Zwanger deel 13

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor ajl » 30 jan 2013 17:02

MissF schreef:ajl, haha, ja, maar ik kan me ook nog goed herinneren dat ik die 2,5 jaar verschil tussen J en F minimaal vond en best pittig dat eerste jaar, dus als het zo ver komt dat we 'voor een derde gaan' dan liever met iets meer leeftijdsverschil ;)

Grappig hoe verschillend iedereen erin staat. Wij hebben er als alles goed gaat nu 20 mnd tussen en bij de vorige keren 17 en 22 mnd. Ik moet er juist niet aan denken om alles gehad te hebben ( nachten wakker, slaapjes, nachtvoedingen, luiers, driftbuien etc) en dan vervolgens weer opnieuw te moeten beginnen. Ik vind het nu wel makkelijk, iedereen hetzelfde ritme en straks weer wat meer ruimte. Het eerste jaar is sowieso pittig en volgens mij maakt het niet uit hoeveel leeftijdsverschil er tussen zit.

@ duschka wat spannend allemaal. sterkte!

bakvis
Mineur
Mineur

Berichtdoor bakvis » 30 jan 2013 18:44

MissF schreef:
ajl, haha, ja, maar ik kan me ook nog goed herinneren dat ik die 2,5 jaar verschil tussen J en F minimaal vond en best pittig dat eerste jaar, dus als het zo ver komt dat we 'voor een derde gaan' dan liever met iets meer leeftijdsverschil

ajl schreef: Grappig hoe verschillend iedereen erin staat. Wij hebben er als alles goed gaat nu 20 mnd tussen en bij de vorige keren 17 en 22 mnd. Ik moet er juist niet aan denken om alles gehad te hebben ( nachten wakker, slaapjes, nachtvoedingen, luiers, driftbuien etc) en dan vervolgens weer opnieuw te moeten beginnen. Ik vind het nu wel makkelijk, iedereen hetzelfde ritme en straks weer wat meer ruimte. Het eerste jaar is sowieso pittig en volgens mij maakt het niet uit hoeveel leeftijdsverschil er tussen zit.

Het kortste wat er bij ons tussen zit is bijna 20 maanden. Eerlijk gezegd vond ik dat nog het vloeienst en makkelijkst verlopen. Tussen de eerste twee zit ruim 2en half jaar en tussen nr.3 en 4 bijna 3enhalf jaar en nu weer bijna 3enhalf jaar. Maar misschien ligt t er ook aan hoe je kids zijn en wat je zelf leuk vind en aan kan :wink: En hoe vlot ze doorslapen enzo; onze oudste sliep met 6 weken door, de tweede met een 6 maanden en de derde ook zo iets.
De jongste heeft bij ons de eerste maanden 20 van de 24 uur gehuild en daarna nogwel tot zijn tweede jaar ofzo dat we elke nacht in de weer waren. Nou, toen moest ik ook niet aan eentje erbij denken hoor! Achteraf bleek hij onwijs veel allergiën te hebben, ook een paar keer in het ziekenhuis gelegen; was hij net aan t doorslapen volgede er weer een opname en was het weer maanden lang mis snachts. Nu volg ik zelf vanaf begin van de zwangerschap een dieeët dus hoop ik geen allergie-klachten-kind te krijgen en lekker lang BV te kunnen geven!

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 30 jan 2013 19:15

Duschka, ook gefeliciteerd! En fijn dat de 20-weken echo goed was..!

Mijn broer en schoonzus hebben vorig jaar een meisje gekregen met een open schedeltje.
Dus ik denk dat ik nu ook meer gespannen naar de 20-wekenecho toe zal gaan.
Kans is dan nl (iets) groter dat ons kindje het ook heeft.

Tussen mijn twee meiden zit 3 jaar en 3 maanden,
en nu zal er 2 jaar en 4 maanden tussen zitten.
Denk wel dat ik het eerste jaar erg zwaar zal vinden.
Vond ik bij Fem ook zo. Maar goed, dat ben ik nu ook alweer bijna vergeten. ;)

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 30 jan 2013 21:27

Hoera!! Wij mogen ons hier ook aanmelden :mrgreen:
Steven en ik mogen ook een kindje verwachten. De 1e. Apart gevoel en nog wat onwerkelijk, maar wel een heerlijk gevoel (ondanks de vreselijke misselijkheid en buikpijn)!
Szent az Úr

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 30 jan 2013 21:48

Van harte gefeliciteerd Jaccootje en Steven! Hoe ver ben je? Al een echo gehad? Fijne en gezonde zwangerschap toegewenst!
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 31 jan 2013 08:30

Wow, volgens mij komt er weer een rw babyboom, leuk! ;-)
Gefeliciteerd Jaccootje!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 31 jan 2013 09:04

Gefeliciteerd.... alle zwangeren.

En wat leuk, kunnen we weer in spanning zitten met z'n allen ronde de uitgerekende datum. :mrgreen:

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 31 jan 2013 09:30

We zijn nu bijna 9 weken onderweg. En op mn verjaardag wordt de 1e echo gemaakt. Eerder kon niet bij de verloskundigenpraktijk, dus we moeten nog iets meer dan 2 weken wachten.
We wisten het deze week ook pas zeker, dus vandaar dat alles wat later wordt gedaan... k Loop een beetje achter zeg maar :lol:
We zijn trouwens pas begin september uitgerekend, dus het duurt allemaal nog even :wink:
Szent az Úr

Duschka
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Duschka » 31 jan 2013 09:46

@Jaccootje Gefeliciteerd! Ben je heel erg misselijk?
Hoop voor je dat het vlug overgaat, want dat kan de zwangerschap behoorlijk beïnvloeden.

@Aikongirl. Kan me voorstellen dat je wel extra gespannen de 20wk echo tegemoet gaat. Het blijft volgens mij altijd een spannende gebeurtenis. En als je dan ook nog weet je dat een verhoogd risico op een bepaalde afwijking hebt, extra spannend hoor.

Wij hebben ook geen oog dicht gedaan in de nacht ervoor.
Maar de nacht erna, sliepen we wel extra goed :)
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 31 jan 2013 13:25

mw schreef:Van harte gefeliciteerd Jaccootje en Steven! Fijne en gezonde zwangerschap toegewenst!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 31 jan 2013 13:29

Jaccootje en Steven: van harte!!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 31 jan 2013 14:37

Jaccootje, gefeliciteerd!!!! Hopelijk gaat de misselijkheid snel over en kan je er heerlijk van gaan genieten!!
Afbeelding

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 31 jan 2013 15:54

Gefeliciteerd Jaccootje! Leuk!
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 31 jan 2013 18:41

Gefeliciteerd Jacootje! Echt gaaf!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 31 jan 2013 19:14

Gefeliciteerd Jaccootje! :D

Terug naar “Archief”