Moderator: Moderafo's
Merisja schreef:Ik vind het altijd erg bemoeierig overkomen als scholen / peuterspeelzalen aangeven dat er teveel gesnoept wordt. Dat is toch de verantwoording van de ouders? Als kinderen echt heel erg dik zijn dan zou je er misschien eens wat van kunnen zeggen, maar dan ligt dat toch echt niet aan dat ene snoepje dat ze meenemen naar school. Vaak moet het hele eetpatroon dan veranderd worden.
Ja, ik ben zo'n moeder die haar dochter elke dag wat lekkers meegeeft in de broodtrommel. Ze is zo mager als een lat. Daarbij eet ze thuis altijd lekker veel fruit, elke avond gaat haar bord met groente weer helemaal leeg. Ik zie dan ook echt geen kwaad in dat ene snoepje.
ajl schreef:@ marisja Misschien wordt er bij jou op het kdv niet veel op snoep getrakteerd, maar bij ons wel. Terwijl het beleid echt een gezonde tractatie is. Vorige week kwamen ze bv thuis met een traktatie; een chocoladecakje, een snoepketting, doosje met winegums, een looly en een bellenblaas. Ik vind dat echt niet nodig en gooi regelmatig een gedeelte weg.
ajl schreef:Wij doen het hetzelde missf, 's morgens een koekje ( speculaasje, ontbijtkoek ofzo) bij de thee en s'middags wat fruit. IN het weekend eigenlijk alleen snoep. Door de weeks met 3 maaltijden en een slaapje komt het er eigenlijk ook niet van.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten