Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Evelien » 24 sep 2014 10:18

Wij komen niet bij het cb.

Maar zo'n gymnastiek vereniging is wel een idee. Ga ik eens naar kijken, hopelijk zit er 1 in de buurt. Heb er wel een paar gezien maar die zitten helemaal aan de andere kant van de stad. Heb niet zoveel zin om daar helemaal heen te fietsen voor peutergym. Moet wel een beetje in de buurt zijn.

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 24 sep 2014 18:50

Afgelopen maandag naar cb geweest. N orah weegt nu precies 12kg en is 80,5cm lang. Over 2 weken is ze jarig en wordt ze 1...
Gisteren kleren voor de winter aangeschaft. Wat een drama is dat als je grote 'baby' hebt!! N orah heeft nog behoorlijk veel babyvet, maar maat 86/92 rekent dat niet meer. Aangezien dat vaak wordt gedragen als een kind ongeveer anderhalf jaar is. DUs broeken waren in de taille goed maar de pijpen zouden dan minstens 10cm ingekort moeten worden... Of de lengte van de mouwen is goed, maar van het lijfje niet... Wel wat dingetjes gekocht, maar ook veel weer terug moeten brengen. N orah was een beetje zat dus veel passen in een warme winkel, is niks voor haar en voor mij trouwens ook niet. Dus eerst naar huis, daar kleren passen en weer terug naar de winkel. We waren wel lekker een hele middag zoet haha! Via marktplaats nog wat gekocht, maar dan schaf ik alleen de merken aan waarvan ik de maatverhoudingen ken. Voor mij nieuwe merken schaf ik liever in de winkel aan, dan kun je het tenminste ruilen als dat nodig is.
Szent az Úr

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 24 sep 2014 19:00

idd een gymnastiekvereniging zoeken Evelien, wie weet zijn ze wel in je buurt.

Jacootje, dat lijkt me lastig met kleding idd. Frederiek is ruim 3 en weegt 0,8 kilo meer ;) Maar dat is wel een lichtgewichtje en een ukkie (94 cm, wel aardig in verhouding volgens mij). Dus dan is het makkelijker, zij past maat 92 wel, en maat 98 groeit ze nu ook wel naar toe.
Wij hadden hier vroeger in de stad een kinderkledingzaak, waar ook een lijn was voor dikkere kinderen, en ook 1 voor smalle kinderen, dat was ideaal geweest. Maarja, net als meer kledingzaken is ook die opgeheven.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 24 sep 2014 20:03

ooh wat een verschil dan, hier is M 4jaar en nu ruim 13 kg..... en 92 cm :) maar denk dat het nu wel langer is... eindelijk wordt 86/92 te klein! en de broeken passen echt nu niet meer....

maar jah.. dat zijn van die dingen waar je niks aan kan doen. J was ook een lkkre volle baby! is ze niet zwaar om te beuren?

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 24 sep 2014 20:12

Jaccootje lastig en jurkjes met een legging of klopt dat ook niet aan verhoudingen? Bij de v&d hebben ze hele leuke jurkjes

Nina is ook groot die is rond de 105cm en 18 kg maar wel gewoon in verhouding en volgt mooi haar lijntje in de grafiek. Ze wordt wel altijd ouder geschat.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 sep 2014 20:14

Wow, dan is S. wel lekker groot. Vandaag nog even gemeten: 102 cm. Hoeveel hij weegt weet ik niet maar dat zal dan wel rond de 16/17 kg zijn. Een lekker hollands welvaren.

@Jaccootje, je zal er vast al wel naar gekeken hebben. Je hebt van die broeken met verstelbare taille. Lastig he. Hier hadden we dat ook een tijdje. Nu draagt hij broeken die ik niet aan de onderkant hoef om te slaan.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 sep 2014 20:16

@Liefie, dat ouder schatten doen ze bij S. ook. Die is dan ongeveer net zo lang als Nina. Grappig :wink:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 24 sep 2014 20:18

hoe oud is nina nu dan?

Hier wordt M dus altijd jonger geschat.. en is ook de mini van de klas. Verre van fijn, een duw tegen hem van een medeleerling en hij ligt meteen en halve meter verderop. Hij zit in combi 1/2 en sommige zijn echt meer dan een ruime kop groter... en breder... Ach... tja... zodra hij zijn mond open trekt en de moeilijke woorden eruit rollen :)

nu zegt hij vaak: Ik ga wel naar bed.. maar onder 1 voorwaarde... dat ik....... bv op de tablet mag :) haha! prachtig!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 24 sep 2014 20:52

Ppm gelukkig heeft hij zijn praatje wel klaar dat scheelt wel :-) nina is nu 3jaar en 4 maanden..

Evelien S is ook groot was hij bij de geboorte ook groot?

