De strategie van Wilders

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

rikus
Verkenner
Verkenner

Re: De strategie van Wilders

Berichtdoor rikus » 17 okt 2009 20:21

Mortlach schreef:
rikus schreef:[
Wat denk je dat hij het slechter zal gaan doen als de huidige club?

Een regering die het land isoleert van Europa en de rest van de wereld; een regering die beleidsmatig discrimineert; een regering die beleidsmatig mensen uit bepaalde groepen deporteert; die de scheiding tussen kerk en staat opheft; die de ME met scherp laat schieten; en zo nog wat... Ja, ik denk dat dat slechter is dan wat er nu gebeurd.
wat zit jij nu allemaal te brullen en te suggereren. Wie liet er oas gelden nog op een groep jongeren schieten of telt dat even niet mee? dat was toch het clubje dat we nu hebben?
En zou Wilders het land isoleren, kom nu niet met fabels.
Het opheffen van de scheiding tussen kerk en staat. Heb je veel van dit soort dromen?
En dan deporteren, wat een onzin zeg, hij knikkert gewon een aantal criminelen met een dubbel Nationaliteit het land uit, een heel goede oplossing, of heb jij een betere?
Jou reactie raakt kant nog wal
Ieder zijn geloof en ik het mijne

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 17 okt 2009 23:32

rikus schreef:wat zit jij nu allemaal te brullen en te suggereren. Wie liet er oas gelden nog op een groep jongeren schieten of telt dat even niet mee? dat was toch het clubje dat we nu hebben?

Ik neem aan dat je de strandrellen bedoelt... Een levensbedreigende situatie voor de politie is wat anders dan beleidsmatig mensen door de knieën schieten, of vind je van niet?

Er komen geen sprekende dieren in voor, dus is het sowieso geen fabel. Maar goed. Als Wilders zijn plannen zou doorzetten, zou dat betekenen dat hij tal van internationale verdragen die Nederland gesloten heeft zou moeten opzeggen. Daarmee ondergraaft ie de unieke positie die wij als klein landje de afgelopen decennia hebben opgebouwd. Ontwikkelingshulp zal waarschijnlijk ook niet lang blijven bestaan als Wilders aan de macht is, plus dat we niet meer in NAVO-verband troepen sturen naar plaatsen waar dat nodig is. Allemaal redenen waarom we niet meer zullen mogen meepraten met de grote politieke spelers.

Het opheffen van de scheiding tussen kerk en staat. Heb je veel van dit soort dromen?

Zodra de overheid gaat bepalen wat er wel en niet in een heilig boek hoort te staan, is de scheiding tussen kerk en staat de facto opgeheven.

En dan deporteren, wat een onzin zeg, hij knikkert gewon een aantal criminelen met een dubbel Nationaliteit het land uit, een heel goede oplossing, of heb jij een betere?

Ok, en waar deporteer je die lui dan heen? Het land van oorsprong zal ze niet willen hebben - nogal wiedes aangezien het om 3e of zelfs 4e generatie nederlanders gaat. Maar ja, waar moeten we er dan mee heen? Boven zee uit het vliegtuig zetten? Deden ze vroeger in Argentinië al. Maar dan zijn gaskamers toch efficienter.

Het valt me altijd zo op dat Wilders-fanaten zo slecht tegen een beetje tegengas kunnen. Al die opgekropte frustratie moet er in één keer uit en als er dan iemand is die zegt "joh, misschien is al die woede een beetje misplaatst", dan krijg je dit soort opmerkingen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

rikus
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor rikus » 18 okt 2009 09:38

Mortlach schreef:
rikus schreef:wat zit jij nu allemaal te brullen en te suggereren. Wie liet er oas gelden nog op een groep jongeren schieten of telt dat even niet mee? dat was toch het clubje dat we nu hebben?

Ik neem aan dat je de strandrellen bedoelt... Een levensbedreigende situatie voor de politie is wat anders dan beleidsmatig mensen door de knieën schieten, of vind je van niet?

