op jonge leeftijd sexueel contact.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 11 jan 2009 20:56

Mortlach schreef:
em_ma schreef:Ik zou het ook moeilijk vinden en naar voor mn evt. volgende relatie om op te biechten dat ik geen maagd meer zou zijn.
Hoe je het ook went of keert, naar mijn mening heeft een jongen of meisje het liefst een maagd als partner.
Niet dat ik daarom een jongen in de toekomst af zou keuren. Maar het is wel een extra cadeautje als hij ook nog maagd is.

Tja, ik weet natuurlijk niet hou oud je bent. Ik ben 30, en verwacht echt niet dat als ik weer eens tegen een speciaal iemand aan mag lopen ze dan nog maagd is. Ik ben het immers ook niet meer.

Over een paar jaar hoop ik ook 30 te worden:-)
Hoe ouder je wordt hoe kleiner de kans dat iemand nog maagd is, dat is de realiteit.

@ Raaf: het is voor mij geen must, maar wel een extra cadeautje als mijn aanstaande nog maagd is. Als ik zo mijn oor te luister leg, hoor ik dat ook in mn omgeving. En dan heb ik het over christenen en niet-christenen. Okay, de niet-christenen kunnen er geen probleem van maken, omdat die wel met elkaar naar bed gaan, maar dan nog... Ook zij vinden het fijn als hun vriend(in) niet met veel anderen het bed gedeeld heeft.
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

rafaell

Berichtdoor rafaell » 11 jan 2009 21:15

Ik ben ook christen hoor. Je nieuwe partner hoeft aan jou toch geen verantwoording af te leggen over wat hij/zij deed op seksueel gebied voordat jullie een relatie kregen. Lekker belangrijk.

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 11 jan 2009 21:35

rafaell schreef:Ik ben ook christen hoor. Je nieuwe partner hoeft aan jou toch geen verantwoording af te leggen over wat hij/zij deed op seksueel gebied voordat jullie een relatie kregen. Lekker belangrijk.

Het is geen verantwoording afleggen, maar ik vind het niet geheel onbelangrijk. Wat er in het verleden op dat punt gebeurd is, kan zeker consequenties hebben voor de toekomst, voor de relatie die jij en je partner dan hebben. Ik vind het juist wel heel belangrijk om dat allemaal uitgepraat te hebben. Zo kun je samen blanco aan jullie relatie beginnen.
Psalm 27 : 11a

HEERE, leer mij Uw weg

rafaell

Berichtdoor rafaell » 11 jan 2009 21:42

Blanco aan een relatie beginnen is natuurlijk sowieso een illusie. Kijk je praat wel overal over, ook over je seksleven voor de tijd, maar het maakt mij echt niet uit of ze al het bed met iemand gedeeld heeft. Als er van beide kanten sprake is van verliefdheid en ze zou mij enkel afwijzen op grond van het feit dat ik geen maagd ben, dan zou ik dat toch wel redelijk raar vinden. Volgens mij is het juist wel fijn als een partner enige relevante ervaring heeft :)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 jan 2009 22:08

em_ma schreef:
Mortlach schreef:
em_ma schreef:Ik zou het ook moeilijk vinden en naar voor mn evt. volgende relatie om op te biechten dat ik geen maagd meer zou zijn.
Hoe je het ook went of keert, naar mijn mening heeft een jongen of meisje het liefst een maagd als partner.
Niet dat ik daarom een jongen in de toekomst af zou keuren. Maar het is wel een extra cadeautje als hij ook nog maagd is.

Tja, ik weet natuurlijk niet hou oud je bent. Ik ben 30, en verwacht echt niet dat als ik weer eens tegen een speciaal iemand aan mag lopen ze dan nog maagd is. Ik ben het immers ook niet meer.

Over een paar jaar hoop ik ook 30 te worden:-)
Hoe ouder je wordt hoe kleiner de kans dat iemand nog maagd is, dat is de realiteit.

@ Raaf: het is voor mij geen must, maar wel een extra cadeautje als mijn aanstaande nog maagd is. Als ik zo mijn oor te luister leg, hoor ik dat ook in mn omgeving. En dan heb ik het over christenen en niet-christenen. Okay, de niet-christenen kunnen er geen probleem van maken, omdat die wel met elkaar naar bed gaan, maar dan nog... Ook zij vinden het fijn als hun vriend(in) niet met veel anderen het bed gedeeld heeft.

Die gedachten had ik ook toen ik nog geen verkering kreeg.

