Morning After Pil

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 15 sep 2007 11:58

Collateral schreef:
Lalage schreef:
Collateral schreef:Daarbij vraag ik me af waar je vandaan haalt dat huisartsen hun patiënten niet op de werking wijzen.

Dat verschilt enorm per huisarts. Mijn vorige huisarts legde alles uitgebreid uit, terwijl mijn huidige huisarts totaal niets uitlegt, niet eens wanneer je 't precies slikt enzo (gewone pil bedoel ik dan).

Oké. :) Maar het wordt dus door een aantal wel degelijk uitgelegd.
Kan het trouwens niet zijn dat je huidige huisarts al wist dat je de pil al hebt gebruikt, en dat hij dus niets meer uit hoefde te leggen?

Nee, want ikhad nog niet eerder de pil gebruikt.

André

Berichtdoor André » 15 sep 2007 19:26

tante-tortel schreef:Als je wat je per pb schreef een antwoord vind dan kun je dat in het vervolg laten. Over veroordelen gesproken! :roll:
Jammer dat mijn vooroordeel bevestigd wordt door deze reactie, ik zal je in vervolg mijden in de discussies.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 15 sep 2007 21:13

André schreef:
tante-tortel schreef:Als je wat je per pb schreef een antwoord vind dan kun je dat in het vervolg laten. Over veroordelen gesproken! :roll:
Jammer dat mijn vooroordeel bevestigd wordt door deze reactie, ik zal je in vervolg mijden in de discussies.

Jammer dat je dat hier meld TT, totaal irrelevant in deze discussie! Ga lekker zitten huilen achter je pc maar maak ons geen deelgenoot van iets wat André je waarschijnlijk vertrouwelijk heeft toevertrouwd. Lekker lullig!!!

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 15 sep 2007 21:32

Collateral schreef:
goshen schreef:Pas in de jaren 80 zijn er hormonen aan de pil toegevoegd die ook innesteling van de bevruchte ei-cel in de baarmoeder voorkomen. Bij de eerste generatie was die nog niet het geval! (en was ook nooit geaccepteerd met de aborterende werking die het nu heeft).

Ik denk dat de farmaceutische industrie hier uiterst misleidend is bezig geweest door deze nieuwe werking van de pil te verzwijgen voor de gebruikers.

Over misleiding gesproken :frown:

De werking staat gewoon in de bijsluiter hoor. Dus ik vraag me af waar je zo moeilijk over doet. Of vind je dat de fabrikanten reclamevliegtuigjes met de tekst 'LET OP - PIL VOORKOMT TEGENWOORDIG OOK INNESTELING' de lucht in hadden moeten sturen? Dan ken ik er nog wel een paar.

Ik heb net de bijsluiter van mijn pil aandachtig doorgelezen en deze bijwerking staat toch echt nergens vermeld... :?

Laodicea
Mineur
Mineur

Berichtdoor Laodicea » 15 sep 2007 21:37

Bij de Vrijgemaakte buren lopen er wat artsen rond en anderen met verstand van zaken, en dat leverde best wel wat mooie inzichten op. Ik dacht laat ik het hier eensch spammen. ;)
Klik

windekind
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor windekind » 15 sep 2007 22:22

marina87 schreef:
Collateral schreef:
goshen schreef:Pas in de jaren 80 zijn er hormonen aan de pil toegevoegd die ook innesteling van de bevruchte ei-cel in de baarmoeder voorkomen. Bij de eerste generatie was die nog niet het geval! (en was ook nooit geaccepteerd met de aborterende werking die het nu heeft).

Ik denk dat de farmaceutische industrie hier uiterst misleidend is bezig geweest door deze nieuwe werking van de pil te verzwijgen voor de gebruikers.

De werking staat gewoon in de bijsluiter hoor. Dus ik vraag me af waar je zo moeilijk over doet. Of vind je dat de fabrikanten reclamevliegtuigjes met de tekst 'LET OP - PIL VOORKOMT TEGENWOORDIG OOK INNESTELING' de lucht in hadden moeten sturen? Dan ken ik er nog wel een paar.

