lijstje bijna klaar?

Wij blijven hier in de zwangerschaps sfeer hangen vrienden van ons verwachten eind november de 2de echt zo leuk!

Wanneer doen jullie je kindje in bad/douche? Ik deed het eerst 's morgens maar daar ben ik mee gestopt ze gaat nu lekker 's avonds en dat bevalt voor ons allemaal veel beter (vind mijn man ook veel leuker) en Nina heeft geen last meer gehad van haar darmen (kan ook door de druppels komen maar goed dat weten we niet)

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 06 jun 2011 20:51

Hier doen we het badritueel 's ochtends. Maar m'n man is -gelukkig!- nog overdag thuis.
Ben een beetje onthand, moet m'n arm (zoals het er nu uit ziet) 12 weken in een spalk, dus kan niet zo veel. ](*,) Ben dus erg blij met de hulp van manlief en alle andere toppers om ons heen ;-)

Hier hebben we sinds vrijdag infacol, en ineens hebben we zo'n lief en tevreden mannetje! :-) Dat was hij sowieso al wel overdag, maar 's avonds en vaak ook 's middags was het huilen geblazen en niets hielp. Nu ligt hij heerlijk te slapen.

@MissF vervelend dat vocht! 't warme weer helpt dan ook niet echt mee.. gelukkig dat het deze week wat koeler wordt, al is die regen in je verlof niet heel leuk natuurlijk ;-)
Dit is wel ideaal beval weer eigenlijk. Regen, niet te warm meer, dus doe je best. :mrgreen:

@Ajl wat vervelend! Gelukkig geen last van gehad, maar 't lijkt me echt naar... hopelijk gaat het nog weer over!
Hoe is het verder met je buikpijn e.d.?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 jun 2011 21:00

@Jannoek, oops wat vervelend dat je arm in spalk moet. Waarom? als je het niet wil vertellen is dat ook je goed recht hoor. :wink: Maar 12 weken zo. Dat is lang.

@Ajl, wat vervelend is dat. Ik wordt al gek dat m'n oren dicht zaten tijdens de autorit in de bergen. :wink:

Die verkoudheid is ook wel n beetje m'n eigen schuld hoor. Wij waren afgelopen weekend dus weg, met familie. En dan ga je toch wat later naar bed (s'middags lag ik meestal wel een uurtje op bed). Twee avonden/nachten waren erg laat (zo rond half 3) en vroeg weer op. Maar het was zoo gezellig, kampvuurtje en gezellige en fijne gesprekken. Maar die verkoudheid neem ik dan maar voor lief.
Alleen die keelpijn is n beetje vervelend. Dus vanavond de neusspray, dampo, zakdoeken en een ui mee naar bed.

Verder gaat het hier eigenlijk best wel goed. Alleen wel wat kilootjes aangekomen, komt ook mede door de vakantie. :oops:

Morgen weer naar de vk toe.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 06 jun 2011 21:46

Succes morgen bij de vk evelien! Hoeveel weken ben jij nu zwanger? Ik vind het altijd zo snel gaan bij anderen, haha!

Komen er binnenkort nog fotoupdates? :-oo

Arm moet in spalk omdat ik een grote cyste op m'n pols heb. Hopelijk verdwijnt die met volledige rust. Cyste drukt op m'n zenuwen, en dat is erg pijnlijk. voornamelijk als ik m'n duim/pols gebruik. Pols en duim kan ik nu dus ook niet gebruiken met spalk. voeden bijvoorbeeld is alleen niet mogelijk met spalk, dus dan doe ik 'm af en belast ik m'n arm, is al niet goed natuurlijk.. Als het na die tijd niet verdwenen is kan het operatief verwijderd worden. We wachten het wel af!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 07 jun 2011 06:55

Vervelend Jannoek van je arm! En inderdaad erg onhandig met een kleintje.
Waarom gebruiken julie infacol?

@ evelien beterschap! Ik vond altijd verkoudheden en griepjes veel langer duren als je zwanger bent. Dan merk je toch dat je weerstand minder is.

@ liefie Ik badder ze ook altijd 's avonds, meer als onderdeel van het avondritueel. Het duurde bij ons altijd vrij lang voordat wij ze 's avonds op bed hadden. Ze waren erg onrustig en ik bouwde dan het baddermoment eerst rond de laatse voeding in en dat werd steeds eerder. Na een week of 8 gingen ze gewoon rond 19.00 uur naar bed. Nu gaan de kids nog altijd voor het slapen even onder de douche en H stapt 's morgens nog vaak met ons eronder. Dat vindt hij lekker om wakker te worden.

Terug naar “Archief”