Er komen geen sprekende dieren in voor, dus is het sowieso geen fabel. Maar goed. Als Wilders zijn plannen zou doorzetten, zou dat betekenen dat hij tal van internationale verdragen die Nederland gesloten heeft zou moeten opzeggen. Daarmee ondergraaft ie de unieke positie die wij als klein landje de afgelopen decennia hebben opgebouwd. Ontwikkelingshulp zal waarschijnlijk ook niet lang blijven bestaan als Wilders aan de macht is, plus dat we niet meer in NAVO-verband troepen sturen naar plaatsen waar dat nodig is. Allemaal redenen waarom we niet meer zullen mogen meepraten met de grote politieke spelers.

Zodra de overheid gaat bepalen wat er wel en niet in een heilig boek hoort te staan, is de scheiding tussen kerk en staat de facto opgeheven.

Ok, en waar deporteer je die lui dan heen? Het land van oorsprong zal ze niet willen hebben - nogal wiedes aangezien het om 3e of zelfs 4e generatie nederlanders gaat. Maar ja, waar moeten we er dan mee heen? Boven zee uit het vliegtuig zetten? Deden ze vroeger in Argentinië al. Maar dan zijn gaskamers toch efficienter.

Het valt me altijd zo op dat Wilders-fanaten zo slecht tegen een beetje tegengas kunnen. Al die opgekropte frustratie moet er in één keer uit en als er dan iemand is die zegt "joh, misschien is al die woede een beetje misplaatst", dan krijg je dit soort opmerkingen.
sorry maar ik moet lachten om je, nu suggereer je weed dat ik een Wilders fanaat zou zijn. ik stem niet op hem en zal dat vermoedelijk ook nooit doen, hij heeft net als jij 'kantjes' die mij niet passen. Maar dat hij goeie kanten en plannen heeft is een andere zaak en die zul jij vermoedelijk ook hebben.
Wat dat uitzetten naar het land van herkomst heeft Wilders al een compleet plan voor. Hij biedt ze een wereldreis aan in een groot vliegtuig, allemaal een parachute om en boven het land van herkomst, gaan ze onder begeleiding van een zacht muziekje een persoonlijke landing maken. Geen land dat ze dan kan weigeren. In eerste aanzet zullen dit soort vluchten uit noodzaak dagelijks plaats vinden. Na een tijd kan de frequentie vermoedelijk tot een maandelijkse vlucht worden terug gebracht. Een heel slimme en soepel oplossing dus zonder een ellen lange papierwinkel en bureaucratische ellende met advocaten enz.

Joannah

Berichtdoor Joannah » 18 okt 2009 10:00

Mortlach schreef:
rikus schreef:[
Wat denk je dat hij het slechter zal gaan doen als de huidige club?

Een regering die het land isoleert van Europa en de rest van de wereld; een regering die beleidsmatig discrimineert; een regering die beleidsmatig mensen uit bepaalde groepen deporteert; die de scheiding tussen kerk en staat opheft; die de ME met scherp laat schieten; en zo nog wat... Ja, ik denk dat dat slechter is dan wat er nu gebeurd.

In Landen waar ze de Euro niet hebben(Zwitserland, Denemarken etc) en waar Schengen niet de scepter zwaait over wie er zonder paspoort in mag en wie niet (Dit wil Wilders inderdaad ook afschaffen, en terecht) doen het niet slechter dan landen binnen de Euro/schengenzone.
Bovendien is "Mammon" niet onze god.