Ik heb net de bijsluiter van mijn pil aandachtig doorgelezen en deze bijwerking staat toch echt nergens vermeld... :?
Het is ook niet bij elke anticonceptiepil het geval.
aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

Atheist1984

Berichtdoor Atheist1984 » 15 sep 2007 23:43

Mn vriendin heeft een paar maanden terug de morning after pil geslikt. Ik zie het niet als een abortus omdat als een eicel bevrucht is je nog net kan spreken van een mensje. Alleen 1 cel met 46 chromosomen. Als de eicel bevrucht is!! Mensen vrouwtjes worden niet zo makkelijk zwanger vergeleken met anderen dieren. Dat heeft uiteraard voor en nadelen ;) Oh ja ik heb een goede tip voor mensen die de morning after pil niet willen gebruiken, gebruik een condoom of ander anti-conceptie middel. Voorkomt een hoop spanning en stress.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 17 sep 2007 11:57

marina87 schreef:
Collateral schreef:

Misschien als je het opzoekt op het internet? Want ik heb eerlijk gezegd een aantal bijsluiters van de ACP door zitten lezen op internet maar kan eigenlijk nergens de werking lezen. Wel allerlei enge dingen die je kunt krijgen of wanneer je hem niet mag slikken.
Maar niet echt de werking.
Er staat wel wat er in zit. En dat is bij elke ACP: levonorgestrel
En dat hormoon is verantwoordelijk voor het zorgen dat het bevruchte eitje zich niet kan innestelen in de baarmoeder.
Maar het staat inderdaad niet zo vermeld op de bijsluiters die ik net heb zitten lezen. :(

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 17 sep 2007 12:00

tante-tortel schreef:Er staat wel wat er in zit. En dat is bij elke ACP: levonorgestrel
En dat hormoon is verantwoordelijk voor het zorgen dat het bevruchte eitje zich niet kan innestelen in de baarmoeder.
Maar het staat inderdaad niet zo vermeld op de bijsluiters die ik net heb zitten lezen. :(

Slechts twee woorden: lekker belangrijk.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 17 sep 2007 12:01

Sabra schreef:
tante-tortel schreef:Er staat wel wat er in zit. En dat is bij elke ACP: levonorgestrel

Slechts twee woorden: lekker belangrijk.

Lekker interessant... :|

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 17 sep 2007 12:04

Ik weet niet wat jij probeert aan te tonen, maar het is niet zo belangrijk, daar ieder zelf de verantwoording draagt voor het gebruik van welk middel dan ook.

Je probeert hier een kader te stellen, en ik meen dat een ieder hier zo verstandig is dat zelf te kunnen. Bovendien ken je de beweegredenen niet van mensen om bepaalde middelen te gebruiken.

Tot slot zou ik willen opmerken dat je allerlei opmerkingen maakt over het begin van het leven, zonder dat die zijn onderbouwd door emperisch bewijs.

Atheist1984

Berichtdoor Atheist1984 » 17 sep 2007 12:07

tante-tortel schreef:Er staat wel wat er in zit. En dat is bij elke ACP: levonorgestrel En dat hormoon is verantwoordelijk voor het zorgen dat het bevruchte eitje zich niet kan innestelen in de baarmoeder.

Oh das raar, want dat stond wel in de bijsluiter van de morning after pil die mn vriendin had geslikt.

Sabra schreef:Tot slot zou ik willen opmerken dat je allerlei opmerkingen maakt over het begin van het leven, zonder dat die zijn onderbouwd door emperisch bewijs.

Tot slot zou ik willen opmerken dat dit volledig off-topic is :P :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Atheist1984 op 17 sep 2007 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 17 sep 2007 12:11

Atheist1984 schreef:
tante-tortel schreef:Er staat wel wat er in zit. En dat is bij elke ACP: levonorgestrel En dat hormoon is verantwoordelijk voor het zorgen dat het bevruchte eitje zich niet kan innestelen in de baarmoeder.

Oh das raar, want dat stond wel in de bijsluiter van de morning after pil die mn vriendin had geslikt.

Misschien omdat het als derde werking is? En de MAP juist die werking als enige heeft?

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 17 sep 2007 12:15

Sabra schreef:Ik weet niet wat jij probeert aan te tonen, maar het is niet zo belangrijk, daar ieder zelf de verantwoording draagt voor het gebruik van welk middel dan ook.

Je probeert hier een kader te stellen, en ik meen dat een ieder hier zo verstandig is dat zelf te kunnen. Bovendien ken je de beweegredenen niet van mensen om bepaalde middelen te gebruiken.

Tot slot zou ik willen opmerken dat je allerlei opmerkingen maakt over het begin van het leven, zonder dat die zijn onderbouwd door emperisch bewijs.

Uhu, het is mijn verantwoordelijkheid dat ik trouw met een gescheiden man. Dat is inderdaad míjn keuze, maar dat wil nog niet zeggen dat het geen discussie waard is, want dat is het duidelijk wèl. Wat jij doet is de discussie geen kans geven, of beter gezegd; Tante Tortel op vervelende wijze de mond snoeren.

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 17 sep 2007 12:39

In mijn bijsluiter staat ook nog niet eens vermeld dat er geen eisprong meer plaats vind :roll: Alleen 1,150 mg levonorgestrel (een hormoon met progesteron-achtige werking) en 0,030 mg ethinylestradiol (een hormoon met oestrogene werking) Hiermee moeten mensen maar raden wat die stoffen doen?

Terug naar “Archief”