Maar dat is wel zeker bij gesteld.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 jan 2009 23:00

rafaell schreef:Blanco aan een relatie beginnen is natuurlijk sowieso een illusie. Kijk je praat wel overal over, ook over je seksleven voor de tijd, maar het maakt mij echt niet uit of ze al het bed met iemand gedeeld heeft. Als er van beide kanten sprake is van verliefdheid en ze zou mij enkel afwijzen op grond van het feit dat ik geen maagd ben, dan zou ik dat toch wel redelijk raar vinden. Volgens mij is het juist wel fijn als een partner enige relevante ervaring heeft :)

Dat komt misschien omdat jij het bljkbaar niet Bijbelt vindt dat 1 man bij 1 vrouw hoort en met 1 man/vrouw seks heeft.
Ik denk namelijk wel dat dat Bijbels is, en daarom vind ik het wel erg als mijn man met iemand anders het bed gedeeld zou hebben. En al zou hij er nu hetzelfde over denken en er spijt van hebben, dan nog staat dat in een begin tussen twee mensen in. Niet dat ik hem erom af zij wijzen (bij wijze van dan he), maar ik zou het er denk ik wel moeilijk mee hebben.

Net als dat ik geloof dat dronkenschap absoluut totaal verkeerd is, in Bijbels opzicht, en ik er dus flink van heb gebaald dat mijn man echt wel eens dronken is geweest in zijn leven. Niet dat het nu nog tussen ons in staat, maar het kost wel tijd om met zoiets om te leren gaan.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 12 jan 2009 10:40

MissF schreef:Dat komt misschien omdat jij het bljkbaar niet Bijbelt vindt dat 1 man bij 1 vrouw hoort en met 1 man/vrouw seks heeft.
Ik denk namelijk wel dat dat Bijbels is, en daarom vind ik het wel erg als mijn man met iemand anders het bed gedeeld zou hebben. En al zou hij er nu hetzelfde over denken en er spijt van hebben, dan nog staat dat in een begin tussen twee mensen in. Niet dat ik hem erom af zij wijzen (bij wijze van dan he), maar ik zou het er denk ik wel moeilijk mee hebben.

Net als dat ik geloof dat dronkenschap absoluut totaal verkeerd is, in Bijbels opzicht, en ik er dus flink van heb gebaald dat mijn man echt wel eens dronken is geweest in zijn leven. Niet dat het nu nog tussen ons in staat, maar het kost wel tijd om met zoiets om te leren gaan.

Draagt je man ook nooit kleding van gemengde stoffen en scheert ie zijn slapen niet? :P
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 12 jan 2009 10:42

heb jij je slapen wel eens geschoren dan?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 12 jan 2009 10:53

2 keer per week, net als de rest van mijn hoofd ;-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 12 jan 2009 11:18

Aha, dan ben je een uitzondering. Ik houd me wat dat betreft netjes aan de wet: ik heb mn slapen nog nooit geschoren. enkel wat bij laten knippen

SimonT
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SimonT » 12 jan 2009 11:34

rafaell schreef:Blanco aan een relatie beginnen is natuurlijk sowieso een illusie. Kijk je praat wel overal over, ook over je seksleven voor de tijd, maar het maakt mij echt niet uit of ze al het bed met iemand gedeeld heeft. Als er van beide kanten sprake is van verliefdheid en ze zou mij enkel afwijzen op grond van het feit dat ik geen maagd ben, dan zou ik dat toch wel redelijk raar vinden. Volgens mij is het juist wel fijn als een partner enige relevante ervaring heeft :)

Dus naar jouw mening hoort sex niet binnen een huwelijk? Of gaat dit alleen over relaties met geschieden vrouwen, en heb je dan zelf ook geen probleem met sex voor het huwelijk, want het lijkt mij zo dat een vrouw of man die al eens sex gehad heeft in een vorige relatie, bij een nieuwe relatie de drempel veel minder hoog heeft liggen!
Gelukkig met mijn vriendin(netje)!

Koeitje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Koeitje » 12 jan 2009 11:34

Om maar weer wat terug te gaan naar het onderwerp: ik ben blij dat mn man en ik de eerste voor elkaar waren. In onze verkeringstijd zijn we net niet helemaal gegaan, zeg maar. Vind het erg goed zoals het is gegaan. Zijn er zo stapje voor stapje naar toe gegroeid. Had het in 1x gemoeten, had ik het niet gekunt. Ik moet altijd ergens naar toe groeien, dus dit was perfect voor ons. En voor een ander misschien weer niet!
Heb hieronder MissF ge-quote, daar ben ik het wel mee eens:

MissF: Ik denk ook niet dat het perse in het huwelijk hoort, maar ik geloof wel dat God het als iets heel intiems heeft gemaakt, wat je gewoonweg niet met meerdere mensen KUNT delen, op die ene echte intieme manier. En ik geloof ook dat het dus alleen kan met de man/vrouw die God aan je gegeven heeft.
Ik kan niet in de Bijbel terugvinden dat dat in het huwelijk moet. Wij hebben daar wel voor gekozen, omdat we pas dan zeker zouden weten dat we bij elkaar blijven tot de dood ons scheidt. Meer een extra zekerheid. maar dat was een persoonlijke keus.

