Refowebkids deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 10

Berichtdoor MissF » 14 jun 2010 23:02

Gefeliciteerd alvast Markus!
Wat naar voor Matteo, tj. Mijn moeder zegt vaak dat koorts goed is, dat heeft je lichaam dan even nodig om weer gezond te worden, zij zei vaak dat een pcm dan juist niet altijd goed is. Maar ik doe het wel hoor, als Jurian zich echt naar voelt, daar knapt hij dan zo van op. Is voor hem ook prettiger. Maar koorts hoort wel te zakken na het geven van een pcm.

Jurian heeft vanavond zowaar 3 kleine stukjes wortel op :) Heel bijzonder ;) Hij eet sowieso weinig tegenwoordig. Op zo'n hele dag: ochtend 1 boterham met appelstroop, tussendoor 1,5 appel, middageten 1 boterham met appelstroop (dat vindt ie zooo lekker), tussendoor een volkoren koekje en avondeten nog geen halve hamburger, 3 stukjes wortel en een klein beetje vanille yoghurt. Dat zo'n kind daarop kan groeien...maargoed, hij klaagt nooit over honger volgens mij, dus het zal wel goed zijn. Zijn vader is ook geen grote eter, daar zal hij het wel van hebben.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 15 jun 2010 05:56

Memmem: gefeliciteerd met Markus!!

en

Elsb: gefeliciteerd met Matthias!!

regenboog-smile
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 15 jun 2010 06:38

MissF schreef:Gefeliciteerd alvast Markus!
Wat naar voor Matteo, tj. Mijn moeder zegt vaak dat koorts goed is, dat heeft je lichaam dan even nodig om weer gezond te worden, zij zei vaak dat een pcm dan juist niet altijd goed is. Maar ik doe het wel hoor, als Jurian zich echt naar voelt, daar knapt hij dan zo van op. Is voor hem ook prettiger. Maar koorts hoort wel te zakken na het geven van een pcm.

.

idd... ik geef alleen maar paracetamol als ik echt merk dat ze ergens pijn heeft. Ben er inmiddels achter dat ze er eerder bovenop is zonder de paracetamol dan met. Vaak zijn het virussen en die zijn maar op één manier uit het lichaam te krijgen, en dat is met hoge koorts. Hoe hoger de koorts hoe sneller het virus weer vertrekt. Dat vertelde de ha ook een keer.

memmem.. gefeliciteerd met je zoon! hoe oud is nu je oudste?? die zal ook al wel richting de 9 gaan ofniet? of heb ik dat mis?

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 15 jun 2010 07:54

Nog gefeliciteerd met Lenthe!! Leuke dag gehad?!

Gefeliciteerd met Markus, Memmem!
Fijne dag ! :)

En ik zie dat Matthias ook wordt gefeliciteerd,
dus die is ook jarig?! Gefeliciteerd! :D

Ik heb een pcm nog nooit gebruikt (ze heeft ook nog nooit koorts gehad, dat ik weet..)
maar ik zou het ook niet snel doen.
Een hoge(re) lichaamstemperatuur is nodig om die virussen en bacteriën te bestrijden.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 15 jun 2010 08:00

liefje schreef:`s avonds loopt de koorts vaak omhoog,door een zetpil 240 mg hoor ik vaak dat het dan wel rond 1 graad zakt.
de temp was sinds zondag nog niet onder de 40 geweest.. Toen het gister opliep tot 40,4 heb ik hem wel een paracetamol gegeven.. en eergister voor het slapen aan enzo ook! de temperatuur zakte tot 39,7.. maar goed.. wat kan het snel omslaan bij kinderen! vanmorgen werd hij best vrolijk wakker.. en zn temp was 37,4! :D

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 15 jun 2010 08:00

gefeliciteerd markus en matthias!!

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 15 jun 2010 08:18

Gefeliciteerd met de jongens !

Hier ook een jongetje dat niet geen groente wil eten, 1 hapje en dan weet ie t al.
brood, fruit en pap alles gaat dr in, behalve warm eten :(

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 15 jun 2010 08:59

AikonGirl schreef:Ik heb een pcm nog nooit gebruikt (ze heeft ook nog nooit koorts gehad, dat ik weet..)
maar ik zou het ook niet snel doen.
Een hoge(re) lichaamstemperatuur is nodig om die virussen en bacteriën te bestrijden.

Helaas moeten wij een combi van pcm en ibuprofen gebruiken zodra Michael maar een beetje koorts heeft ivm koortsstuipen. Als je dat 1 keer meegemaakt hebt, wil je dat koste wat kost voorkomen :?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 15 jun 2010 09:05

Ik ben ook vrij makkelijk met pcm. Zodra Hugo of Cato rond de 38,5 hebben, geef ik een zetpil. Dan daalt de koorts fijn voor de nacht en slapen ze ook veel beter. Als ze echt ziek zijn, geef ik ze de maximale dosering, gewoon om de 6-8 uur om een spiegel op te bouwen.

