kees61 schreef:Als...??? Daar heb ik toch niets over gezegd, hoe vaak de naam Johnson voorkomt?
En als de naam gemuteerd is, dan weet jij helemaal niet meer wie je moet bellen! Je hebt dat telefoonboek toch niet voor de lol ingekeken? Je wilde iemand opzoeken en die staat er nu niet meer in.
Zucht, en weer blijkt maar weer eens dat je een metafoor ook veel te ver kunt voeren...
Mortlach schreef:Alsof de snellere reactie niet meer energie per tijdseenheid kost. Dan zou je pas echt energie besparen.
Waarom is het een voordeel als alles sneller gebeurt? Je bent dan ook sneller oud en dood.
Ja, bijvoorbeeld het mechanisme om bloedingen te laten stoppen, echt bijzonder vervelend als dat 10x sneller gaat dan anders, daar ga je ook echt sneller dood van.
En ach wat zijn jullie toch bang van het woord "informatie". Poeh..
Weet je dan echt niet wat dat is? Of verlang je van mij een definitie die niet alles insluit en dan komt het commentaar dat ik het niet goed beschrijf?
Informatie is kennis.
In het dna is dat kennis over alles in ons lichaam, hoe dat gebouwd moet worden. Ontbreekt er bepaalde kennis, dan wordt er iets gebrekkig gebouwd of helemaal niet.
We zijn helemaal niet bang voor het woordje informatie; we zijn bang voor onduidelijkheid, want we hebben in eerdere discussies gezien dat A) mensen soms geen idee hebben wat het woord betekent wanneer ze het gebruiken, en B) weigeren duidelijk aan te geven wat ze er precies mee bedoelen.
Jij kiest een woord waarvan niet direct duidelijk is wat je ermee bedoelt (itt tot het woord "vierkant" bijvoorbeeld) en je neemt het me kwalijk dat ik om toelichting vraag? Ik probeer alleen miscommunicatie te voorkomen.
Informatie is kennis. Ok, hoeveel "kennis" past er op een cd-rom?