schaapje schreef:Gelukkig maar adriano
Nou kijk eens aan

Moderator: Moderafo's
schaapje schreef:Gelukkig maar adriano
Ja ik zal eens wat getuigenissen zoeken want dat is echt mooischaapje schreef:Ik heb dat filmpje al op CIP gezien, wat ik niet snap wat evangelisten met een paranormale beurs te maken hebben, weet jij dat adriano hoe dat zit?
quote="Riska"Volstrekt met je eens Schaapje!
Het is hetzelfde als die programma's, waarin iemand vertelt over wat er allemaal verkeerd ging in het leven. "Maar toen kwam Jezus in mijn leven en toen was alles over".
Jaja, het lijkt wel toveren.
Dat, wanneer je Jezus in je leven toelaat de kracht krijgt om te vechten tegen bepaalde dingen is totaal wat anders!
@schaapje Ik begrijp je even niet, bedoel je nu te zeggen dat Jezus niet de totale oplossing is voor alle menselijke problemen, zorgen, ziekte, leed?schaapje schreef:Ik heb grote moeite met de uitspraak Jezus: de totaaloplossing van al uw problemen.
Jezus vertelde ...=> geloof getoetst
Als je getoetst wordt is het toetspunt (instinker, valkuil) niet het uitgangspunt van de totale bekwaamheid die je aan het leren bent. In veel kerken stromingen is dit wel het geval en is het Godsbeeld zo donker en triest, alsof God alleen maar bestaat uit toorn, straf, schuld, die de duivel de vrije hand geeft in iemands leven. Toch ook weerleggen velen dit, en gaan vervolgens maar net 1 of 2 traptreden hoger zitten.We krijgen denk ik vaak met tegenslagen te maken en op die manier wordt ook ons geloof getoetst
Riska schreef:Volstrekt met je eens Schaapje!
Het is hetzelfde als die programma's, waarin iemand vertelt over wat er allemaal verkeerd ging in het leven. "Maar toen kwam Jezus in mijn leven en toen was alles over".
Dat, wanneer je Jezus in je leven toelaat de kracht krijgt om te vechten tegen bepaalde dingen is totaal wat anders!
Riska schreef:"Maar toen kwam Jezus in mijn leven en toen was alles over".
Volgens mij als God je leven verandert, verander je ook als mens... en heeft dit nog niet zo zeer met de omstandigheden te maken. Dat je omstandigheden zullen veranderen lijkt mij erg voor de hand omdat Hij je totale leven gaat veranderen, lijkt mij inclusief je omstandigheden, hoe die ook er uit zienschaapje schreef:Zeker Riska, God verandert vaak niet de omstandigheden, maar Hij verandert de mens.
quote="adriano313"
@schaapje Ik begrijp je even niet, bedoel je nu te zeggen dat Jezus niet de totale oplossing is voor alle menselijke problemen, zorgen, ziekte, leed?
Natuurlijk is Hij de rots waar je opbouwt maar het lijkt mij verstandig dat je een duidelijk scheiding maakt tussen pastorale zaken en een ('normale') geestelijke groei. Ik vergelijk het maar even met de mbo/hbo of univ. in tegenstelling tot maatschappelijk werk/ hulpverlening. begrijp je mij?
Het ene probleem is het ander niet! Maar beide personen blijven wel degelijk staan als de slagregens komen...
Het is natuurlijk erg gemakkelijk om jezelf in een ander rijtje te zetten dan deze mensen, maar denk je dat Jezus daar nu onderscheid tussen maakt. Of je heel je leven in de kerkbank hebt gezeten of op de wallen?
Jezus redt beide, sterker Hij zegt zelf ik ben gekomen voor de zieken en niet voor de gezonden mensen
Maar het zijn vaak de mensen zelf die zich een mooiere of heiligere jas aanmeten en daardoor fel reageren tegen mensen die gered zijn uit de klauwen van de duisternis. Ik weet niet of je ook zo denk, ik hoop het niet maar als het wel zo is gooi het aub overboord. Zijn kleding is Zijn kleding of je nu hoer, tollenaar of farizeeër bent geweest en Zijn Geest is Zijn Geest. Dus een dode geest die over de muur klimt wordt ontmaskerd...
Als je getoetst wordt is het toetspunt (instinker, valkuil) niet het uitgangspunt van de totale bekwaamheid die je aan het leren bent.
In veel kerken stromingen is dit wel het geval en is het Godsbeeld zo donker en triest, alsof God alleen maar bestaat uit toorn, straf, schuld, die de duivel de vrije hand geeft in iemands leven. Toch ook weerleggen velen dit, en gaan vervolgens maar net 1 of 2 traptreden hoger zitten.
Wel uit de zone maar nog steeds onder de rook ervan...
De toetst vang moeilijke punten zegt niets over de totale bekwaamheid maar meer iets over jou persoonlijk leermoment.En gelukkig verschilt dat van persoon tot persoon.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 18 gasten