hijwel schreef:Als je er vanuit gaat dat God heel jou leven kent/en bestuurt. dan kan je je afvragen: wat wil God eigenlijk met mij? Wat is Zijn doel met mij?
Hoe ga jij daar precies mee om?
Ik zou wel eens in Gods boek met plannen voor mij willen kijken. Verwachten je grote dingen van God voor jou? of denk je dat je een normaal leven gaat lijden waar in je af en toe Gods liefde kan uitstralen.
God bestuurt ons leven, God kent ons leven. God wil dat wij grote dingen verwachten van Hem. Wat verwacht je van God?
oke. wat ik verwacht van God:
Ik verwacht dat God mij hele mooie dingen laat zien in het leven, maar ook hele moeilijke dingen. Ik zal het zwaar gaan krijgen, maar vertrouw er op dat God mij altijd de kracht geeft om verder te gaan. Ik vertrouw er op dat God me enorme ervaringen gaat geven. Ik geloof dat ik steeds dichter bij God mag komen. soms denk ik wel dat God hele bijzondere dingen met mij van plan is, bijv zieken de handen op leggen. Verder weet ik niet hoe mij toekomst er uit komt te zien, welke opleiding ik ga doen: maar het zal zeker goed komen.
Wat God met mijn leven wil? Dat ik ben wie ik ben, uniek zoals Hij mij geschapen heeft. God leidt mijn leven. Ik vind het wel grappig of misschien juist wel toonaangevend dat je er meteen achteraanvraagd wat verwacht jij van God... Ik vind het heel typisch, eerst wordt er gevraagd wat jij denkt dat God met jouw leven wil en daar meteen achteraan, maar wat verwcht jij nou van Hem. Volgens mij is dat iets heel anders. Ik verwacht wel dingen van God. Ik verwacht dat Zijn liefde mij omringt en Zijn Hand mij leidt. Waar de weg ook gaan mag. Ook al denk ik niet dat God al te 'grootse' plannen heeft met mijn leven (En NEE, ik onderschat het echt niet, maar hiermee bedoel ik, dat zoals ik er nu tegenover sta en hoe ik het ervaar dat ik niet denk dat er een taak in de zending voor me weggelegd is.). Ik denk dat Hij zeker een bedoeling heeft dat ik 'hier' (dus in NL) blijf (iig voorlopig) en zo Zijn liefde mag uitdragen. (ook al is het moeilijk om te zeggen dat je iets van Zijn liefde uitdraagt...). En zo een taak mag hebben in het lichaam van Christus. Ik denk dat God van me verwacht dat ik me inzet voor Zijn Koninkrijk. Hij wil me daarmee ook helpen, gelukkig wel, want zonder Zijn Hulp zou het moeilkijk worden. Ik heb helemaal niet de wil of de neiging ertoe om in te weten, wat Gods Plan met mijn leven is... Ik weet ook niet hoe dat komt, dat is ook weleens anders geweest hoor, maar ik heb dat tegenwoordig helemaal niet mer. Ik vertrouw op Hem, op de weg die Hij met mij voorheeft (Zal ongetwijfeld de beste zijn!)