Adoptie deel2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Re: Adoptie deel2

Berichtdoor mamavansophie » 29 jan 2011 10:53

Galateia schreef:Ik heb er geen verstand van, dus bij voorbaat excuseer ik me voor domme opmerkingen. Maar mijn gedachte is bij het lezen van dit alles: waarom een pleegzorginstelling op een bepaalde christelijke grondslag? Het maakt toch niet uit, wat voor achtergrond een kindje heeft, of zeg ik nu iets raars? Je kunt je dan toch beter aanmelden bij een grotere instelling, waar er wel kindjes zijn.

Nu woon ik in de Randstad en daar is er dus echt een tekort aan gezinnen en een overvloed aan kindjes die opvang nodig hebben. Maar dat is misschien in andere delen van het land anders?

Wij vinden het wel fijn bij de SGJ omdat zij ook Christelijke normen en waarden hanteren en je er dus ook niet raar of vreemd op aan kijken als je dat als gezin ook doet.
Anderzijds staan wij dus ook bij de 'gewone' pleegzorginstelling ingeschreven. Maar ook zij houden wel rekening met je Christelijke achtergrond. Juist ook voor de pleegkinderen. Zo zijn wij dus een keer 'in de running' geweest voor een pleegkindje samen met een niet-christelijk gezin. Uiteindelijk ging het kindje dan ook naar het niet-christelijke gezin omdat het kindje ook niet gelovig was en daar dus beter zou passen (maar het had dus ook best bij ons geplaatst kunnen worden als het verder wel goed matchte en er geen andere keuze geweest was).

Oh ja en last but not least, hier zijn er ook veel kindjes die opvang nodig hebben, maar de instelling MAG gewoon niet meer kindjes plaatsen van de provincie (zw NL). Dus die kindjes blijven maar langer thuis al dan niet met hulp van instanties of gaan naar een tehuis of zo.
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

saartje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor saartje » 29 jan 2011 12:03

mamavansophie schreef:Wij vinden het wel fijn bij de SGJ omdat zij ook Christelijke normen en waarden hanteren en je er dus ook niet raar of vreemd op aan kijken als je dat als gezin ook doet.
Anderzijds staan wij dus ook bij de 'gewone' pleegzorginstelling ingeschreven. Maar ook zij houden wel rekening met je Christelijke achtergrond. Juist ook voor de pleegkinderen. Zo zijn wij dus een keer 'in de running' geweest voor een pleegkindje samen met een niet-christelijk gezin. Uiteindelijk ging het kindje dan ook naar het niet-christelijke gezin omdat het kindje ook niet gelovig was en daar dus beter zou passen (maar het had dus ook best bij ons geplaatst kunnen worden als het verder wel goed matchte en er geen andere keuze geweest was).

Dat was de reden dat wij ook het eerst aan de SGJ dachten, omdat dan onze waarden en normen in het algemeen overeen komen. Maar doordat het bij ons allemaal anders ging zijn we bij een neutrale instelling beland. Wij hebben wel onze waarden en normen aangegeven en hier is zeer prettig en respectvol mee omgegaan. Wel krijgen biologische ouders dit te horen om daarin een keuze te kunnen maken. De biologische moeder van ons meisje vond het eerst lastig dat wij geen TV hebben bijv. maar wilde ons eerst ontmoeten voor zij een keuze kon maken. Op basis van die ontmoeting, die klikte, en onze motivaties, en het feit dat er weinig tot geen andere opties waren zijn wij 'het' geworden.
Zolang je zelf duidelijk bent in watje wel/niet wil is er een hele hoop mogenlijk.
Psalm 25:2 (ber.)

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 29 jan 2011 13:21

Saartje, dat is zeker waar en meestal houdt men er wel goed rekening mee. Ons vorige pleegkindje kwam ook min of meer per toeval bij ons terecht. Zij kwam uit een totaal ander milieu en de ouders hadden hier soms wel moeite mee in het begin (wat?! Naar de kerk?! Elke zondag?!). Maar later besteedden ze er niet zoveel aandacht meer aan (al was er nog wel eens verwarring, bijv. op 31 oktober, toen pleegje zei: het is een speciale dag vandaag, papa. Ja, zei de papa, het is Halloween. Neeeeee, zei pleegje, ik bedoel Hervormingsdag). Overigens werden haar brusjes ook in een gezin bij de SGJ geplaatst, dit omdat er bij de regionale pleegzorg toendertijd geen plaats was en men dus was uitgeweken naar de SGJ. De kindjes wonen inmiddels weer thuis en ik vermoed dat onze kinderbijbel ergens bij het oud vuil is beland, maar.... je weet maar nooit...

Het is natuurlijk ook best bijzonder dat je een kindje dat nog nooit van de Heere gehoord heeft, hierover mag vertellen.
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 10 feb 2011 18:28

Zo, nu moet ik het echt even uitschreeuwen: over een paar weken staan wij officieel op de wachtlijst voor een tweede kindje! Zelfde land, dus een bekende route, een bekend traject. We zijn bezig met het verzamelen van documenten, enzo.

Met een kleine kans op een kindje uit een ander land: als er in een Afrikaans land een kindje is, waar ze om wat voor reden dan ook geen ouders voor kunnen vinden, dan gaan we daar naartoe 8)

WE KRIJGEN NOG EEN KINDJE!!!!! :yahoooo:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 10 feb 2011 18:32

WAT EEN SUPER NIEUWS!!!!

Van harte gefeliciteerd alvast... Zal weer spannend zijn de komende tijd.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 10 feb 2011 18:35

Dank je! Ja, heel spannend. Maar de eerste weken nog niet, hoor, we moeten eerst allerlei dingen aanvragen, verzamelen en brieven schrijven. Maar daarna, over een week of 3, dan is het toch echt zover: dan kan elk moment de telefoon gaan. Dat is een... heerlijk idee!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 10 feb 2011 18:42

Dat gaat dan ineens echt snel of lijkt dat maar zo? Heel veel suc6 de komende tijd kan me voorstellen dat je helemaal blij en hyper bent.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 feb 2011 18:46

Wat gaaf!!! Ow heerlijk zeg. Wat vindt ik dit onwijs gaaf voor jullie.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 10 feb 2011 18:46

Het is bizar snel. Bij onze zoon hebben we vanaf het moment dat we officieel op de wachtlijst stonden 10 weken gewacht 8)

Maar dat is wel heel extreem snel en daar gaan we niet vanuit, hoor. Maar mijn onderbuik zegt wel dat het in 2011 gaat gebeuren. I

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 10 feb 2011 19:05

Geweldig, Galateia!!! :D Ik hoop snel op goed bericht voor jullie!

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 10 feb 2011 19:12

Wat een feest! :yahoooo: Heel erg gefeliciteerd en geniet ervan!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 feb 2011 19:22

Super zeg, gefeliciteerd!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 10 feb 2011 19:23

Super Galateia!!! Gefeliciteerd! Ik hoop dat alles een beetje voorspoedig mag gaan! ::))

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 10 feb 2011 19:34

liefie schreef:WAT EEN SUPER NIEUWS!!!!

Van harte gefeliciteerd alvast... Zal weer spannend zijn de komende tijd.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 10 feb 2011 19:55

FANTASTISCH!

Dus jullie zijn opnieuw in blijde verwachting! :)
Gefeliciteerd! En ik hoop met jullie mee dat jullie in 2011 een 2e kindje in jullie armen kunnen sluiten!

Terug naar “Archief”