Oh bah Bakvis, wat naar! Fijn dat ze weer terecht zijn
Liefie, gelukkig dat alles goed was. Nooit duidelijk geworden wat het was of wel?
Goed stuk Evelien, het is me uit het hart gegrepen. Hoeveel tieners ik niet tegengekomen ben in mijn werk die zich totaal niet wisten te vermaken. Waren ze een weekend thuis, was het hele weekend gevuld met dingen doen met pap en mam. Nooit geleerd om zelf te spelen.
Aandacht en liefde geven is iets heel anders dan ze de hele dag vermaken, aandacht en liefde is klaarstaan als ze het nodig hebben, en dat is niet de hele dag met ze op pad gaan, denk ik, maar de kleine momentjes van individuele aandacht, een gesprekje, een aai over hun bol.
654321, je schetst nu wel meteen 2 uitersten. Er is zo'n groot grijs vlak gelukkig.
Er zijn maar weinig moeders die écht alleen maar met hun huishouden bezig zijn en hun kinderen wegsturen, dat is misschien een halve procent van alle moeders. Er zijn gelukkig erg veel kinderen, zoals ik, die kunnen zeggen: mijn moeder was veel in het huishouden bezig, maar ze was voor ons de perfecte moeder, gewoon door haar aanwezigheid, en voor de aandacht op de juiste momenten i.p.v. ons de hele dag vermaken
Maargoed, ik sta in wel meer dingen heel anders dan anderen, merk ik steeds weer. Gister een hele discussie met schoonzussen over hun pubers. Zij verbazen zich over mijn opvoeding, haha. Levert wel leuke discussies op. Ben benieuwd, als onze koters puber worden...

Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...