Het is idd maar net hoe je bevalling was denk ik, en hoe je zelf bent. Ik wist van tevoren bijna zeker dat ik in 2 uurtjes zou bevallen, dat hele bevallen helemaal geen probleem zou vinden, en meteen weer naast mijn bed zou staan. Die 2 uurtjes werden er bijna 17, het bevallen vond ik idd geen probleem, maar ik had zoveel bloed verloren, dat ik niet eens meer kon zitten. Ik wilde perse na het hechten meteen onder de douche stappen. De verpleegkundige zei toen al: zal ik je niet lekker op bed wassen? Maar dat vond ik onzin, dat mens was al zo druk. Maar ik wilde gaan zitten en viel toen al bijna flauw

dat viel tegen! Dus toch maar op bed gewassen, en 's nachts toen ik naar het toilet moest van de zuster zei ik ook: ik ben niet ziek, ik loop wel hoor. Heen ging goed, maar het op het toilet zitten zelf maakte ik al niet meer mee

Ik werd wakker op de koude vloer.
Het viel me ook een beetje tegen hoe snel ik me weer helemaal goed voelde. Ik was gewoon nog best snel moe de eerste dagen, en trillerig. Logisch als je zoveel bloed verliest, maar ik had daar helemaal geen zin in.
Maargoed, ondanks deze ervaring (die desondanks echt niet naar was hoor) geloof ik dat als we ooit weer een kindje mogen krijgen, ik weer hetzelfde erover denk van tevoren. Beetje positief, dan valt het mee

Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...