19 Maart 2014 Gemeenteraads Verkiezingen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jvslooten

Re: 19 Maart 2014 Gemeenteraads Verkiezingen

Berichtdoor Jvslooten » 20 mar 2014 14:34

StillAwake schreef:En lagere benzineprijzen?
Ja, en gratis patat op alle woensdagen in de oneven weken. ::))

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 20 mar 2014 14:40

Jvslooten schreef:Ja, en gratis patat op alle woensdagen in de oneven weken. ::))

OK, dan zou ik hem niet gestemd hebben, ik wil het juist op de even woensdagen (tenzij de maand 5 dinsdagen heeft, dan zou ik ook met de maandag kunnen leven...)

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 20 mar 2014 14:52

StillAwake schreef:OK, dan zou ik hem niet gestemd hebben, ik wil het juist op de even woensdagen (tenzij de maand 5 dinsdagen heeft, dan zou ik ook met de maandag kunnen leven...)
Zo denk ik er ook over. Iedereen weet dat je op woensdag beter geen friet kan eten.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 20 mar 2014 16:52

Speedy schreef:Eensgezind? Waarom zijn die illegale barren en kroegen nog open?
Het probleem kent verschillende oorzaken. Allereerst is de legale horeca alleen voor 18+ klanten toegankelijk. Je begrijpt dus dat er in een jonge groeigemeente als Urk ontzettend veel jongeren zijn tussen de 16 en de 18 jaar, die dus min of meer ´buiten de boot vallen´. Een bijkomende reden is dat de legale horeca qua capaciteit gewoonweg niet volstaat, waardoor er een bijzonder ongunstig scenario ontstaat op het moment dat alle illegale horeca geband zou worden. Bovendien zit het gewoon heel diep ingeworteld. Om toch de veiligheid te kunnen garanderen zijn alle illegale barretjes geregistreerd en wordt er continu controle gehouden door brandweer, politie en gemeente. Indien zich onveilige situaties voordoen, of men zich niet aan de regels houd die de gemeente heeft opgesteld (bijv. aanwezigheid van nooduitgangen, maximaal aantal bezoekers, drugsgebruik, alchoholuitgifte aan minderjarigen, winstoogmerk, etecetra.) gaat desbetreffende bar dan ook direct dicht. Op dit moment is er dus sprake van een soort van gedoogbeleid, maar het is de bedoeling dat op termijn de illegale horeca wordt teruggedrongen en ondernemers de kans krijgen om alternatieven op te zetten.

Speedy schreef:Waarom is er zo'n groot probleem op Urk mbt alcohol onder de jeugd?
Is er niet, althans niet meer dan in andere gemeenten. We zitten ruim onder het landelijk gemiddelde. :wink:

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 20 mar 2014 19:15

Gister moest ik nog 112 bellen omdat er 4 zuideuropeese vrouwen probeerden binnen te dringen en er wordt veel gestolen en ingebroken ook op Urk en er is een groot alcohol probleem onder jongeren en drugs en illegale barretjes zijn er volop. Dus er zijn invloeden van buitenaf die ook Urk niet bespaard blijven.
De jeugd veroorzaakt her en der in de bouw veel schade en hangt rond in aanbouwende panden waar de politie vaak moet uitrukken. Er wordt in de bouw gigantisch veel gestolen aan dure apparatuur. Meestal in het donker, ze komen gewoon met aanhangwagentjes langs om het spul in te laden.
Ik denk dat het niet erger is dan in de grote steden dat kan ik niet meten. Ik had graag wat meer nuancering gezien in de bezetting i.p.v. die grote machtige SGP waar de middenstand het best moeilijk mee heeft t.a.v. plannen en vernieuwingen zoals dat havenplan wat ik elders heb geschreven.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 20 mar 2014 19:20

Dat zal vast een lang telefoongesprek geweest zijn met 112....

Maar even zonder gekheid, ik had eigenlijk verwacht dat Urk het ultieme Walhalla zou zijn vanwege de christelijke politiek en inwoners.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 20 mar 2014 20:15

Urk is geweldig wonen en ik krijg altijd gehoor als ik met een idee of klacht kom in het gemeentehuis of bij de politie. Ze zijn geweldig blij met onze zorg en toezien op allerlei zaken die rondom in de wijk plaats vinden er is ook een wijkalert.
En als je zuinig en betrokken bent bij en met je dorp ja dan steek je ook weleens je nek uit. Dat een ander deze betrokken mensen "zuurpruimen" noemt is triest en heel egoistisch.

Overigens zijn er gelukkig veel mensen alert en kunnen we goed samenwerken met Het Dok en de scholen in de wijk en dat komt alles ten goede.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 24 mar 2014 19:33

Gemeenteraadsverkiezingen Rotterdam

Karakus stapt op na groot verlies PvdA in Rotterdam.

Op de melodie van 24 Rozen voor jou (Toon Hermans) zingen we ;

100.000 rozen en toch niet gekozen door jou

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 24 mar 2014 19:36

Sneu, wel gegund aan Joost Eerdmans.
Ik verwacht veel van hem!

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 24 mar 2014 19:40

schelpje3 schreef:Sneu, wel gegund aan Joost Eerdmans.
Ik verwacht veel van hem!

coalitie vormen wordt niet eenvoudig

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 24 mar 2014 19:55

rotterdam schreef:coalitie vormen wordt niet eenvoudig

Dat hebben we indertijd ook gehad met het uiteindelijke gedoogkabinet.
Blijft lastig om rechtlijnig te blijven, maar wel toe te geven in coalitieonderhandelingen blijkbaar!

Terug naar “Archief”