Gezin en huishouding deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Re: Gezin en huishouding deel 3

Berichtdoor Juultje77 » 06 jun 2009 12:30

Sinds ik ben gaan werken , droom ik daar vaak over Funlover!
Maar ja beetje zonde van mijn verdiende geld eigenlijk......

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 jun 2009 13:26

Ik zou niet aan schoonmaakster moeten denken eigenlijk. Ik doe het dan liever gewoon een weekje niet, dan dat iemand anders mijn rotzooi schoon moet maken. Ik zou me schamen (terwijl het echt niet echt vies is hier in huis hoor ;) )
Ik heb net een pot potgrond over de vloer laten vallen, dus beneden is maar weer gezogen. Zo nog even de rest van het huis zuigen, en dan kan het wel weer tot volgende week
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 06 jun 2009 15:57

Bij mij werd dat pas ook geadviseerd. :roll: De psycholoog zei: Jij kunt toch beter je energie in je werk steken (waar je van geniet) dan thuis schoon gaan maken? Zit natuurlijk wel wat in... maar ik heb altijd gezegd dat ik dat nooit doe. Ehm... nu heb ik er wel stiekem over na lopen denken, maar ik geloof dat het bij mij niet werkt, omdat ik dan eerst zelf overal met een doek langs ga, voordat de schoonmaakster komt. :-k
Toch maar zelf mn huis boenen en af en toe manlief lief aankijken...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 07 jun 2009 12:07

ik wil niet eens een werkster. Ik ben blij dat ze mensen helpen die het wel nodig hebben en die er niet buiten kunnen maar het is niets voor mij. Ik vind poetsen/schrobben helemaal niet erg en ik vind overal wel weer een gaatje om het huis schoon te maken. Als ik een avonddienst heb ga ik er op tijd uit om te stoffen, stofzuigen, rommelen, e.d. Nee, ik zou ook eerst overal een doek overheen halen :lol: 8) :mrgreen:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 07 jun 2009 19:10

Ik wil ook dolgraag een huishoudelijke hulp. Ben ook weer op zoek. Dus als iemand nog een goede, nette huishoudelijke hulp weet? Helemaal nu de 2e op komst is en ik toch 3 dagen blijf werken. Op mn vrije dagen ben ik toch een groot deel van de dag aan het poetsen en daar baal ik enorm van. Helemaal nu het zulk mooi weer is, dan wil ik eigenlijk wel met Hugo gaan fietsen. Natuurlijk doe ik dat ook wel, maar dan schieten andere dingen er weer in.
Daarbij hebben wij ook het probleem, dat als wij naar familie of vrienden gaan wij ook een dag kwijt zijn, omdat zij ver weg wonen. Dus weer een dag minder om dingen bij te werken.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 08 jun 2009 15:31

Iemand ervaring met de badhanddoeken van de Hema (biologische)??

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 08 jun 2009 15:40

Ik niet persoonlijk, maar de gewone badhanddoeken (geen idee of dat biologische zijn?) had mijn moeder wel eens,maar die bleven niet zo mooi. Ik heb ze van de V en D, en die blijven, behalve de kleur maar dat is bij bijna alle felgekleurde handdoeken die heet gewassen worden, eigenlijk heel netjes.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 08 jun 2009 21:41

ik heb de gewone van de Hema, prima te doen, heerlijk in gebruik en lekker zacht uit de droger :D
vandaag heb ik het bed verschoond, de badkamer gesopt, gestofd in de slaapkamer en wat opgeruimd. Morgen en woensdag de rest. Morgen een half dagje school en woensdag vrij. Prima om dan de rest te doen :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 jun 2009 21:43

Sjonge ik heb me vandaag toch eens uitgesloofd.... haha. De ramen in de woonkamer gelapt. Beneden alles gestoft en gezogen (en de loop even gedweild).

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 09 jun 2009 21:42

volgens huishoudplaza had je vandaag boven moeten stoffen en zuigen/dweilen, ook de overloop en de trappen.

deze week moet je ook je keuken opruimen volgens hun maar je hoeft het niet snel te doen want week 23 en 24 staan ervoor.

ben benieuwd wat ik morgen moet doen :mrgreen:
ja, dat is mijn mening dan he.....

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 jun 2009 07:46

:lol: :lol:

ik kreeg gisteren onverwachts bezoek... heb dus alleen de was opgehangen. :mrgreen:

*Annette*
Majoor
Majoor

Gezin en huishouding deel 3

Berichtdoor *Annette* » 10 jun 2009 10:48

:lol: :mrgreen: :lol:

Waar ben jij mee begonnen Annet ;)?
Wat de toekomst brengen moge........

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 10 jun 2009 11:16

Wie heeft er weleens zelf een dekbed gewassen?
Ik wil dat gaan doen, maar vraag me af hoe die dan uit de wasmachine komt. Op het dekbedlabeltje staat wel dat hij in de wasmachine gewassen kan worden.
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 10 jun 2009 11:27

Ik was ons dekbed regelmatig gaat erg goed alleen heb je wel een grote trommel nodig wil je een 220 bij 240 kunnen wassen

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 jun 2009 11:30

Ik heb het 1 keer gedaan. Mijn moeder deed het altijd eens per jaar, alle dekbedden. Wij hebben lekker makkelijk 1 persoons dekbedden, dus die gaan prima in de wasmachine.
Ik ben niet zo van de labeltjes navolgen hoor :oops: Als er handwas staat, doe ik het gewoon op 30 graden in de wasmachine, en bepaalde kleren van Jurian was ik gewoon op 60 graden i.p.v. de 30 die erin staan. En tot nu toe gaat het altijd goed :D
Maar een duur dekbed is wat jammer als ie er niet goed uitkomt. Maar hier werkt het wel goed.

Terug naar “Archief”