Hoe ver mag je gaan om kinderen te krijgen?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Torenspits
Mineur
Mineur

Berichtdoor Torenspits » 22 mar 2003 12:10

Kena,

Biedt het zijn van VROUW en het zijn van JOOD een onfeilbaarheid die die van de paus overstijgt?
Maakt dat je onaanraakbaar in morele zin?
En indien ik de euvele moed zou tonen ZIJNE Heiligheid te corrigeren, is dan een ongecontroleerde woede-uitbarsting en geschuimbek mijn terechte deel?
Nee, dat is onrechtmatig en onacceptabel; "zij moet zich rustig houden".
Jouw dreigementen maken op mij geen indruk. Die ene pb die ik naar jou gestuurd heb, heb ik gestuurd in de naam van de Heer. Als ik die voor Hem moet kunnen verantwoorden, denk je dan niet dat ik die zou durven verantwoorden op Refoweb?
(Dit is niet bedoeld om je uit te dagen het wel te doen. Het is beter een PERSOONLIJK bericht niet publiek te posten, en als je het doet is het jouw verantwoordelijkheid.)

Tenslotte,

Niet iedere Jood is Jood en niet iedere vrouw is vrouw.

Rom.2:
28 Want die is niet een Jood, die het in het openbaar is; noch die is de besnijdenis, die het in het openbaar in het vlees is;
29 Maar die is een Jood, die het in het verborgen is, en de besnijdenis des harten, in den geest, niet [in] [de] letter, [is] [de] [besnijdenis]; wiens lof niet is uit de mensen, maar uit God.

Op.2:
9 Ik weet uw werken, en verdrukking, en armoede (doch gij zijt rijk), en de lastering dergenen, die zeggen, dat zij Joden zijn, en zijn het niet, maar zijn een synagoge des satans.

Zo hoeft ook iemand met de uiterlijke kenmerken van een vrouw nog geen Vrouw te zijn.

Kena
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Kena » 22 mar 2003 12:45

Jij weet dondersgoed waar ik het over heb. Jij bent persoonlijk tegen mij vanaf dag 1 hier en dat alleeen omdat ik bij COC niet met je eens was. Jij hebt al meteen wat tegen mij gehad, teriwjl jij mij geen eens kent!

Ik moest mezelf in de naam van jou g´d aan jou verantwoorden! Ik moest in de naam van jouw g´d mijn excuses aan JOU, Klaas en Hemelburger aanbieden, omdat ik iets wilde meegeven! Jij bent tegen vrouwen die anderen iets mee willen geven, jij wilt in de naam van jouw g´d dat wij Joden vergeving moeten vragen voor de kruisinging van Christus. Je hebt vervolgens niet voor niets aan Henkie gevraagd een poll te openen met de vraag wie de meeste schuld heeft aan de dood van Yeshua. Puur om te trachten hoe gelijk jij zou hebben! Weet je hoe men zulke pb-tjes noemen? SPAM! Want er was niets privé aan en dat weet jij heel goed!

Jij ben onder de gordel vanaf dag 1. Als dat pb-tje uit de naam van g´d is, is jouw g´d G´ddank de mijne niet.

Vervolgens ga je hier in deze thread verder met je gemene achterbakse uitlatingen dat ik mensen MISLEID. Jij stelde nl de vraag of het mogelijk was dat kinderloosheid een straf KAN zijn, waarop ik open over mijn kinderloosheid en ziekte sprak! Ik heb toen mijn mening hieromtrent gegeven. Toen riep je dat Kena misleidt! Jij misbruikt dit forum om mij door het slijk te halen en dit alleen maar om COC!!! Want oh, wat zit dit jou dwars zeg!

En zie hier wat voor rottige woorden je in je laatste posting weer aan mij uit. En dat noemt zich liefdevolle christen???

Misschien is het wijzelijk dat wij elkaar met rust laten en niet op elkaars postings meer reageren.

Kena
Kena ™

Tefillah zonder kavannah is als een goef zonder nesjama

Rabbi Ephraim Epstein

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 22 mar 2003 13:19

He laten we de vrede bewaren!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik ben hier nog maar een paar dagen en ik merk dat de sfeer hier niet echt van dat je zegt goed is.

