Ik ben altijd met veel plezier naar het CB gegaan, was altijd benieuwd wat ze nu weer waren aangekomen enzo. Vooral de arts was heel goed, maar dat zei hij ook van mij. We hebben nogal wat meegemaakt met onze kinderen, en toen ik bij mijn jongste ook weer mijn zorgen uitte zei hij: volg je hart, je hebt het tot nu toe steeds bij het rechte eind. En ook nog: je bent een kanjer. Nou, dat hoor je toch graag he
De verpleegkundigen wisselden nogal, heb bij geen enkel kind de volle 4 jaar dezelfde gehad, itt de arts (die was van oudste tot jongste steeds dezelfde). Die nam ik ook altijd met een korrel zout. Maar ja daar was ook meestal niks te melden. Nou ja behalve met m'n dochter dan, die was ook zo laat met lopen, met alles eigenlijk. Doorgestuurd naar een kinderarts, op zijn advies heeft ze ook fysio gehad, uiteindelijk liep ze met 2.5 jaar los, toen ze naar de kleuterschool ging kon ze nog niet rennen... Later ook weer fysio gehad, logopedie..tobben tobben (nou ja, een heel makkelijk en lief meisje hoor, dat weer wel, sprak uit zichzelf met 2 woorden, ja mamma, goed mamma enz). Ook op school ging het moeilijk, 2.5 jaar gekleuterd (is wel normaal voor een december baby), maar groep 3 2 keer gedaan, zat maar geen vooruitgang in. Uiteindelijk getest, blijkt ze zwakbegaafd/licht verstandelijk gehandicapt te zijn! Terwijl de kinderarts in het ziekenhuis zei dat ze lui was en dat we haar vast te veel haar zin gaven... (omdat ik haar weinig op haar buik legde want dat vond ze vreselijk)...
Nu zit ze op het SBO en heeft het reuze naar haar zin, leren gaat ook wel....een beetje, op haar tempo...