Ik las hier iets over speentjes, die heb ik Sophie gewoon vanaf het begin af aan nooit (!!!) gegeven. Tuurlijk had ze wel zuigbehoefte, dus in de eerste weken mocht ze regelmatig even op mijn pink sabbelen (en dan alleen op die van mij en niet van een 'wildvreemde' of zo, iew!!
). Daarna was de ergste zuigbehoefte over en was ik heeeel blij dat ik nooit die fopspeen in haar mondje had gestopt. Ieder zijn ding natuurlijk, maar ik vind het echt vreselijk staan bij een baby, zo'n groot plastic ding in die mond. Galateia, hier beginnen de meeste kindjes maar met 4 ochtenden school, tenminste het ligt eraan of ze in de instroomgroep komen of niet. Sophie startte in september dus die mocht meteen hele dagen naar school (woensdagmiddag en vrijdagmiddag vrij). Maar als ze het hier niet aankunnen, mogen ze in overleg ook s middags thuis blijven. Ze zijn tenslotte nog niet leerplichtig met 4 jaar. Al zal de juf het wel prettig vinden als ze weet dat een kindje nog thuisblijft natuurlijk. Sophie heeft er eigenlijk nooit moeite mee gehad met die lange dagen. maar ja die is toch nooit moe