Het borstvoedingstopic deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor liefie » 24 aug 2011 13:09

@Jannoek Nina gaf ook na elke voeding over (best veel) en nu spuugt ze echt zelden meer ik denk dat ze aan de borst veel meer drinken dan uit fles.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 24 aug 2011 13:25

MissF, balen van die ontsteking.. hopen gaat het verdere afbouwen wel goed.

Liefie, fijn dat je nu zo'n beetje helemaal afgebouwd bent. Zal wel een lekker gevoel zijn.

Hier dus ook een gigantische spuger, als ik haar dr gang laat gaan aan de borst.
Daarom koppel ik haar al snel af. Anders drinkt ze maar door....

Dus ja, kan ook wel begrijpen dat ze met de fles minder spugen.
Fles lijkt me toch wat minder relaxed dan de borst.
Dus is de kans dat ze blijft drinken "omdat het nou eenmaal lekker knus is", kleiner.
Denk ik.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 25 aug 2011 10:52

Liefie: lekker idee zeker dat het nu 'over' is! Wel fijn dat je het ondanks alle tegenslagen een eventuele tweede keer weer wil proberen. heb je er dus geen vreselijk gevoel aan over gehouden!

MissF; Vervelend zeg! Ik weet nu hoe het voelt en je kunt er echt vreselijk beroerd van zijn. hier was het gelukkig maar 1 dag, hopelijk is het bij jou ondertussen ook over.

Em: leuke momenten vind ik die ochtend en late voeding! Zo'n heerlijk knuffel moment dat je echt de tijd hebt.

Hier gaat het goed, vorige week dus 1 dag echt vreselijk beroerd geweest en de nasleep duurde ook wel even maar mn energie is weer op pijl. Nouja, na zulke nachten als vannacht... ](*,) maar dat kwam niet door Niek :wink: Hij drinkt ook zo'n 7 voedingen op een dag, maar ben er hooguit 15 minuten zoet mee. meestal maar 5, dus klagen zal ik niet doen.
hij woog met 4 weken al over de 5 kilo, dus hij is in 4 weken tijd ruim 1,5 kilo gegroeid :) Hoop het nog lang vol te houden!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 27 aug 2011 20:14

@MissF lukt het met afbouwen? Heeft Frederiek gelijk een mooi schema van drinken?

Nina lust nog steeds BV :D Er ligt nog een behoorlijke voorraad in de vriezer was ik eigenlijk vergeten :oops: Rond 17.00 heeft ze 180 gedronken en is ze naar bed gegaan en nu ligt ze nog steeds heerlijk te snurken :D
Ga gewoon elke dag een borstvoeding geven uit de fles het is ook zonde om weg te gooien.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 aug 2011 20:40

Geloijk hbe je Liefie. Ik heb het bij Frederiek ook wel geprobeerd, als ik een keer kolfde, om die dan te geven, maar dan kwam ze na een uur weer, dus als ik nu nog kolf mik ik alles meteen weg. Volgens de verpleegkundige van het CB lag het niet aan mijn voeding, want ze groeit prima. Lijkt me ook wel logisch als ze elke 2 uur zo lang drinkt ;) Maar het is dus echt niet genoeg om eens per 3 of 4 uur te geven volgens mij, als ik het logisch bekijk.
Het afbouwen gaat prima, de ene kant kolf ik al 3 dagen niet meer, de andere om de dag nu, omdat er net weer een flinke schijf in zat.
Ze drinkt de fles nu heel goed, maar nog steeds onregelmatig, soms na 3 uur, soms na 4,5 maar af en toe ook gewoon weer na 2 uur alweer. Ze drinkt hem ook niet altijd leeg, maar zoals net dronk ze om kwart over 8 140 cc in totaal, en om kwart over 9 gewoon weer 110 ofzo. En toen viel ze pas in slaap. Ze slaapt sowieso erg weinig, ik denk dat dat ook wel aan mezelf ligt, dat ze echt meer ritme moet krijgen. Dus fles, even wakker, dan naar bed zodra ze maar een gaapje laat zien. maar vaak gaat ze dan brullen in bed, en ik vind het niet echt nodig om haar lang te laten huilen, ze is nog maar zo jong. Dus even bekijken hoe ik dat ga doen, maar hopelijk helpt dat wel.
Het scheelt al enorm dat ze maar 10 minuten drinkt, dat is zo klaar, dan geeft het ook niet meer zo als ze een keer per dag al na 2 uurtjes komt.

