Gezin en huishouding deel 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor paprikameisje2 » 17 mar 2011 23:00

me moeder poetst rond deze periode ook het hele huis van boven naar beneden.. voel me zooo slechte huisvrouw... dat ik dat absoluut niet doe. Het hele plafond wordt afgenomen eerst met groene zeep, daarna met andy.. pffff.... :oops:

maar logisch dat je het huis ff goed aan kant wil hebben.. had ik ook.. was even vergeten at je oook zwangerde :oops:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 18 mar 2011 07:44

Tjonge, grote schoonmaak...mijn moeder deed het vroeger elke week :mrgreen: maar nu ze veel werkt lukt dat niet meer, en ik vind hun huis er nog precies even netjes uitzien als vroeger ;) Terwijl ze er zoveel minder tijd in steekt, dus dat is maar mijn voorbeeld :D
De kasten leegruimen en soppen beneden doe ik zeker wel eens in de 4 weken eigenlijk, de buffetkast en keukenkastjes. De kledingkasten minder vaak, maar ook best wel regelmatig. In ieder geval niet eens per jaar. Verder hebben we gewoon geen grote kasten in de woonkamer, da's pas handig :D We hebben wel 1 kamer met een enorme boekenkastwand, maar die is nog niet netjes geweest sinds die kamer logeerkamer is geworden, en zal ook nooit netjes worden, omdat mijn man er zijn bureau en zooi heeft, ik ook, de was hangt er. Ik denk dat die kamer wel bij eens per jaar blijft dat de kasten uitgemest gaan worden :D
Wel meoten binnenkort alle ramen boven weer eens gezeemd, dat vind ik dan wel weer zo'n voorjaarsklusje
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 18 mar 2011 09:09

paprikameisje2 schreef:grote schoonmaak :shock:

Ja hoor, niks mis mee toch?
Ik begin meestal in febr. Kasten lekker een keer uitmesten. De kleren kasten doe ik als ik de winter/zomerkleren wissel. In mei of zo de gordijnen in de wasmachine. De kelder een keer uitmesten. Na een jaar staat echt niet alles meer op zijn plaats. En er kunnen vast weer dingen weg, die ik vorig jaar toch weer terug heb gezet.
En de ramen was ik hier elke mnd. Binnen en buiten. Op de slaapkamers binnen wat minder vaak. Er staan hoogslapers voor en dan kan ik er moeilijk bij.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 18 mar 2011 09:13

bij mij is de voorjaarsschoonmaak, ragen...spinnen vangen, en de kasten een beetje uitmesten...
Voor de rest gewoon alles beetje bijhouden. Het plafond schoonmaken, pfff. Dat herinner ik me ook nog. Maar doe het zelf nooit. Op zijn tijd sauzen, dan vind ik het wel best.
Bij ons ging vroeger de hele kamer leeg....'t was ook wel weer gezellig als de schoonmaak z'n intrede had gedaan. We hielpen allemaal een beetje mee.....De meubels allemaal in de was zetten, gordijnen kloppen. Planten schoonsproeien...haha :lol:

Sophielo
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Sophielo » 18 mar 2011 11:28

Ik ben blij dat ik nog op kamers zit haha! Gewoon een keer zoveel mogelijk er uit, lekker de sop er in en dan weer terug zetten.En de meubels zelf natuurlijk ook goed afnemen en alle papperassen en kleding uit zoeken.
Laatst gewijzigd door Sophielo op 24 mar 2011 15:42, 2 keer totaal gewijzigd.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 18 mar 2011 18:43

nou, de vitrinekast, dressoir en keukenkastjes doe ik hier echt niet elke 4 weken.
de keukenkastjes natuurlijk niet maar 1 x per jaar maar denk eens in de 2 mnd ofzoiets. als er wat geknoeid is ofzo doe ik wel een kastje tussendoor een x extra. maar zoals de vitrinekast kom ik haast nooit in, dus ga ik ook niet zo vaak leeghalen hoor.
het plafond heb ik tot nu toe 1x per jaar gedaan maar gewoon met een sopje en dan met de dweil er een x langs. is zo gepiept.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 18 mar 2011 20:43

