homofilie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Cisca

Berichtdoor Cisca » 14 feb 2006 22:29

Tja, maar dat is geen antwoord op mijn vraag aan hem 8)

Technico

Berichtdoor Technico » 15 feb 2006 11:35

Zoals waarschijnlijk verwacht ben ik het met meboy eens :)

Een klein beetje kan ik Boekenlezers aversie wel begrijpen. Als ik in een winkel een homopaar tegenkom dat daar duidelijk voor uitkomt naar elkaar toe, loop ik liever even een schapje om, omdat ik me heel erg onprettig voel bij zo'n aanblik. Ik zou ook absoluut de weg kwijt zijn als er een man liet merken dat hij meer van me wilde. (om het voorzichtig uit te drukken.)
Maar het betekend niet dat ik met homosexuelen geen gesprek wil voeren oid. Ik acht mezelf niet beter dan zoiemand en zal ook proberen om zoveel mogelijk dingen vanuit zijn/haar geaardheid te bekijken.

Het enige waar je mij niet aankrijgt is dat homosexualiteit in het paradijs bestaan heeft. Omdat ik een bril bij mezelf wel aardig vind staan, wil dat nog niet zeggen dat mijn bijziendheid geen gevolg is van de zondeval.

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 15 feb 2006 12:27

Technico schreef:Als ik in een winkel een homopaar tegenkom dat daar duidelijk voor uitkomt naar elkaar toe, loop ik liever even een schapje om, omdat ik me heel erg onprettig voel bij zo'n aanblik.
denk je niet dat als iedereen dat zou doen er alleen maar meer verwijdering ontstaat tussen mensen, terwijl jij met je goeie gedrag wel een andere boodschap hebt te brengen als christen?
je kunt zijn wie je bent om te worden wie je bent maar nog niet kunt zijn

meboy

Berichtdoor meboy » 15 feb 2006 13:51

Goed punt aardmannetje; ik denk dat je daar ook één van de grote zegeningen van homo-zijn noemt. Ik durf de stelling wel aan dat een homo opener staat voor het "uitgezonderde" van de maatschappij.

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 15 feb 2006 14:01

meboy schreef:Goed punt aardmannetje; ik denk dat je daar ook één van de grote zegeningen van homo-zijn noemt. Ik durf de stelling wel aan dat een homo opener staat voor het "uitgezonderde" van de maatschappij.
dat ben ik met je eens :)

ook denk ik dat het van moed getuigt als je jezelf durft te laten zien, pas dan kunnen anderen van je leren!

Technico

Berichtdoor Technico » 15 feb 2006 17:26

aardmannetje schreef:denk je niet dat als iedereen dat zou doen er alleen maar meer verwijdering ontstaat tussen mensen, terwijl jij met je goeie gedrag wel een andere boodschap hebt te brengen als christen?

Daar heb je een punt inderdaad :).

Ik bedenk me ineens dat er verschil is tussen homoparen en homoparen. Een jaar of 5 geleden woonden we tegenover een homopaar waar ik wel gewoon naast zou kunnen staan zonder me ongemakkelijk te voelen. Als je die samen zag winkelen, hadden het net zo goed 2 normale vrienden kunnen zijn.
Laatst in een boekhandel kwam ik een paar tegen dat in het openbaar elkaar aan het liefkozen was. En daar krijg ik wel rillingen van. Mijn laatste reactie was eigenlijk bekeken vanuit het laatste scenario.

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 15 feb 2006 17:40

Technico schreef:
aardmannetje schreef:denk je niet dat als iedereen dat zou doen er alleen maar meer verwijdering ontstaat tussen mensen, terwijl jij met je goeie gedrag wel een andere boodschap hebt te brengen als christen?

Ik bedenk me ineens dat er verschil is tussen homoparen en homoparen. Een jaar of 5 geleden woonden we tegenover een homopaar waar ik wel gewoon naast zou kunnen staan zonder me ongemakkelijk te voelen. Als je die samen zag winkelen, hadden het net zo goed 2 normale vrienden kunnen zijn.
Laatst in een boekhandel kwam ik een paar tegen dat in het openbaar elkaar aan het liefkozen was. En daar krijg ik wel rillingen van. Mijn laatste reactie was eigenlijk bekeken vanuit het laatste scenario.
wat dat betreft vindt ik dat zowiezo niet smakelijk om in het openbaar te zien gebeuren, alleen ik ga daar niet voor omlopen...ik mag er tog ook zijn!

Airke
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Airke » 15 feb 2006 18:28

Technico schreef:

Ik krijg ook rillingen wanneer een heteropaar elkaar in het openbaar aan het liefkozen is. Maar dat zal wel aan mij liggen. :?

