Neeltje Jans schreef:Ik heb een vraag over wat jullie ervaringen zijn met overblijven.
Voor onze jongste zit ik te zoeken naar een school, een die ons aan de ene kant wel wat lijkt, valt me aan de andere kant op omdat het in de schoolgids zo over geld gaat. Nou was dat bij de school van de oudste 3 ook, en daar heb ik slechte ervaringen mee (school had nergens geld voor, zelfs de zorg voor de leerlingen werd afgewogen naar geld). Jongste is ook een zorgleerling, dus dat vind ik wel belangrijk. Nu is een van de dingen die genoemd staan: alle ouders draaien mee in het overblijfrooster. Ouders die zonder geldige reden niet meedraaien betalen 2.50 per keer. (= 400 euro per jaar). Werken wordt niet beschouwd als geldige reden, er staat nl : Ouders die door werkzaamheden of andere omstandigheden structureel verhinderd zijn om als overblijfouder
te fungeren, betalen voor de tussen schoolse opvang € 2,50 per keer per gezin. Dit komt neer op € 400,00 per
jaar(40 schoolweken met 4 overblijfdagen). Ik vind dit veel, te veel eigenlijk, meer dan ik kan opbrengen. Dat geeft mij ook een naar gevoel in mijn buik. Is dit nou onredelijk van mij, dat ik dit te veel vind? Mijn 2 andere kinderen blijven ook over, op een SBO school, en daar betalen ze 23 euro per jaar (60 ct per week) voor het kopen van spelletjes voor tijdens het overblijven als het regent en koffie en thee voor de leerkrachten. De leerkrachten eten dan met de groep. Ik vind dit verschil zo groot!
ik vindt het veel, maar niet raar, je kan toch gewoon meedraaien, of je man, als iedereen moet ben je echt niet wekelijks aan de beurt
wij hebben een andere constructie iedereen betaalt, 65 euro per kind per jaar ofzo, met een max van 3 kinderen betalen.
er zijn tso ers die minimaal om de week k1 dag aan de beurt zijn, daarvoor moet je ook een certificaat halen. en daarvoor krijg je ook een vrijwilligers bijdrage