Wilders is met een allochtoon getrouwd, en zal nooit mensen deporteren die het niet verdiend hebben, nu krijgt iedereen in detentie al automatisch een halaal maaltijd en een mekka-kompas op het plafond, zodat ze zich vooral gesteund kunnen blijven voelen in hun misdaden tegen ons, afvalligen, dat zijn nl. geen toegerekende zonden in de Islam.
Liever een ME die raakschiet, dan de hopeloze "voetbalstewardessen", die tijdens het Moet Kunnen-tijdperk zichzelf en het land totaal voor gek gezet hebben.
Als ouders hun kinderen vrij opvoeden(niet opvoeden), moet de ME het maar doen.
Met "God" in de grondwet en Troonrede is Nederland natuurlijk helemaal niet een land waar Staat en Godsdienst gescheiden zijn.
Nog schrijnender is het dat 'God' in een Grondwet staat, die ronduit ingaat tegen Zijn bedoelingen.
Maar goed, het zal nooit perfekt zijn.Hoe moeilijk we ons daar ook bij neer kunnen leggen

rikus
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor rikus » 18 okt 2009 11:31

Mortlach schreef:
Wilders is met een allochtoon getrouwd, en zal nooit mensen deporteren die het niet verdiend hebben, nu krijgt iedereen in detentie al automatisch een halaal maaltijd en een mekka-kompas op het plafond, zodat ze zich vooral gesteund kunnen blijven voelen in hun misdaden tegen ons, afvalligen, dat zijn nl. geen toegerekende zonden in de Islam.
Liever een ME die raakschiet, dan de hopeloze "voetbalstewardessen", die tijdens het Moet Kunnen-tijdperk zichzelf en het land totaal voor gek gezet hebben.
Met "God" in de grondwet en Troonrede is Nederland natuurlijk helemaal niet een land waar Staat en Godsdienst gescheiden zijn.
Nog schrijnender is het dat 'God' in een Grondwet staat, die ronduit ingaat tegen Zijn bedoelingen.
Maar goed, het zal nooit perfekt zijn.Hoe moeilijk we ons daar ook bij neer kunnen leggen
Ik ben ook gehuwd met een allochtoon, al heel erg lang en onze kinderen hebben ook een lekker zacht satijnen huidje. Niks mis mee toch?
Wat jij aanhaalt over die halal maaltijden dat is gewoon een vorm van respect, als er bij ons moslims komen eten wordt er ook halal gekookt.
Maar je denkt toch niet dat als old rikus bij hun op bezoek komt dat hij een lekker doorgebakken speklapje krijgt? Kijk en dat is het verschil in begrip van respect.

Kinderen moeten leren binnen een raamwerk te denken. Binnen de grenzen van de islamitische (religieuze) traditie. Deze grenzen worden hun aangereikt door hun ouders, de leerkrachten van de koranscholen. Over spontaan geloven hebben we het hier niet
Hoe meer ze die heilige teksten horen hoe meer die bezinken.
Je moet er vroeg mee beginnen.
Ouders zijn er trots op dat hun kind van 5/6 jaar hele soera's uit de koran op dreunt.

Een andere zaak is onze christelijk-joodse achtergrond en die hoeven we voor niemand te verloochenen, heel anders wordt het als de politiek dit benut om de mensen te vernaggelen, met een stichtelijk gezicht, dan wordt religie een middel en dat is wat vaak gebeurd. Ik heb het dacht ik al eerder ergens aangehaald hier. Onder het christelijk beleid van de laatste kabinetten is de ellende voor de mensen aan de onderkant sterk vergroot. Ik zou me schamen om dit beleid uit te voeren als christen, maar het gebeurd met een big smile op hun face. En dat is dreof. Daar mag je ze denk ik sterk op aanspreken.

Joannah

Berichtdoor Joannah » 18 okt 2009 11:40

rikus schreef:Mortlach schreef:
Ik ben ook gehuwd met een allochtoon, al heel erg lang en onze kinderen hebben ook een lekker zacht satijnen huidje. Niks mis mee toch?
Wat jij aanhaalt over die halal maaltijden dat is gewoon een vorm van respect, als er bij ons moslims komen eten wordt er ook halal gekookt.
Maar je denkt toch niet dat als old rikus bij hun op bezoek komt dat hij een lekker doorgebakken speklapje krijgt? Kijk en dat is het verschil in begrip van respect.