Hugo eet momenteel ook niet zo denderend. Hij heeft wel berenhonger volgens mij, want hij kijkt echt verlekkerd naar alles wat er op ons bord ligt, maar hij vertikt het om te eten, volgens mij zijn wij inmiddels in de fase peuterpuber beland :roll: . Gistermorgen heeft hij niets gegeten voordat hij naar het kdv ging. Hij heeft daar fruit gehad en tussen de middag 3 boterhammen en gisteravond bliefde hij de bietjes en het toetje niet. Toen hij in bed lag, riep hij mij en vroeg om bijtkoek ( ontbijtkoek). Jammer voor hem, maar dat krijgt hij dan niet. Vanmorgen heeft hij echt zijn boterham naar binnen geschrokt. Dus ik wacht het vanavond maar weer af :lol: .

@ missF Kinderen vanaf 1 jaar hebben veel minder voedingsstoffen nodig dan in het eerste jaar. Ik zat pas naar het lijstje van het CB te kijken en daarin stond dat s'morgens een halve boterham en s'middags een halve en s'avonds 1 aardappel en wat groente en wat fruit en zuivel tussendoor al voldoende is.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 15 jun 2010 11:44

ajl schreef: Toen hij in bed lag, riep hij mij en vroeg om bijtkoek ( ontbijtkoek). Jammer voor hem, maar dat krijgt hij dan niet.

Hahahaha! Michael doet dat ook weleens, dat heeft hij niet of weinig gegeten en dan vraagt hij in bed om 'mmmm, brood en kaas!!'. Erm...nee lieverd, zo gek ben ik echt niet ;)

Lidia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Lidia » 15 jun 2010 13:30

Schipje, gefeliciteerd met Lenthe.
Memmem, gefeliciteerd met Markus.
Elsb, gefeliciteerd met Matthias.

TJ, beterschap met je mannetje. 't Is nooit fijn als je kind ziek is, hè?

Wat eten betreft: wij hebben daar (nog) geen problemen mee. Joëlle eet alles en ze is tevreden met wat ze krijgt. Soms vraagt ze om meer (ah, ah), maar als ze dan niets meer krijgt vindt ze dat ook prima. Zooo makkelijk...

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 15 jun 2010 17:37

AikonGirl schreef:En ik zie dat Matthias ook wordt gefeliciteerd,
dus die is ook jarig?! Gefeliciteerd! :D

ik had stiekem gespiekt op het lijstje van het zwangertopic, daar staan alle kinderen die vorig jaar zijn geboren nog in :wink:

Hier ook weer iets nieuws op eetgebied. emmabeth weigerde vandaag ineens brood te eten van de vork die ik haar voor hield. ze wilde het zelf doen! dus ze heeft voor het eerst zelf met de vork gegeten.. vond het wel grappig
over het algemeen eet ze aardig goed, vooral vlees vindt ze erg lekker! (net haar vader 8) ) moet net zijn dat ze wat ziekig is, dan eet ze minder maar dat hoort er denk ik dan ook maar bij.
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

*Annette*
Majoor
Majoor

Refowebkids deel 10

Berichtdoor *Annette* » 15 jun 2010 18:28

@ Schipje en man; nog van harte gefeliciteerd met Lenthe haar verjaardag!
@ Memmem en man; gefeliciteerd met Markus z'n verjaardag!
@ Elsb; gefeliciteerd met Matthias z'n verjaardag!
Wat de toekomst brengen moge........

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 15 jun 2010 19:04

Ik vind een zetpil bij hoge koorts toch altijd een beetje eng... Bij de jongste heb ik er gelukkig nog geen ervaring mee, maar bij de oudste gaat het dan vaak helemaal mis. De pil slaat dan wel goed aan, maar ze begint dan zó ontzettend te zweten, alsof ze met kleren en al onder de douche heeft gestaan. Dat is nog niet zo heel erg, veel enger is het dat ze dan allemaal dingen gaat zien die er niet zijn, ze ziet dan gerust de bank door het huis vliegen of allemaal mensen lopen. En ze roept, nee, ze krijst dan heel hard 'Mama!' maar als je er dan bent en je armen om haar heenslaat denkt ze dat je iemand anders bent en dan wordt ze helemaal panisch. Ze gaat dan nog harder om mama roepen...zo vreselijk naar en eng is dat! Ik heb wel eens midden in de nacht huisartsenpost gebeld, we wisten echt niet meer wat we moesten doen. En die reageerden heel laconiek van, O dat komt omdat de koorts zakt, geef d'r nog maar een zetpil :roll: Maar ik vind het echt elke keer weer doodeng =;

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 15 jun 2010 19:35

dat kan ik me wel voorstellen.. ik had het als kind ook bij koorts en dat is niet prettig, ik herinner me het nog best goed. Volgens mij gaf mijn moeder dan z.s.m. paracetamol om te voorkomen dat het zover kwam..

Terug naar “Archief”