sexy voelen mag (ja of nee)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: sexy voelen mag (ja of nee)

Berichtdoor Daphne » 17 apr 2009 08:09

Nee, volgens mij ook niet. Iedereen verstaat weer wat anders onder verleidelijk. Dat maakt het ook lastig om erover te praten.
Afbeelding

happy mom
Mineur
Mineur

Berichtdoor happy mom » 17 apr 2009 17:22

nou moet ik meisje20 wel gelijk geven wat betreft media.
Als iemand het journaal voorlees of een programma presenteerd hoef ik nou niet per definitie een enorme gleuf tussen haar borsten waar te nemen.

Vandeweek ook weer bij het journaal, een laag truitje en een grote gleuf en verders bloot.... dan denk ik;
kom op, hijs je truitje wat op, en doe een leuke (drukke) ketting om bij bijv een uni truitje.
Een leuke blikvanger is het dan zeker.

gr happy mom

rafaell

Berichtdoor rafaell » 17 apr 2009 18:39

DesertRose schreef:ik ruik "nee"

of nog een leuke vraag, mag je flirten als je een relatie hebt?

Wat mij betreft wel hoor. Het is toch goed voor je gevoel van eigenwaarde en een leuk spelletje als je bijvoorbeeld in de trein zit.

maryem
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor maryem » 18 apr 2009 13:53

rafaell schreef:

Wat mij betreft wel hoor. Het is toch goed voor je gevoel van eigenwaarde en een leuk spelletje als je bijvoorbeeld in de trein zit.

:shock: als dat je gevoel van eigenwaarde op moet krikken dan vind ik het wel heel triest
Straks denkt zo'n arme man/vrouw echt dat je wat met hem wilt, en is het voor jou alleen maar een leuk spelletje

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 18 apr 2009 13:59

maryem schreef:
rafaell schreef:

:shock: als dat je gevoel van eigenwaarde op moet krikken dan vind ik het wel heel triest

Dat dacht ik ook toen ik het las. Ik neem aan dat je gevoel van eigenwaarde wel wordt verhoogd door het samenzijn met je partner, daar heb ik (laat ik voor mezelf spreken) geen flirten met anderen voor nodig.
Afbeelding

rafaell

Berichtdoor rafaell » 18 apr 2009 19:40

Ach het is toch gewoon een leuk onschuldig spelletje? En als diegene denkt dat je echt iets wilt en je wil dat niet is dat heus niet zielig voor diegene, tot even daarvoor kende je elkaar immers niet dus zoveel pijn kan dat dan niet doen. Wat betreft eigenwaarde, behoefte aan waardering van meerdere mensen is een heel normale menselijke behoefte. Wat onschuldig geflirt af en toe kan daar prima aan bijdragen.

maryem
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor maryem » 18 apr 2009 21:32

.
Laatst gewijzigd door maryem op 19 apr 2009 21:11, 2 keer totaal gewijzigd.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 apr 2009 10:57

Persoonlijk vind ik het niet helemaal gezond als je daar de gevoel van eigenwaarde vandaan moet halen. Eigenwaarde moet in jezelf zitten, daar bereik je veel meer mee dan eigenwaarde die je verkrijgt door complimenten en geflirt van anderen. Als dat dan wegvalt, valt ook je eigenwaarde weg, lijkt me erg vervelend.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 19 apr 2009 11:03

Maar natuurlijk kunnen anderen je helpen om eigenwaarde te verkrijgen, zo zit een mens nou eenmaal in elkaar. Daar is ook niks verkeerds aan, een compliment o.i.d. van een goede vriend of wat dan ook. Het lijkt me alleen niet goed als je eigenwaarde zoekt door te flirten met anderen als je ook een relatie hebt. Als het goed is kun je, zoals Daphne aangeeft, daar genoeg uithalen en heb je flirten niet nodig om je beter te voelen.
Flirten is toch iets heel anders als een gemeend compliment krijgen, dat kun je m.i. niet op één lijn stellen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 19 apr 2009 18:20

MissF schreef:Persoonlijk vind ik het niet helemaal gezond als je daar de gevoel van eigenwaarde vandaan moet halen. Eigenwaarde moet in jezelf zitten, daar bereik je veel meer mee dan eigenwaarde die je verkrijgt door complimenten en geflirt van anderen. Als dat dan wegvalt, valt ook je eigenwaarde weg, lijkt me erg vervelend.