Moet jij nog wel eens kolven?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 27 aug 2011 21:12

@MissF Dat werkt niet als ze zo vaak komt Nina maakt er ook wel een potje van met de flesvoeding hoor ritme heeft ze nog niet echt (ja soms een dag en dan weer niet meer) ze drinkt gewoon liever op verzoek volgens mij maar dat maakte volgens het cb niet uit als ze maar niet meer dan 30 schepjes op een dag krijgt.
Nina ligt nu nog steeds te slapen op de borstvoeding :shock: :D
Slapen gaat hier erg goed al wil ze wel een spuugdoekje/labeldoekje vasthouden en dat legt ze dan tegen haar gezichtje.
Slaapt Frederiek door op de flesvoeding? Dat deed ze op de borstvoeding toch ook al? Wel lekker hoor!
Kolven doe ik niet meer (is al een week geleden) gisteren wel even onder de douche wat melk weg laten lopen uit een borst. Vind het zelf erg fijn om er vanaf te zijn voel me nu veel relaxter.

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 28 aug 2011 11:15

Bij mij is het ook bijna klaar inmiddels. J.urre krijgt als 1e voeding sochtends niet genoeg BV binnen, ik heb gewoon niet meer voldoende en hij blijft chagrijnig totdat hij een flesje krijgt. Dus ik stop er maar helemaal mee, misschien nog even de late voeding, daar heb ik nog wel genoeg voeding voor.
kMoet zeggen dat ik me wel veel beter voel sinds het afbouwen, wel herkenbaar dus liefie :).

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 30 aug 2011 21:02

Fijn dat je je beter voelt Em.!

@ Parkiet, ik las in het kids topic dat dochterlief weer 2x 's nachts komt. Meneertje hier heeft daar sinds deze week ook een handje van :( Vraag me af hoe dat kan? Heeft hij misschien meer voeding nodig?

Zondag heb ik 'm bijvoorbeeld bijna de hele dag door aangelegd, en toen kwam hij 's nachts niet twee keer.
Kan ook toeval zijn natuurlijk...

Lastig hoor wat je dan moet doen... :-k
Denk dat we over een poosje maar beginnen met een eerste hapje. Wil(de) daar eigenlijk mee wachten tot hij 6 maanden was, proberen om tot die tijd alleen borstvoeding te geven, maar ik weet niet of dat gaat lukken, we zullen zien.

Die gebroken nachten beginnen me op te breken, dus van mij mag het snel stoppen. ;-)

Max
Mineur
Mineur

Berichtdoor Max » 31 aug 2011 06:42

Misschien moeten we minder op de klok letten? Ik zelf vind dat een stuk relaxter dan de hele dag te zitten rekenen wanneer ik moet voeden. Ik weet niet eens hoeveel voedingen mijn dochter nu nog krijgt. Ze is 11,5 maand en drinkt ergens tussen de 5 en 7 keer. Soms meer als de voeding terugloopt. Tip voor degenen die denken dat ze te weinig bv hebben en toch door willen gaan: dagje clusteren dan is het er zo weer bij. Of je moet al aan het afbouwen zijn, dan kan het ineens hard teruglopen.

Wel grappig hier: als dochterlief op de grond kruipt en ziet dat d'r broer wat te eten krijgt komt ze hard naar me toegekropen en roept Mam, Mam, Mam! :D

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 31 aug 2011 09:47

Herkenbaar Jannoek, helaas..

