Refowebkids deel 14

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

gempa
Kapitein
Kapitein

Re: Refowebkids deel 14

Berichtdoor gempa » 11 jun 2011 19:57

*Annet* schreef:@ Jannoek: bij jouw verhaal moet ik aan reflux denken.

dat ja!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 11 jun 2011 20:17

@annet heb dat even opgezocht maar daar lijkt het wel op als ik het zo lees.. Hij heeft dat alleen nog niet zo lang, lijkt wel steeds erger te worden..
F laat tussendoor wel los.. En na een kwartier ongeveer gaat hij lopen sabbelen, dus dan laat ik m stoppen..

mopje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor mopje » 11 jun 2011 20:42

Jannoek schreef:Haha lol ajl!

Ben benieuwd wat floris weegt, heb het idee dat hij flink gegroeid is. Cb maar even afwachten.. Spuugde h ook nog een paar uur na de voeding? Misschien krijgt hij ook wel te veel binnen, hij deinkt ook erg gulzig en maakt daar vaak ook flink lawaai bij ;-)

Mijn zoontje drinkt ook erg snel (met veel lawaai :lol: Hij spoog ook erg veel. Nu krijgt hij in iedere voeding een schepje Nutriton (Johannesbroodpitmeel). HIj spuugt nu veel minder!!!

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 11 jun 2011 20:45

@ jans, het zoontje van een vriendin van mij is net 2 geworden en praat ook nog helemaal niet. Hij raakte hierdoor erg gefrustreerd dus zijn ze sinds kort met logopedie gestart. Zou ik bij een kind alleen doen als hij/zij er zelf ook last van heeft. Inderdaad zijn er kindjes die lang niet praten en dan ineens hele volzinnen zeggen (lijkt me wel een aparte gewaarwording trouwens :mrgreen: ).

Hmm, kleurboekjes in de kerk? Dat zie ik bij ons toch nooit hoor. Wel wat grotere kinderen die een schriftje bij hebben, om de hoofdpunten van de preek te noteren of zo. Kindjes met knuffel daarentegen zie ik wel eens. En ja, ook bij ons is er wel eens een die begint te huilen of roepen of niet stil wil zitten. Dan zie je ze nog wel eens naar de creche verdwijnen ;)
Maar Galateia, het zal vast allemaal wel goedkomen hoor, morgen! Enne, men begrijpt ook heus wel dat een kind geen robotje is wat je even kan programmeren anderhalf uur muisstil te zitten!!

Sophie heeft komende week (weer al) vakantie. Daarna nog 3 weken school en dan begint de zomervakantie! Schiet dus lekker op ;)
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 11 jun 2011 20:57

ajl schreef:@ jannoek H. maakte ook enorm veel lawaai en liet ook nooit de tepel los. Hij dronk echt zo'n beetje 30/40 minuten en dan stopte ik maar de voeding. Hij bleef eigenlijk continue spugen tot de volgende voeding....echt golven kwamen eruit. IN het begin heb ik echt enorm vaak zijn kleding verwisseld, boxkleed gewassen en zijn bed verschoond.....alles was continue doorweekt. Wij maakten ons enorme zorgen en gingen naar de ha. Deze heeft wel 3 x de weegschaal gecontroleerde, wilde niet geloven dat hij zoveel gegroeid was. Wij moesten hem timen...de voeding mocht niet langer duren dan 10/15 minuten en nog groeide hij ruim 1 kg in de maand.

Niet te geloven... zijn ze nu nog steeds zo gulzig met eten?

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 11 jun 2011 22:39

@Jannoek, trek zo snel mogelijk aan de bel. Als je jochie die voeding na 2 uur nog terugspuugt gaat heel zijn slokdarm stuk en alle pijn die hij daarvan heeft! Dat verklaart dat huilen.

Heb een paar x bij kinderen van nabij meegemaakt dat ze dat hadden. Je kunt verdikkingsmiddel krijgen om na de voeding te geven. Een drankje om de slokdarm te herstellen en nog wat van die dingen. Een uur zoveel mogelijk rechtop zitten na een voeding. Hoofdeind omhoog dmv wat boeken bijv. Het gaat over als ze kunnen lopen zei de kinderarts over mijn nichtje en dat is nu een flinke meid van 7!
ja, dat is mijn mening dan he.....

