Memmem schreef:R wordt ook veel gedragen in een geweven doek, ze wordt er heerlijk rustig van. Nu nog op de buik maar ik probeer haar ook op de rug te knopen. Wil alleen nog niet zo goed. Ik denk erover om een draagconsult te doen. Een meitai heb ik gemaakt toen J klein was maar daar is ze nog net wat te klein voor, ze gaat nog teveel hangen. Voor de korte stukjes met winkelen of school lijkt een ringsling mij heel fijn, wie heeft hier ervaring mee? Gebruik je die ook gemakkelijk of blijft ie snel liggen? Duschka, waar koop jij je doeken allemaal, ik vind het best prijzig allemaal?
Ik ben helemaal geen ringsling fan, maar goed, dat komt deels doordat ik een dubbele scoliose heb en reumaklachten, waardoor ik a-symmetrisch dragen absoluut niet prettig vind en al vlot als heel zwaar ervaar.
Ik knoop(te) nog wel eens "hüftschlinge" met een gewone doek (dus dan immiteer je een ringsling), voor als ik wilde voeden in de doek, toen DL nog klein was.
Maar een ringsling is (net als veel andere dingen

) echt heel erg persoonlijk. Ik ken ook mensen die niet meer zonder zouden willen.
Ik koop mijn meeste draagdoeken via DDM (FB) of via het D & V forum.
Daar schiet je qua prijs niet echt iets mee op, want ze dalen vaak nauwelijks in prijs of stijgen juist in waarde, maar ik heb dus niet 't geduld om een doek in te dragen... ik wil graag een doek die direct zacht en fluffy is

.
Tsja en wat vind je prijzig?
Mijn goedkoopste draagdoek heeft destijds € 25,00 gekost (een Nesthäkchen) en mijn duurste draagdoek die ik momenteel in huis heb, heeft bijna € 200,00 gekost.
Ik vind zelf Yaro's, Portamundo, Didymos, Hoppediz, Little Frog, Lenny lamb, etc. goed betaalbaar en ook waardevast.
Zelf ben ik een enorme fan van Oscha draagdoeken, die zijn door de bank genomen iets duurder maar hebben (wat mij betreft) een geweldig draagcomfort.
Maar goed, ik begrijp dat één en ander ook afhangt van "hoe intensief" je draagt.
Wij hebben dus geen kinderwagen in gebruik gehad, en pas recentelijk een buggy gekocht, omdat ik wegens mijn zwangerschap minder draag.
De draagdoek wordt hier in huis eigenlijk dagelijks gebruikt, meestal door mij, maar ook veel door ML, dus we hebben er beiden wel "iets" voor over.
Ik vind een kinderwagen van € 700,00 heeeeel erg prijzig, maar goed, die hebben wij dus niet.
Ik denk dat ik wel voor dit bedrag aan draagdoeken heb liggen, maar ik heb nog nooit een doek met verlies moeten verkopen en per saldo draag ik dus eigenlijk "gratis'.
Met de kanttekening dat ik zelf nooit voor meer dan "retail" verkoop, omdat ik vind dat je anders de draagdoeken onmogelijk duur maakt, dus in die zin, heb ik weleens verloren op de verkoop van een draagdoek, maar dat is dan meer een bewuste keuze die je maakt.
Ik wil graag dat draagdoeken voor iedereen toegankelijk zijn, dus kan 't gewoon niet over mijn hart verkrijgen om een doek dan voor dubbel zoveel te koop te zetten.
Ik zou zeker een draagconsult doen, als je het rugdragen wat lastig vind gaan.
Of eens een mamacafé bezoeken (als dat in je buurt is) daar zijn altijd wel enthousiaste en ervaren mama's die 't gratis en voor niets even demonstreren. Of je zou eens een oproepje op draagpraat (FB) kunnen plaatsen. Er zit vast iemand bij jou in de buurt, die 't je wil leren.
Ik heb hier denk ik bijna elke maand wel een mama die graag even een draagdoek wil voelen / proberen / tips nodig heeft voor 't knopen.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...