Sophie77 schreef:Fijn dat het af is, pannenkoek! Heb je nog meer behangklusjes op je programma staan of is het nu echt klaar?
Eigenlijk zijn we hier nooit klaar. Het is een vochtig huis. Het plafond bij de jongens begint ook weer zwart uit te slaan van de vocht schimmel. Heb hem pas nog geboend. Misschien dat die nog gesausd wordt binnenkort.
De gang is ook weer vies, die hoop ik binnenkort ook te boenen. De muur doe ik dan met een afwasborstel. De muur in de andere gang hebben we een paar jaar geleden behangen, en dat gaat best goed. Misschien dat we deze ook gaan behangen met vlies behang en dan sauzen. We doen er een soort piepschuim behang onder, tegen het vocht. Het lijkt te helpen.
In de woonkamer komen er ook weer zwarte plekken doorheen. Ik kan er een spray op spuiten tegen de schimmel, maar dat helpt een half jaartje of zo. En een stuk erover heen plakken kan niet. Het zit er bijna 9 jr op, het is een beetje verkleurd.
We moeten veel ventileren, en we hebben een vochtapparaat staan. Haalt het vocht uit de lucht. Eens per dag het reservoir legen.
Maar jij was toch ook aan het behang trekken geweest?
Ik heb behang remover gehad. Dat moet je verdunnen met water, op de muur sprayen en je kunt zo een baan van beneden naar boven er af trekken. Schiet wel lekker op.