Haha die peuter/kleuterpraat is zooo leuk lig echt vaak slap van het lachen om Nina. Nina praat ook echt met iedereen en vraagt altijd eerst hoe heet jij... Gisteren had ze nog een heel gesprek met een belgisch oud vrouwtje zo leuk om naar te luisteren.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 sep 2014 21:02

Ik weet niet wat groot is bij de geboorte? S. was rond de 7 pond.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 24 sep 2014 21:25

Evelien schreef:Ik weet niet wat groot is bij de geboorte? S. was rond de 7 pond.

best normaal gewicht!! :)!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 24 sep 2014 21:51

grappig, f doet dat ook tegen alle kinderen. Hoe heet jij? Ik heet F. Hoe oud ben jij? ik ben 3.
F wordt ook altijd ouder geschat, was in mei 105 cm en 18 kilo. Beetje vergelijkbaar met Nina dus liefje ;-)
Dat weegt hij nog steeds, maar z'n broeken in maat 104 zijn ineens allemaal te kort, dus nu 110 en dat heeft hij ook echt nodig. Alleen al z'n spek is weg, slank jochie geworden (wat met de wijdte van broeken wel irritant is, maar gelukkig elastiek in de taille ;-)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 25 sep 2014 07:25

Wow, wat zijn jullie kinderen zwaar! Aan de andere kant, mijn kids zijn erg licht. J (bijna 3 ) is nu net 13 kg. H ( 6 jaar) net 20 kg. C (bijna 5) 17 kg en O is erg afgevallen doordat hij eindelijk is gaan kruipen, dus ik vermoed dat hij de 10 kg nog niet aantikt.
En qua maten wisselt het gewoon erg, ligt ook aan het merk en de bouw van het lichaam. Ik merk bij H dat hij in verhouding een veel langere rug heeft en korte benen. Broeken daarom maat 122, maar bovenkleding 134-140. Broeken voor hem en zijn jongste broer de meest skinny die ik kan vinden en die zit normaal. De regular met van die loshangende bretels staan hem hem helemaal niet.

@ jacootje Ik zou voor jurkjes/tuniekjes met legging gaan. Zit voor die kleintjes ook veel makkelijker en is qua maat makkelijker. En zoals liefie zegt, bij de V&D hebben ze erg leuke jurkjes

Hier vanmorgen een meisje dat onder luid protest en gestampvoet een broek aan heeft gedaan. Ik heb voor het najaar/winter 1 spijkerbroek aangeschaft en zij vindt het vreselijk. Eigenlijk draagt zij voornamelijk jurken/rokken en eerlijk gezegd vind ik het haar ook leuker staan. En daarbij het beweegt voor haar ook veel fijner en losser. De meeste broeken zakken echt van haar billen af. Ik vermoed dat zij morgen weer een rok aan heeft

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 25 sep 2014 07:40

Even bijlezen hoor, ben weer terug van vakantie :)

Inderdaad, wat een grote kinderen allemaal! R is ook wel lang, maar dat komt vooral door d'r lange benen. Gewicht heeft ze niet aan d'r gat, netaan 11 kg.
Broeken moet ze voor de lengte eigenlijk al 92 hebben, maar shirts past ze vaak nog wel 80.
Ze heeft nog steeds een dikke buik van de ondervoeding, maar zo'n minikontje, zeker nu ze geen luier meer om heeft, dus broeken staan echt heel raar bij d'r. Die laat ik voorlopig dus nog maar in de kast liggen en die komen pas tevoorschijn als het echt winter wordt.

Net voordat ik wegging is ze naar een eigen kamer gegaan, die heb ik toen ik gisteren terugkwam helemaal afgemaakt, dus vanaf morgen kan ze daarin. Wel lekker in d'r eigen ledikantje nog, ik heb het idee dat ze zo uit een groot bed kruipt. Vanaf wanneer lieten jullie ze in een groot bed slapen?

Praten doet ze nog steeds niet heel goed, zeker nu ik het vergelijk met m'n nichtjes en neefjes van een paar maanden ouder. Een week of wat geleden vroeg een mevrouw aan me hoe oud ze nu eigenlijk was. Toen ik zei dat ze net 2,5 was zei ze heel voorzichtig: "Er zijn kinderen die met 2,5 jaar beter praten..."
Ach ja, er zijn ook kinderen van 2,5 jaar die een twee talen begrijpen en door elkaar gebruiken, dus ik hoop maar dat het daaraan ligt en het over een poos gewoon goed gaat.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 25 sep 2014 07:51

die van mij waren laat, ik liet ze altijd zeker tot een jaar of drie in een ledikant slapen, maar ze deden geen rare toeren door proberen eruit te klimmen of dat ze eindeloos riepen naar me, ze zaten gewoon vredig in dat ledikant te wachten tot ik kwam.
De jongste, nu 18 maanden, hetzelfde verhaal.
Maar ik ken genoeg kinderen die met 2 al een groot bed kregen.
Die van mij begint te lopen ! Yes, nog wel aan twee handjes maar toch...ze wil het graag dus we gaan de goede kant op. Vóór haar tweede loopt ze vast.

Terug naar “Archief”