Mortlach schreef:Ik heb nog steeds nergens gezien dat het ook echt onmogelijk is. Dat wordt alleen maar geclaimd.
Dat is een kwestie van redelijkheid. Net zoals het absurd is om nog te geloven in een holle of platte aarde, is het absurd om te denken dat het leven toevallig en vanzelf ontstaan is. Dat staat wat mij betreft op één lijn.
Maar daar gaan we het toch nooit over eens worden, dus waarom zouden we elkaar met argumenten proberen te overtuigen?
Mortlach schreef:Wat betekent in vredesnaam 'op basis van wat je normaal gesproken redeneert'? Je uitgangpunten?
Gewoon het normale, redelijke denken.
Mortlach schreef:Niet weggewaaid door de storm, hoop ik.
Nee, dan had ik maandag op mijn fiets moeten stappen.
Mortlach schreef:Heh, ja, dat zou een ID-er inderdaad zeggen, want zodra ze toegeven dat het een religieus systeem is, komen ze nooit meer door het Amerikaanse rechtssysteem. Het is dus wat mij betreft praten met meel in de mond. Maar goed, als je mij een atheistische ID-er kunt aanwijzen, zal ik mijn cynisme wat moeten bijstellen.
ID sluit goed aan op een religieuze achtergrond, terwijl de evolutietheorie goed aansluit bij een atheïstische achtergrond. Blijkbaar wordt atheïsme wetenschappelijker geacht dan theïsme. Dat is gewoon een vorm van discriminatie.
Mortlach schreef:Die onmogelijkheid mag nog steeds worden aangetoond, dat terzijde.
Da's denk ik ongeveer hetzelfde als voor een holle-aarde-aanhanger aantonen dat de aarde niet hol is, vrees ik. Zolang die blijft weigeren gezond verstand in te schakelen gaat het niet lukken.
Mortlach schreef:En verder, tja, we zijn nu eenmaal zo geëvolueerd dat we overal patronen zien. Dus zien we ontwerp in organismen.
Daar spreek je alweer een vooroordeel uit, wat ik slechts tot jouw geloof kan rekenen. Dus heeft dat argument voor mij weinig waarde. Het is een redenering die evolutionisten achteraf bedacht hebben. Het komt bijvoorbeeld niet voort uit waarneming.
Mortlach schreef:Dat betekent voor mij net zo veel als Maria-verschijningen zien in een kaastosti of een konijntje zien in een wolkenformatie.
Oké, dus de teksten in de krant hebben wat jou betreft geen betekenis. Al dat rare patronen (woorden) zien... Dat kan toch ook best door toeval zo geworden zijn?!
Mortlach schreef:Kijk, het zit zo. Pak een shotglaasje. Giet dat vol met water. Kijk eens hoe dat water precies in dat glaasje past, de randen van het water sluiten precies aan bij de randen van het glas. Dat moet dan wel ontworpen zijn. Net zoiets zijn gladgeslepen steentjes in een rivier. Die hebben de perfecte, meest aquadynamische vorm! Ontwerp!
Je weet ook waarom een hardloper nooit een schildpad in kan halen die een stukje voor hem vertrokken is?
En denk je dat ik niet snap, dat een kras op een auto in principe geen ontwerp is?