Maar ze is ook erg verkouden, daar slaapt ze ook slecht van.
Vannacht om 01, 03, 05 uur. Blehh..

Max
Mineur
Mineur

Berichtdoor Max » 31 aug 2011 13:26

@ Janoek: regeldagen? Je kindje volgen, dan komt het 'vanzelf' goed!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 31 aug 2011 13:59

tja niet naar de klok kijken.... ik deed dat ook niet maar had het gevoel dat ik de hele dag aan het voeden was en dat terwijl kindlief veel te veel binnen kreeg en dat er weer uit werkt (logisch).
Dus ik en weer van de tijden hoor, al is wel op verzoek. Ik maak hem niet wakker en kijk echt niet op een half uurtje, maar niet ieder uur een slokje hoor...!

Hij drinkt nu met 6 weken smorgens rond 6 uur, half 8 het toetje zodat hij op bed kan blijven als ik naar school moet, 9 uur, 13 uur, 16/17 uur en dan savonds nog 1 a 2 keer tussendoor omdat hij nogal luidruchtig aanwezig is savonds :lol: en dan rond 21/22 uur voor de nacht. Drinktie vroeg, wordt hij om 3 uur wakker, drinkt hij laat dan slaapt hij door tot 5/6 uur!
Merk savonds ook echt dat hij zoveel hamstert zodat hij de nacht niet hoeft te komen, vind dat eerlijk gezegd prima. Savonds vind ik het niet erg om veel te voeden, overdag heb ik er gewoon minder tijd/rust voor met 2 anderen.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 31 aug 2011 20:44

Jannoek, verklaring voor het vaker komen bijv: regeldagje, sprongetje, aankomende menstruatie... Hier komt ze overdag een stuk minder vaak, dus ik kan me voorstellen dat ze 's nachts compenseert. Als je de nachtvoedingen kan verminderen met extra aanleggen overdag zou ik dat gewoon doen hoor! En als hij te weinig krijgt, zal hij zelf meer vragen, dus daar dan ook aan toegeven, dan lukt t je vast om aan die 6 mnd volledige bv te komen (als je dat wilt natuurlijk).
Ik ben ook klaar met die gebroken nachten hoor, maar ja, ik wil graag een flinke poos bv geven en nachtvoedingen schijnen heel goed te zijn voor je productie. Dus ik bikkel nog een poosje door.
Vaste voeding gaat hier echt pas rond de 6 maanden beginnen (beetje afhankelijk van wat zij aangeeft). Ze heeft het gewoon niet nodig, plus dat het risico op allergie hier behoorlijk aanwezig is.

Max, ik tel ook niet hoor, veel relaxter inderdaad. Alleen als ik weg moet let ik wat op de tijden.

AG, drie voedingen s nachts is wel heel pittig, sterkte!

lammetje, hier kreeg ze in het begin ook te veel, en heb er toen voor gekozen te gaan blokvoeden en niet meer bij elke kik aan te leggen, maar echt goed op te letten of het honger was of knuffelbehoefte of wat anders. Dat scheelde wel. Al dat spugen is ook niet fijn inderdaad.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 01 sep 2011 08:55

Ik let ook niet meer op de klok, ook alleen nog maar als ik wegga.
Gisteren heb ik 'm de hele dag aangelegd (ik vermoed ongeveer 10x) en nog had hij niet genoeg om de nacht door te komen. Tja ;-)

Het kan best een sprongetje geweest zijn, want hij was al een paar dagen jengelig en ontzettend hard z'n best aan het doen om op z'n buik te rollen. En dat is gisteren gelukt :mrgreen:

Ach, we wachten het wel af. Ben nog steeds niet van plan om te stoppen...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 01 sep 2011 11:23

ik wil eigenlijk ook wel stoppen, maar geen idee hoe dat aan te pakken..

Terug naar “Archief”