naamloos schreef:..... knip Als er geen geloof en wedergeboorte is, dan zie ik nog steeds niet wat de doop voor betekenis heeft....knip
rotterdam schreef:Ik ken doopsgezinden die dat heel anders formuleren.
naamloos schreef:Joh!!! Dat komt misschien wel omdat ik voor mezelf spreek, ik papegaai geen andere doopsgezinden na.
rotterdam schreef:Kletskoek reactie - heb je deze leer zelf bedacht ?
Het is opmerkelijk dat ook in deze leer flinke verschillen aan het licht komen.
Dat je daar niet inhoudelijk op wilt reageren spreek boekdelen
1. Over kletskoek gesproken, wat voor zinnigs verwacht je dan op je opmerking dat anderen dingen anders formuleren dan ik.
Dat zal best, wat moet ik daarmee? Ik zeg de dingen op mijn manier.
2. Nee die leer heb ik niet zelf bedacht, dat is me zo geleerd en ik heb het getoetst aan de bijbel.
3. Over welke opmerkelijke verschillen heb je het?
4. Ik wil best inhoudelijk reageren, maar dan moet je eerst met een inhoudelijke reactie komen.
Je zit alleen maar wat te drammen telkens, en van je sarcasme ben ik echt niet gecharmeerd.
Als ik je met je eigen woorden antwoord dan vind je het 'onbehouwen' (wat dan natuurlijk alles over je eigen reactie zegt)
Als ik een andere mening heb dan de kerkvaders is dat 'schandelijk'.
En verder lees je zo slordig mijn reacties, dat je me de meest idiote dingen in de mond legt.
Als je een goeie discussie wilt is luisteren op z'n minst even belangrijk als praten.
wel eens van respect gehoord?Ik zal van nu af aan proberen daar boven te staan i.p.v. je met gelijke munt terug te betalen, al kan ik je niet garanderen dat het me lukt.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)