MissF schreef:Tjonge, grote schoonmaak...mijn moeder deed het vroeger elke week :mrgreen: maar nu ze veel werkt lukt dat niet meer, en ik vind hun huis er nog precies even netjes uitzien als vroeger ;) Terwijl ze er zoveel minder tijd in steekt, dus dat is maar mijn voorbeeld :D
De kasten leegruimen en soppen beneden doe ik zeker wel eens in de 4 weken eigenlijk, de buffetkast en keukenkastjes. De kledingkasten minder vaak, maar ook best wel regelmatig. In ieder geval niet eens per jaar. Verder hebben we gewoon geen grote kasten in de woonkamer, da's pas handig :D We hebben wel 1 kamer met een enorme boekenkastwand, maar die is nog niet netjes geweest sinds die kamer logeerkamer is geworden, en zal ook nooit netjes worden, omdat mijn man er zijn bureau en zooi heeft, ik ook, de was hangt er. Ik denk dat die kamer wel bij eens per jaar blijft dat de kasten uitgemest gaan worden :D
Wel meoten binnenkort alle ramen boven weer eens gezeemd, dat vind ik dan wel weer zo'n voorjaarsklusje

doe jij de keukenkastjes elke 4 weken??? :shock:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 18 mar 2011 20:56

:shock: Dat was ook mijn gedachte.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 18 mar 2011 21:15

Ja de mijne ook,
dan maar beter eens per jaar de schoonmaak
dan 12x de keukenkastjes :lol:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 mar 2011 08:42

oops ik doe dat volgens mij 2 keer per jaar en als ik zie dat een kastje erg smerig is een keertje extra. :oops: Wel neem ik de deurtjes vaker af.

Hier hangt een was al aan de lijn ik hoop dat die vandaag droogt.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 mar 2011 08:43

Ik denk dat ik daar wel aan kom ja, misschien eens in de 5 a 6 weken soms. Maar dan vind ik het ook hoognodig. De la met bestek vind ik dan echt nodig, de kast met broodbeleg en brood, daar komen altijd kruimels vanaf, het aanrechtkastje met de aardappels en uien, de la met voorraad van pakjes, soep, sausjes en kruiden. Ik vind dat al snel viezig hoor. Ik neem het vaak even mee met het doen van de keuken. Nu hebben wij ook al een witte keuken, dus de kastdeurtjes moeten ook zeker elke week gedaan, soms haal ik er tussendoor nog een doek over. En dan gaan de laden en kastjes zo even mee. Maar dan sla ik het kastje met de plastic bakjes en de pannenla over, omdat die niet vies zijn. Maar het is zo gedaan hoor, even een doekje erdoorheen. Ik snap niet dat je zoiets maar eens per jaar zou doen :shock: en dan wel elke week je bed wilt verschonen en het toilet elke dag zou doen (bij wijze van dan he, het is neit aan iemand gericht hoor ;) )

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 19 mar 2011 09:15

Ja, daar noem je een paar dingen.
De kastjes opzich (buitenkant) gebeurt zo wie zo elke wk. En als er geknoeid is of zo gebeurt het idd vaker.
De la met bestek, daar hou ik ff de stofzuiger boven.
De kast waar het brood ligt ook.
Het beleg heb ik hier op een dienblad staan. In één handeling staat het allemaal op tafel. (pasta, jam, appelstroop, basterdsuiker, chocohagel, anijshagel, honing, boter, muisjes, witte vlokken) Dus dat kastje wordt nauwelijks vies. En waar de kruiden enzo staan doe ik ook een keer vaker. Onderin bij de afwasmiddel, vuilnisbak, en aardappelemmer doe ik het ook vaker.
De koelkast doe ik zo eens per maand.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 mar 2011 09:34

Haha, nou, dan doe je toch hetzelfde als ik :D Want veel meer keukenkastjes heb ik niet, 3 grote lades, gootsteenkastje, 1 onderkastje en 1 grotere kast waar ook de magnetron in zit.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 19 mar 2011 09:45

MissF schreef:Haha, nou, dan doe je toch hetzelfde als ik :D Want veel meer keukenkastjes heb ik niet, 3 grote lades, gootsteenkastje, 1 onderkastje en 1 grotere kast waar ook de magnetron in zit.

Ik heb 13 kastjes, 3 laatjes
waarvan 4 die ik vaker doe. En één la

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 mar 2011 10:00

Misschien dat ik het dan ook minder zou doen ;) Maar ik heb geen bovenkastjes, dus dat scheelt al zoveel.

Terug naar “Archief”