Waarom wordt je boos als iemand anders een ander denkwijze heeft over het geloof.
Waarom denk je aleen dat je eigen meningen de goede is?

Laten we open staan voor elkaars mening.
En op grond van de bijbel argumenten naar voren brengen waarom je het niet eens bent met de manier van iemand anders denken.
Denk niet altijd dat je eigen mening de goede mening is, probeer wijzer te worden ook van andere meningen.

En wat ik heel jammer vind is het soms kleine stukken uit gesprekken te halen en aan de hand van dit citaat iemand te recht gaan wijzen.
Kijk naar het hele verhaal en probeer niet iemand onderuit te halen maar probeer iemand anders op het juiste pad te brengen..
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

joris

Berichtdoor joris » 22 mar 2003 13:26

amen, hijwel!!!!

kena, ik begrijp je kwaadheid ongelooflijk goed.

Torenspits, ik bidt God dat jij de liefde en vrede van God mag ontmoeten!!! Dat zal jij wel manipulatie vinden, maar toch doe ik het. dit is niet de bedoeling op deze manier. ERg jammer.

Ik zou zo graag een stukje menselijkheid van jou zien, torenspits. Een stukje waaruit bljikt dat je meer bent dan afweergeschut. Je bent een parel in Gods hand en Hi wil graag dat je gaat schitteren!!! En die andere mensen hier zijn ook parels in Gods hand (zelfs ik, haha), laat ze nou toch ook schitteren en help elkaar met liefde verder op de weg naar God.

HEt gaat hier op deze aarde om Gods heerlijkheid!!! Dit leven lijkt soms meer een wedstrijdje 'kijken wie het verste met modder kan gooien' of ee wedstrijdje 'kijken wie er het strengst dogamtisch leven kan'.

Ik moet denken aan wat staat in 1 petrus 2: 5: u moet zich door God laten gebruiken als levende stenen, waarmee Hij zijn geestelijk huis bouwt. En dat niet alleen, u bent ook de heilige priesters die door Jezus Christus zo veranderd werden dat zij God geestelijke offers kunnen brengen die voor Hem aanvaardbaar zijn.

Kena
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Kena » 22 mar 2003 14:28

Hijwel en Joris,

Amen. laten we inderdaad vrede bewaren, want we zijn allemaal onderdeel van Zijn Lichaam.

Torenspits: vrede? *Kena steekt haar handje uit*.
Kena ™

Rabbi Ephraim Epstein

joepie

Berichtdoor joepie » 22 mar 2003 15:03

En dan nu maar weer naar de topic. Hoever MAG je gaan?
Niet hoever zou je willen gaan, maar hoever is het verantwoordt voor God. Ook niet wat voor jouw de grens is maar in hoeverre is dat de grens die GOd uitzet op grond van de bijbel.
Ik begrijp dat er voor ieder paar weer een andere gevoelsgrens ligt.
Maar dat wordt niet bedoelt met de topic.

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 22 mar 2003 18:23

Hijwel en Joris,

Amen. laten we inderdaad vrede bewaren, want we zijn allemaal onderdeel van Zijn Lichaam.

Torenspits: vrede? *Kena steekt haar handje uit*.

Een prima idee lijkt me. Laten we a.u.b. elkaar niet (meer) persoonlijk gaan aanvallen. Behalve dat dit slecht is voor de sfeer, ontstaat er op deze manier ook partijvorming. Ik heb niet de indruk dat daar behoefte aan is.
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

Torenspits
Mineur
Mineur

Berichtdoor Torenspits » 22 mar 2003 21:59

Kena,

Kun je mij overtuigen dat jou *handje* voor vrede meer betekenis heeft dan:

Afbeelding

En de vrede die je voor ogen hebt ware vrede is
en geen lieve vrede zoals in Ierland

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 22 mar 2003 23:28

Een gegeven paard moet je niet in de bek kijken, Torenspits ;-)

Ik ben er van overtuigd dat het hier gaat om een oprecht gebaar.
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

Lotte
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lotte » 24 mar 2003 11:42

He Kena, ik begrijp uit het bovenstaande dat jij/jullie ongewenst kinderloos zijn? Dan wil ik jullie hiermee veel sterkte wensen. Ik had dat eerder nog niet zo begrepen van je. Misschien is dit dan wel een pijnlijke topic voor jou! Sommige mensen walsen over gevoelens van een ander heen, zonder ergens rekening mee te houden.
Leef of je honderd jaar wordt, maar morgen kunt sterven!

