marina87 schreef:Collateral schreef:goshen schreef:Pas in de jaren 80 zijn er hormonen aan de pil toegevoegd die ook innesteling van de bevruchte ei-cel in de baarmoeder voorkomen. Bij de eerste generatie was die nog niet het geval! (en was ook nooit geaccepteerd met de aborterende werking die het nu heeft).
Ik denk dat de farmaceutische industrie hier uiterst misleidend is bezig geweest door deze nieuwe werking van de pil te verzwijgen voor de gebruikers.
Over misleiding gesproken
De werking staat gewoon in de bijsluiter hoor. Dus ik vraag me af waar je zo moeilijk over doet. Of vind je dat de fabrikanten reclamevliegtuigjes met de tekst 'LET OP - PIL VOORKOMT TEGENWOORDIG OOK INNESTELING' de lucht in hadden moeten sturen? Dan ken ik er nog wel een paar.
Ik heb net de bijsluiter van mijn pil aandachtig doorgelezen en deze bijwerking staat toch echt nergens vermeld...

Misschien als je het opzoekt op het internet? Want ik heb eerlijk gezegd een aantal bijsluiters van de ACP door zitten lezen op internet maar kan eigenlijk nergens de werking lezen. Wel allerlei enge dingen die je kunt krijgen of wanneer je hem niet mag slikken.
Maar niet echt de werking.
Er staat wel wat er in zit. En dat is bij elke ACP: levonorgestrel
En dat hormoon is verantwoordelijk voor het zorgen dat het bevruchte eitje zich niet kan innestelen in de baarmoeder.
Maar het staat inderdaad niet zo vermeld op de bijsluiters die ik net heb zitten lezen.