Kinderen moeten leren binnen een raamwerk te denken. Binnen de grenzen van de islamitische (religieuze) traditie. Deze grenzen worden hun aangereikt door hun ouders, de leerkrachten van de koranscholen. Over spontaan geloven hebben we het hier niet
Ouders zijn er trots op dat hun kind van 5/6 jaar hele soera's uit de koran op dreunt.

Een andere zaak is onze christelijk-joodse achtergrond en die hoeven we voor niemand te verloochenen, heel anders wordt het als de politiek dit benut om de mensen te vernaggelen, met een stichtelijk gezicht, dan wordt religie een middel en dat is wat vaak gebeurd. Ik heb het dacht ik al eerder ergens aangehaald hier. Onder het christelijk beleid van de laatste kabinetten is de ellende voor de mensen aan de onderkant sterk vergroot. Ik zou me schamen om dit beleid uit te voeren als christen, maar het gebeurd met een big smile op hun face. En dat is droef. Daar mag je ze denk ik sterk op aanspreken.

je citeerde mij, niet Mortlach!!!
Verder helemaal mee eens.
met de halal maaltijden in een gevangenis en het mekka-kompas probeer ik aan te geven dat het triest is dat er zo'n oververtegenwoordiging is van islamieten in de detentiecentra dat dit voor het gemak maar geautomatiseerd is.
En dat een niet-moslim nu gedwongen is om een maaltijd te nuttigen die is toegewijd aan hun maangod, ritueel geslacht met de kreet: allah is groot!

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 18 okt 2009 12:17

rikus schreef:Wat dat uitzetten naar het land van herkomst heeft Wilders al een compleet plan voor. Hij biedt ze een wereldreis aan in een groot vliegtuig, allemaal een parachute om en boven het land van herkomst, gaan ze onder begeleiding van een zacht muziekje een persoonlijke landing maken. Geen land dat ze dan kan weigeren. In eerste aanzet zullen dit soort vluchten uit noodzaak dagelijks plaats vinden. Na een tijd kan de frequentie vermoedelijk tot een maandelijkse vlucht worden terug gebracht. Een heel slimme en soepel oplossing dus zonder een ellen lange papierwinkel en bureaucratische ellende met advocaten enz.

Als dit echt waar is, is dat voor mij hét bewijs dat Wilders echt volslagen idioot is; en jij om eerlijk te zijn ook, dat je dit zo toe schijnt te juichen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 18 okt 2009 12:27

Joannah schreef:In Landen waar ze de Euro niet hebben(Zwitserland, Denemarken etc) en waar Schengen niet de scepter zwaait over wie er zonder paspoort in mag en wie niet (Dit wil Wilders inderdaad ook afschaffen, en terecht) doen het niet slechter dan landen binnen de Euro/schengenzone.
Bovendien is "Mammon" niet onze god.

Heb je Rikus' onderschrift al eens aangeklikt? Het is verder natuurlijk een enorm verschil of je van begin af aan niet mee wilt spelen, of dat je - zoals wilders - halverwege de spelregels wilt veranderen. Over Denemarken en Zwitserland hoor je haast nooit wat als het op wereldwijde politiek aankomt.

Wilders is met een allochtoon getrouwd, en zal nooit mensen deporteren die het niet verdiend hebben,

Vertel eens, hoe "verdien" je deportatie? Wist je trouwens ook dat Wilders van plan is de familie van de rechthebbende mee te deporteren?

nu krijgt iedereen in detentie al automatisch een halaal maaltijd en een mekka-kompas op het plafond, zodat ze zich vooral gesteund kunnen blijven voelen in hun misdaden tegen ons, afvalligen, dat zijn nl. geen toegerekende zonden in de Islam.

Hoe is moslim zijn een misdaad? Verder lijken zo veel mensen de gouden regel te zijn vergeten, en het schokt me dat hier ook zo veel christenen het zijn vergeten "Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook de ander niet." En daar staat niet bij: maar alleen als de ander het ook voor jou doet. Nee: de andere wang toekeren gebeurt niet onder voorwaarden. Ik vind het niet meer dan normaal, en een maatstaf voor ons beschavingsniveau dat wij, ondanks mensen hun misdaden jegens de maatschappij, hun geloofsleven niet extra frustreren. Als jij of je familie ooit in een cel terecht komt ben je ook blij als daar een bijbeltje ligt.