Nee, maar het versterkt elkaar wel natuurlijk. Als jij goed in je vel zit, en een gezonde dosis eigenwaarde, dan straal je dat uit, en dan reageren mensen daar op.

Je moet misschien ook niet te veel lezen in de woorden van Raaf. Flirten is al oogcontact en dan glimlachen. Je kunt toch moeilijk verwachten dat je de hele tijd naar je schoenen gaat zitten staren. Ik krijg daar meteen weer het beeld bij van de gesluierde vrouw die met de ogen neergeslagen en de handen zedig gevouwen over straat gaat - maar dat kan mijn eigen insteek in deze zaak zijn.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

rafaell

Berichtdoor rafaell » 19 apr 2009 19:54

Inderdaad. Flirten heeft niet direct met seks ofzo te maken. Het is gewoon leuk als mensen je waarderen en positief op je aanwezigheid reageren. Naar een leuk meisje mag je best even glimlachen of knipogen hoor, dat doet mensen gewoon goed.

Michael
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Michael » 20 apr 2009 16:46

Naar een leuk meisje mag je best even glimlachen of knipogen hoor, dat doet mensen gewoon goed.

Naar een kerel ook! Flirten is 99% van de gevallen niet sexueel. Het is wederzijdse bevestiging. Je wil niet weten hoeveel er in het team waar ik werk geflirt wordt. Het zijn allemaal mannen. En de flirts varieren tot "Wat, mag je op vakantie? Maar zonder jou hoeft het voor mij ook niet meer hoor!" tot "Ik kom hier alleen maar om van willempies aanwezigheid te genieten.."

Mensen lachen erom het maakt ze vrolijk en als iemand er onzeker van wordt dan is het de hoogste tijd dat ze zichzelf en anderen minder serieus gaan nemen. Zoals Rafaell zegt, het is een spelletje met als doel de ander een goed gevoel te geven.

Soms zijn klanten zo onder de indruk omdat ze "Dat super sjieke deftige bedrijf" bellen met een vraag dat ze duidelijk wat moeite hebben zichzelf een houding te geven. Een snelle flirtachtige opmerking "We herkende je nummer, maar ik was gelukkig veel sneller dan mijn collega" verwacht men niet, ze gaan dan vaak in een deuk en denken meteen "Ah ik kan hier mezelf zijn". Zodat het werk makkelijker gaat en de klant tevredenheid omhoog gaat. We hebben meerdere malen echt dikke pluimen gekregen voor de stijl en toegankelijkheid. En nooit klachten om de flirts.

Of dat nog steeds onder het kopje sexy valt weet ik niet.. Volgens mij al lang niet meer. Misschien een beetje ondeugend en speels. Het moment dat ik met zwoele stem een telefoon opneem en me daardoor sexy voel moet nog komen denk ik.. :) Lijkt me ook een stapje te ver...

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 20 apr 2009 18:02

Flirten en flirten kan ook verschillend zijn.
Het ligt denk ik ook aan het doel wat je er mee hebt, en hoe ver je gaat.

Maar idd wat Michael zegt een beetje speels, ondeugend 'flirten' (echt tussen haakjes) kan het ijs breken en een open sfeer kweken.
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 20 apr 2009 21:57

MissF schreef:Persoonlijk vind ik het niet helemaal gezond als je daar de gevoel van eigenwaarde vandaan moet halen. Eigenwaarde moet in jezelf zitten, daar bereik je veel meer mee dan eigenwaarde die je verkrijgt door complimenten en geflirt van anderen. Als dat dan wegvalt, valt ook je eigenwaarde weg, lijkt me erg vervelend.

Eigenwaarde komt niet vanzelf. Het is bekend dat mensen die er goed uit zien vaak meer eigenwaarde hebben. Omdat ze meer positive reactie's krijgen, niet alleen met flirten.
*onderschrift verwijderd door moderator*

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 20 apr 2009 22:24

Klopt. Maar waar krijg je uiteindelijk je identiteit, je eigenwaarde van? Uiteindelijk komt die als het goed is niet van mensen maar van God. En ja, dan is af en toe een complimentje, knipoogje etc. krijgen zeker goed. Maar er zijn ook mensen die dat zelden of niet krijgen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Terug naar “Archief”