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 15 feb 2006 19:26

Airke schreef:Ik krijg ook rillingen wanneer een heteropaar elkaar in het openbaar aan het liefkozen is. Maar dat zal wel aan mij liggen. :?
nee joh...ook ik vindt dat zowiezo nix, ik ga alleen niet rillen, dat is een tegennatuurlijke reactie, ha ha...

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 15 feb 2006 21:22

Ik vind het zowieso niet normaal om dit te gaan provoceren. Dat zal ook nooit mijn bedoeling zijn. Daarom heb ik ook een vreselijke hekel aan de gay-pride e.d. festijnen.

Dit soort feesten geven juist een vertekent beeld van homoseksuelen
en dat vind ik erg triest.
- Home is in my head -

Technico

Berichtdoor Technico » 15 feb 2006 22:22

d:)b

Gezien de opkomst (ik bedoel van mensen die meedoen, niet kijken) daar, denk ik echter dat er veel homosexuelen zijn die daar anders over denken.
Ik zou inderdaad boos/verdrietig worden als je serieus ergens mee zit, en vervolgens met dat soort banale toestanden geidentificeerd wordt.

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 15 feb 2006 22:36

Toch heb ik eerder gehoord dat er meerde homo's niet echt over te spreken zijn,
ook homo's met een niet - christelijke achtergrond.
Het ligt misschien ook net aan het karakter en mentaliteit van iemand.

Het is idd betreurenswaardig, dit soort dagen. Maar helaas is de opkomst steeds groter...
- Home is in my head -

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 16 feb 2006 12:15

froske schreef:Toch heb ik eerder gehoord dat er meerde homo's niet echt over te spreken zijn,
ook homo's met een niet - christelijke achtergrond.
Het ligt misschien ook net aan het karakter en mentaliteit van iemand.

Het is idd betreurenswaardig, dit soort dagen. Maar helaas is de opkomst steeds groter...

Tja, Froske, nu ben ik het niet helemaal met je eens hoor. Het is juist een bekend gegeven dat al dit soort toestanden steeds minder bezoekers trekken. Maar dat geldt momenteel eigenlijk voor het hele uitgaansgebeuren dat zich speciefiek op een homoseksueel publiek richt. Kijk maar, Amsterdam raakt z'n titel als gay-capital kwijt, (maar begint wel steeds hoger te komen in de ranking van steden waar het onveilig is voor homo's) in Utrecht zijn de laatste maanden heel bekende homo-cafe's gesloten of omgegeschakeld naar een meer algemenere doelgroep, COC afdelingen sluiten omdat ze geen bezoek meer krijgen.

Aan de eene kant is dat een goede zaak want dat zou inhouden dat men in het "gewone" uitgaansleven voldoende mogelijkheden heeft.

Ik ben het met je eens dat veel homo's (ook niet-christelijke) zich niet kunnen vinden in Gaypride toestanden. Ik moet er zelf ook niets van hebben. Het is jammer dat initiatieven die in eerste instantie uitsluitend bedoeld waren om te laten zien dat wij bestonden, kennis over te dragen etc, verworden zijn tot carnavalsachtige toestanden waar decadentie de overhand heeft.
Want op de een of andere manier geloof ik toch dat gezien de verrechtsing van de samenleving dergelijke initiatieven wel weer eens broodnodig kunnen worden.

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 16 feb 2006 15:56

Zareb schreef:Ik ben het met je eens dat veel homo's (ook niet-christelijke) zich niet kunnen vinden in Gaypride toestanden. Ik moet er zelf ook niets van hebben. Het is jammer dat initiatieven die in eerste instantie uitsluitend bedoeld waren om te laten zien dat wij bestonden, kennis over te dragen etc, verworden zijn tot carnavalsachtige toestanden waar decadentie de overhand heeft.
Want op de een of andere manier geloof ik toch dat gezien de verrechtsing van de samenleving dergelijke initiatieven wel weer eens broodnodig kunnen worden.
de nadruk ligt ook onmiskenbaar op expressie van het seksuele-zijn, iets waar de commercie veel geld aan wil verdienen. Het seksuele conflict ligt er duimendik bovenop...hetero's vieren hun hetero-zijn niet om te laten zien dat ze er zijn, ze zijn er (in meerderheid wel te verstaan).

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 16 feb 2006 22:16

Ik dacht eigenlijk dat er steeds meer bezoekers op de gay-pride waren maar blijkbaar heb ik dat dus verkeerd gezien :wink:

Er mag wat mij betreft best meer aandacht voor homo's zijn,
maar dan wel in positieve zin en niet alleen op seksueel gebied.
- Home is in my head -

Terug naar “Archief”