Serieus? Jij wilt echt dat we ME krijgen die mensen door de knieën mogen schieten? Heb je daar de gevolgen wel eens van gezien? Wat denk je dat het de gemeenschap kost te zorgen voor iemand die arbeidsongeschikt is geraakt omdat ie nooit meer zal kunnen lopen? Maar ja, in dit geval maakt het niet uit, want we gooien die mensen toch met de eerstvolgende vlucht uit het vliegtuig. Heb je enig idee hoe ontzettend krankjorum dit is?!

Ah, maar het is een hele troost dat er tenminste één iemand is die schijnbaar precies schijnt te weten wat God's bedoelingen precies zijn. En blijkbaar heeft God geen enkele moeite met mensen eerst voor het leven te verminken en daarna uit een vliegtuig te gooien.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 18 okt 2009 12:31

rikus schreef:Wat jij aanhaalt over die halal maaltijden dat is gewoon een vorm van respect, als er bij ons moslims komen eten wordt er ook halal gekookt.

Nou en? Vind je echt dat wij moeten stoppen hen te respecteren, alleen omdat zij ons niet respecteren? Hoe wordt de wereld daar beter van? Ik zou het trouwens behoorlijk respectloos vinden om als je te gast bent bij moslims om om spek te vragen, maar goed.

VOlgens mij kun je hier "koran" simpelweg vervangen door "bijbel" en dan klopt de uitspraak ook.

Een andere zaak is onze christelijk-joodse achtergrond en die hoeven we voor niemand te verloochenen,

Vertel eens, wat is er specifiek joods aan onze achtergrond?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 18 okt 2009 12:33

Joannah schreef:En dat een niet-moslim nu gedwongen is om een maaltijd te nuttigen die is toegewijd aan hun maangod, ritueel geslacht met de kreet: allah is groot!

Proef je anders niks van hoor...

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 18 okt 2009 12:56

Joannah schreef:Liever een ME die raakschiet,

Zeg, Joannah, als je echt vind dat het een goede zaak zou zijn als de ME met scherp op mensen gaat schieten, al dan niet door de knieën; dan heb je er zeker ook geen problemen mee als je zélf de trekker over zou moeten halen, of wel?

Joannah

Berichtdoor Joannah » 18 okt 2009 13:15

Mortlach schreef:
Joannah schreef:Liever een ME die raakschiet,

Zeg, Joannah, als je echt vind dat het een goede zaak zou zijn als de ME met scherp op mensen gaat schieten, al dan niet door de knieën; dan heb je er zeker ook geen problemen mee als je zélf de trekker over zou moeten halen, of wel?

Als door een keer authoriteit afdwingen voorkomen zal worden dat er anders de eerstvolgende 20 jaar weer hele winkelstraten, treinen en andere mensen worden vernield bij b.v. een voetbalwedstrijd, lever ik graag een bijdrage, het is de taak van een christelijk land, het zwaard te hanteren.
die zg mensenrechten lijken de laatste 30 jaar alleen nog maar van toepassing op mensen die het met andermans mensenrechten nooit echt erg nauw namen.
M.a.w, ik ben de linkse hersenspoel dictatuur best wel zat , ja.
de mensheid heeft wel bewezen dat het te veel vrijheid helemaal niet aankan.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 18 okt 2009 14:09

Joannah schreef: Als door een keer authoriteit afdwingen voorkomen zal worden dat er anders de eerstvolgende 20 jaar weer hele winkelstraten, treinen en andere mensen worden vernield bij b.v. een voetbalwedstrijd, lever ik graag een bijdrage, het is de taak van een christelijk land, het zwaard te hanteren.