Ben soms wel bang dat er straks lui met te hoge verwachtingen het bed in stappen. Vooral ook in de christelijke hoek, omdat men juist daar steeds vaker benadrukt dat het zó geweldig is en dat je daarom moet wachten. Daarmee schep je soms te hoge verwachtingen, lijkt me.
Want als je wacht, wil het niet altijd perse zeggen dat het daarna gelijk geweldig is. Een relatie is altijd werken, een seksuele relatie ook. Maar daar hoor je (naar mijn idee) dan weer te weinig over.
Voor mij is het wel het totaalplaatje wat het mooi maakt: het samen er naar toe groeien, van elkaar houden. En niet alleen de daad, zeg maar.
Want stel dat het niet zo gaat zoals je had verwacht (door bijv. vaginisme oid). Dan valt je mooi voorgeleerde gedroomde plaatje -de geweldige huwelijksnacht- wel even in duigen. Dan komt het gelijk neer op de kracht van je relatie: vertrouwen, elkaar helpen en steunen, geduld en liefde.
Maar dan is het toch wel weer geweldig dat je een partner voor het leven hebt, met wie je er samen in verder kunt groeien?!

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 12 jan 2009 11:44

WIj vinden het ook erg belangrijk om lichamelijk naar elkaar toe te groeien stapje voor stap. Ik ben ook zo iemand die niet gelijk pats boem is zeg maar. Er zullen vast mensen zijn die het niet goedkeuren oid. Maar voor ons ideaal. Het scheelt een hoop stress.
Ik ben zeer blij dat wij de eerste voor elkaar zijn. Persoonlijk zou ik daar heel erg moeite mee hebben als wij niet de eerste voor elkaar waren.

Koeitje, ik ben het wel met je eens als je zegt dat de verwachtingen vaak hoog zijn. Wij leven ook echt naar de eerste keer toe als: we zien wel. Hoe het ook zal zijn, het maakt niet uit want we hebben elkaar en het is nu al zo fijn samen. Maar ik kan me goed voorstellen dat mensen het niet zo goed kunnen relativeren.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 12 jan 2009 11:48

Dippie schreef:Als ik het goed begrijp hebben de stelletjes die hier posten bijna allemaal gewacht met gemeenschap tot het huwelijk, of zie ik dat verkeerd?
Wij hebben idd gewacht met "het" tot het huwelijk en zelfs nog een nacht erna omdat we beiden zo moe waren van de hele dag! Dat is het enige wat ik vertel :wink:
Wij vonden het heel belangrijk om te wachten, niet alleen vanuit onze opvoeding maar ook omdat het voor ons duidelijk in de Bijbel staat: De man zal zijn huis verlaten, zijn vrouw aanhangen (= trouwen) en zij zullen tot een vlees zijn (= "het"). Dat is voor ons heel belangrijk geweest en nog!
Een ander definieert dit bijbelgedeelte anders, dat kan ! En mag ook natuurlijk :wink: Trouwen kwam pas veeeeeel later in de maatschappij. Trouwen betekende vroeger: Trouw beloven, dan ben je trouw aan elkaar dus getrouwd. Het is net hoe je het zelf beleeft/interpreteerd.

rafaell schreef:Volgens mij is het juist wel fijn als een partner enige relevante ervaring heeft
Volgens mij is dat niet heel erg belangrijk als je een relatie begint of gaat trouwen ofzo! Dat hoor ik op m'n werk ook heel vaak... "Je moet toch weten wat voor vlees je in de kuip hebt??" of "Lekker makkelijk toch dat ie ervaring heeft?" Ehhh ja dus ???? Dat is belangrijk ? Nee! BElangrijkste is dat je God meeneemt in het huwelijk !!!!!!!!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 jan 2009 11:59

Ach, laten we heeeeel eerlijk zijn: seks en gemeenschap is uiteindelijk helemaal niet zo'n hot item in een huwelijk? Of ben ik de enige vrouw die dat vindt? Daarnaast blijf ik absoluut bij mijn standpunt dat intiemer met iemand worden niet kan, dat is de intiemste manier, en ik geloof echt dat je dat ene echte niet met meerdere mensen kunt delen.
maar ik denk niet dat mensen met verkering en die wel wachten er te hoge eisen aan moeten stellen, want zo bijzonder is het nou ook weer niet (wel om zo 1 te zijn, maar seks in het algemeen minder). Maargoed, misschien ben ik een te nuchtere vrouw ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”