Kena
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Kena » 24 mar 2003 11:54

Lotte schreef:He Kena, ik begrijp uit het bovenstaande dat jij/jullie ongewenst kinderloos zijn? Dan wil ik jullie hiermee veel sterkte wensen. Ik had dat eerder nog niet zo begrepen van je. Misschien is dit dan wel een pijnlijke topic voor jou! Sommige mensen walsen over gevoelens van een ander heen, zonder ergens rekening mee te houden.

Hajjj Lotte,

Ja, klopt! Maar nee, het raakt me niet dat ´sommigen´ hier over andermans gevoelens heenwalsen. Ik weet wie het zeggen.

Tnx voor je steun,
Lfs
Kena
Kena ™

Rabbi Ephraim Epstein

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 24 mar 2003 12:32

hm... over vrede gesproken.

Al die bijbelteksten, in combinatie met een agressieve manier van 'discussieren'... ik zou er maar mee stoppen, mensen. Als de geest eruit is doet de vorm er niet veel meer toe, en ook het aantal bijbelteksten niet. Zie topic ' toon en inhoud..etc

Bijbelteksten in combinatie met de christelijke liefde en daadwerkelijk respect, aub. En anders liever niks.

joris

Berichtdoor joris » 24 mar 2003 12:38

kijk, Joepie was zo verstandig om na alle persoonlijke storingen in de discussie de discussie weer op te pakken. Zullen we dan net als mijn voorganger zegt daar maar weer mee door gaan? Joepie gaf de discussie op de volgende manier een doorstart:
joepie schreef:En dan nu maar weer naar de topic. Hoever MAG je gaan?
Niet hoever zou je willen gaan, maar hoever is het verantwoordt voor God. Ook niet wat voor jouw de grens is maar in hoeverre is dat de grens die GOd uitzet op grond van de bijbel.
Ik begrijp dat er voor ieder paar weer een andere gevoelsgrens ligt.
Maar dat wordt niet bedoelt met de topic.

Lotte
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lotte » 24 mar 2003 13:01

Als we de vraag zo stellen, komen we er niet uit, denk ik. Iedereen van verschillende kerken legt een bepaalde tekst anders uit. Of haalt er andere dingen uit. Ik voor mij, ben ook best benieuwd naar persoonlijke gedachten hierover. Soms kom je door bepaalde motiveringen op een andere denkwijze!
Leef of je honderd jaar wordt, maar morgen kunt sterven!

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 24 mar 2003 19:32

Hajjj Lotte,

Ja, klopt! Maar nee, het raakt me niet dat ´sommigen´ hier over andermans gevoelens heenwalsen. Ik weet wie het zeggen.

Tnx voor je steun,
Lfs
Kena

Hai Kena,

Het was niet de bedoeling om over je gevoelens heen te walsen.
Ik geloof dat het heel moeilijk is om geen kinderen te kunnen krijgen terwijl het wel een hele grote wens is.
Mischien komt de opmerking "God heeft ook voorbehoedsmiddelen gegeven" wel hart aan. Dit was niet zo bedoelt. Ik wou aleen aangeven dat God ook de wetenschap gegeven heeft, die wij mogen gebruiken zo lang we er maar verantwoordelijk mee om gaan.
Ik vind het mooi dat je er bij neer wilt leggen en het aan God wilt overlaten. Volgens mij deed paules dit ook hij had ook een eigen kruis.
Ik weet niet als hij in deze tijd had geleeft dat hij zich dan had laten opereren aan zijn kwaal. Ik denk het wel....

Ik zal voortaan iets voorzichtiger aan met mijn uitspraken...

( ps: ik hoop dat torenspits je nog een hand komt geven.)
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Terug naar “Archief”