Fijn, ik ben blij te horen dat jij op christelijke wijze iemand voor het leven gehandicapt kunt schieten of gewoon door zijn hoofd, dan zijn de "problemen" meteen opgelost. Ik wacht in spanning af op de oprichting van de christelijke doodseskaders.

die zg mensenrechten lijken de laatste 30 jaar alleen nog maar van toepassing op mensen die het met andermans mensenrechten nooit echt erg nauw namen.

Het recht niet door de overheid door de knieën te worden geschoten geldt voor iedereen.

De hele mensheid nog wel, toe maar. Ik leef liever in gemankeerde vrijheid dan onder een zogenaamd goddelijke dictatuur met christelijke doodseskaders. Dat heeft niks met links of rechts te maken, maar simpelweg met een stuk medemenselijkheid, maar dat is blijkbaar een deugd die we niet allemaal meer bezitten; zowel de Marokkaanse rotjochies als de christenen die menen dat het gods wil is die jochies uit vliegtuigen te gooien.

rikus
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor rikus » 18 okt 2009 14:42

Joannah schreef:
Als door een keer authoriteit afdwingen voorkomen zal worden dat er anders de eerstvolgende 20 jaar weer hele winkelstraten, treinen en andere mensen worden vernield bij b.v. een voetbalwedstrijd, lever ik graag een bijdrage, het is de taak van een christelijk land, het zwaard te hanteren.
Ik vind dat een enge reactie, hoewel ik gedeeltelijk met je mee kan denken.
Kijk religie is een vreemd iets en je kont soms de raarste meningen tegen. Ik zat vorig jaar in een gemeentelijke discussie groep over het onderwerp honger in de wereld. In die groep zaten ook een aantal mensen van diverse religieuzen gezindten. Het gesprek kwam op de enorme kindersterfte in Afrika en daar kan ik flink over mee praten omdat ik er een tijdje heb gewoond 81/85. er zat een zeer gelovige dame in de kring. Ze beweerde keihard dat het de wil van God was dat die kinderen daar dood gingen, om onze kinderen te kunnen voeden. In feite is dit net zon verhaal als jij neerzet.
Ik hoop dat je ook snapt dat ik heel demonstratief, de bijeenkomst heb verlaten met de mededeling dat ik niet mensen aan tafel wens te zitten die dit soort meningen er op na houden en dat ook nog verklaren diep gelovig te zijn..

Joannah

Berichtdoor Joannah » 18 okt 2009 15:15

rikus schreef:Joannah schreef:
Ik vind dat een enge reactie, hoewel ik gedeeltelijk met je mee kan denken.
Kijk religie is een vreemd iets en je kont soms de raarste meningen tegen. Ik zat vorig jaar in een gemeentelijke discussie groep over het onderwerp honger in de wereld. In die groep zaten ook een aantal mensen van diverse religieuzen gezindten. Het gesprek kwam op de enorme kindersterfte in Afrika en daar kan ik flink over mee praten omdat ik er een tijdje heb gewoond 81/85. er zat een zeer gelovige dame in de kring. Ze beweerde keihard dat het de wil van God was dat die kinderen daar dood gingen, om onze kinderen te kunnen voeden. In feite is dit net zon verhaal als jij neerzet.
Ik hoop dat je ook snapt dat ik heel demonstratief, de bijeenkomst heb verlaten met de mededeling dat ik niet mensen aan tafel wens te zitten die dit soort meningen er op na houden en dat ook nog verklaren diep gelovig te zijn..

Ik zie geen enkel verband met mijn verhaal .
Terwijl er maandelijks 1200 kinderen in Afrika een wrede hongerdood sterven, mede dankzij onze decadentie en beschermde, gesubsidieerde boeren, noemen we onszelf toch christelijk.
Vreemd.
In Rom 13:3 staat duidelijk dat je de Overheid gehoorzaam dient te zijn, anders moet zij het zwaard hanteren.
Natuurlijk niet te letterlijk nemen, net als de SGP, die de eerste 3 jaren van de oorlog duitsland als erkende Overheid diende....

http://www.gebladerte.nl/11376f89.htm

Terug naar “Archief”