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 12 jun 2011 08:40

Jannoek, naar dat Floris zo spuugt. Hier is dat herkenbaar, hoewel het momenteel weer goed gaat. Bij ons is het zo omdat M waarschijnlijk te veel melk krijgt. Ik kan er een heel verhaal over tikken geloof ik, doe ik wel ff in het BV topic.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 12 jun 2011 13:01

Zo, pfff, we hebben het doorstaan. Het was helemaal niks voor zoonlief. Tijdens de preek is hij lekker met papa een rondje gaan wandelen. Hij was superlief, maar hij wist echt niet wat hij met zichzelf aan moest, en om nou de hele tijd 'ssssst' te zeggen, dat is ook wat, dus lekker naar buiten. De muziek en het zingen vond hij wel heel apart (maar ja, dat vinden zijn ouders ook :wink: ) en hij ging op een gegeven moment dan maar met zijn stiften tegen elkaar aan drummen. De collecte vond hij erg leuk en elke collecte-zak werd met handen in de lucht begroet. Vlak voor het jawoord van de mensen voorin zei hij "papa, ik wil een koekje!" :lol:

Ik zag nog wel meer kleine kids zitten, maar die waren duidelijk getraind in het niets-doen/slapen/uit de neus peuteren. Tja, de mijne niet echt, die is meer getraind in dansen en zingen en springen in de kerk :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 12 jun 2011 14:42

Ik neem aan dat bij jullie in de kerk naast dansen en springen ook wel een preek word gehouden, al dan niet wat korter? Dan moeten de kinderen toch ook stil zijn neem ik aan. Of is hij dan naar een creche?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 jun 2011 14:48

In dat soort kerken (waaronder ik die van ons nu even beschrijf) heb je oppas en gaan de kinderen voor de aanbidding naar hun eigen groep (t/m 11 jaar). Vanaf 11/12 jaar zitten ze bij ons in de dienst. Maar niet alle kinderen vinden het fijn/gezellig om naar een groep te gaan het is altijd vrijwillig.
Bij ons is het ook niet erg als je even de zaal uit loopt (bijv. naar toilet te gaan).

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 12 jun 2011 15:45

iets heel anders: iemand ervaring met de dubbelwagens van firstwheels? zie advertentie op mp en ziet er wel mooi uit. Kleine wielen voor en grote achter, zelfde als bugaboo dus hoop dat'ie net zo lekker rijd.
We hebben nog steeds niks gevonden wat aan onze eisen voldoet ;)

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 12 jun 2011 16:38

Evelien schreef:In dat soort kerken (waaronder ik die van ons nu even beschrijf) heb je oppas en gaan de kinderen voor de aanbidding naar hun eigen groep (t/m 11 jaar). Vanaf 11/12 jaar zitten ze bij ons in de dienst. Maar niet alle kinderen vinden het fijn/gezellig om naar een groep te gaan het is altijd vrijwillig.
Bij ons is het ook niet erg als je even de zaal uit loopt (bijv. naar toilet te gaan).

Precies. En dan is het ook niet zo erg, als een kind tijdens de preek gewoon in de rondte loopt, even vooraan gaat kijken, enz. Dus daarom ging manlief even lekker met hem wandelen. Maar ik spreek mijn bewondering uit voor al die mensen die het uitzitten met zo'n kleine tijdens zo'n dienst, wij konden het dus niet!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 12 jun 2011 16:48

Vanmorgen naardoopdienst met de kleine man geweest. Dienst duurde onverwacht erg lang ( 2 uur) Hij heeft 1,5 uur liggen slapen en het andere half uur heeft hij rozijnen gegeten. :lol: Hoefde hij gelijk niet meer naar bed toen wij thuiskwamen.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 12 jun 2011 20:03

vanaf welke leeftijd gaan jullie kiddies mee dan? juul hier is met haar drie nog nooit emegeweest, heb geen zin in strijd in de kerk, dat andere mensen aan mij gaan ergeren enzo. Plus als ik haar meeneem, hoor ikzelf niks meer. Stilzitten is een ramp voor haar....

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 12 jun 2011 20:10

H. gaat regelmatig mee vanaf dat hij 2 is. Hij zit best stil en slaapt regelmatig. Ik denk dat wij dat met C niet gaan redden. Zij kan namelijk nog geen seconde stilzitten. Wat je bij ons wel veel zit is dat kinderen vanaf ongeveer 2 of 3 jaar meegaan en dan vlak voor de preek naar de oppas worden gebracht. Zo wennen ze wel al langzamerhand aan het stilzitten. Onze zoon wil niet naar de oppas en wil liever bij ons zitten. Ook prima :D

Terug naar “Archief”