Kerkbezoek

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

caprice

Berichtdoor caprice » 10 dec 2004 23:48

Brion schreef:
caprice schreef:Herkenbaar?

Ik wil best antwoorden maar ik weet niet precies wat je bedoelt. Ik herken niets in wat er op die site staat (alle kerken zijn fout!) en ik houd ook niet zo van allerlei gedoe met de duivel, en al helemaal niet van duivelse dreigementen, om zó een website aan te prijzen. Ik heb de site niet verder doorgelezen, en dat zou dus een "ingeving van de duivel" zijn. Ik denk dat dat wel meevalt..... :D

Maar nu jij! Herkenbaar?

Heel herkenbaar dat de duivel op allerlei manieren probeert te verhinderen om met Gods Woord bezig te zijn.

Misschien toch aan te raden om de meditaties eens te lezen.

Brion
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Brion » 10 dec 2004 23:57

caprice schreef:Heel herkenbaar dat de duivel op allerlei manieren probeert te verhinderen om met Gods Woord bezig te zijn.

Tja, hoewel ik niet zo houd van al dat duivel-gepraat, kan ik je in die uitspraak best een beetje begrijpen. Maar gaat het jou niet wat ver, dat het nu juist op die site staat? Ik neem toch aan dat jij NIET vindt dat alle kerken het mis hebben, en dat je nergens meer naar de kerk kunt voor "de waarheid"?

Die site is van de "Gebroeders T.". Ik moet steeds aan de gebroeders Temmes denken (Gé en Arie), de typetjes van Koot en Bie.....

Afbeelding

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 11 dec 2004 00:03

caprice schreef:
Brion schreef:
caprice schreef:Herkenbaar?

Ik wil best antwoorden maar ik weet niet precies wat je bedoelt. Ik herken niets in wat er op die site staat (alle kerken zijn fout!) en ik houd ook niet zo van allerlei gedoe met de duivel, en al helemaal niet van duivelse dreigementen, om zó een website aan te prijzen. Ik heb de site niet verder doorgelezen, en dat zou dus een "ingeving van de duivel" zijn. Ik denk dat dat wel meevalt..... :D

Maar nu jij! Herkenbaar?

Heel herkenbaar dat de duivel op allerlei manieren probeert te verhinderen om met Gods Woord bezig te zijn.

Ja, ik kan me er idd wel in vinden. En wat die duivel betreft, het is toch in veel kerken ook zo dat er niet meer over gepraat wordt? Wat is er mis met die meditaties dan? Ik vond ze wel verrassend.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

caprice

Berichtdoor caprice » 11 dec 2004 06:13

Ik heb ze niet allemaal gelezen, maar ze zijn wel mooi.
Meerdere keren heb ik overigens over de duivel gehoord in de preek wat zijn aanvallen tot Gods kinderen kunnen zijn e.d.

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 11 dec 2004 07:15

Brion schreef:
caprice schreef:Heel herkenbaar dat de duivel op allerlei manieren probeert te verhinderen om met Gods Woord bezig te zijn.

Tja, hoewel ik niet zo houd van al dat duivel-gepraat, kan ik je in die uitspraak best een beetje begrijpen. Maar gaat het jou niet wat ver, dat het nu juist op die site staat? Ik neem toch aan dat jij NIET vindt dat alle kerken het mis hebben, en dat je nergens meer naar de kerk kunt voor "de waarheid"?

Die site is van de "Gebroeders T.". Ik moet steeds aan de gebroeders Temmes denken (Gé en Arie), de typetjes van Koot en Bie.....

Afbeelding

Dat jij als pure voorvechter van de GGN en al die andere dwalenden weet wie van Kooten en de Bie zijn dat verbaasd me.....
Worden die bij jullie veel aangehaald in de preek of zo? Nu je het zegt, als ik ze zie springen en hoor gorgelen op de kansels, dan zouden ze best voor toneel geschikt zijn,en wat dies meer zij.
Ik heb ook de site gelezen maar moest toch niet gelijk aan een paar bekenden uit de showwereld denken. En als dat al zo zou zijn dan is het duidelijk dat ze meer kennis van Gods Woord hebben dan jij. Dus past het voor Brion om zich diep te schamen. Smaakt het?
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.
Psalm 106:47

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 dec 2004 12:59

jas schreef:
Yael schreef:
Ik ben overigens benieuwd welke dominees dat waren die niks nieuws brachten waardoor jij er niet door gevoed werd... (als je daarmee bv. ds Bouw, ds Hoefnagel, ds Baars, ds Tanis, ds Kievit, ds van der Mey, ds Westerink, ds Egas (en ds Hakvoort nu gg) om er een paar te noemen die ik geregeld gehoord hebt, bedoelt.) :roll:
In mijn opinie verschilt deze prediking niet echt veel van de gg prediking en van in de hersteld hervormde kerk gebracht wordt, van de pkn weet ik eigelijk niet of het moet ds Budding wezen. 8)

Nee exact. Maar ik ben het dus met de gg en hhk ook niet eens.

Tja dan zit er nog maar 1 ding op: Word Gereformeerd Vrijgemaakt :P :D
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 11 dec 2004 15:03

Marnix schreef:Tja dan zit er nog maar 1 ding op: Word Gereformeerd Vrijgemaakt :P :D

Het is juist de zelfingenomenheid van de GKV die ze jaren gehad hebben, waarom ik daar zeker niet naar toe ga. Verder ben ik het ook inhoudelijk niet met ze eens.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 11 dec 2004 15:51

Bookman schreef:Dat jij als pure voorvechter van de GGN en al die andere dwalenden weet wie van Kooten en de Bie zijn dat verbaasd me.....
Worden die bij jullie veel aangehaald in de preek of zo? Nu je het zegt, als ik ze zie springen en hoor gorgelen op de kansels, dan zouden ze best voor toneel geschikt zijn,en wat dies meer zij.
Ik heb ook de site gelezen maar moest toch niet gelijk aan een paar bekenden uit de showwereld denken. En als dat al zo zou zijn dan is het duidelijk dat ze meer kennis van Gods Woord hebben dan jij. Dus past het voor Brion om zich diep te schamen. Smaakt het?

Ehm.. naar ik begrepen heb is Brion PKN'er.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 11 dec 2004 16:55

Aragorn schreef:
Bookman schreef:Dat jij als pure voorvechter van de GGN en al die andere dwalenden weet wie van Kooten en de Bie zijn dat verbaasd me.....

Maakt niet uit wat je bent. Goed is het nooit. :)
En ik vind wel dat Bookman een punt heeft met dat toneel op de preekstoel. Stampen met de voeten, grote klappen op de Bijbel, snuiven en blazen, Wink sloeg zijn hele lijf met een rotklap tegen de wand achter zich en dook af en toe helemaal weg onder de preekstoel. Dan kwam hij weer langzaam omhoog met een opgestoken vinger, die je dan als eerste boven de plechtige statenbijbel omhoog zag komen. Komisch gezicht. Maar ja, die man is entertainer geweest op cruiseschepen, dus daar leer de het vak wel. In elk geval, om de waarheid te horen moet je er niet naar toe gaan, maar het amusementsgehalte is vrij hoog.

Brion
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Brion » 11 dec 2004 17:06

Aragorn schreef:
(.........)
Dus past het voor Brion om zich diep te schamen. Smaakt het?

Dat heb je goed begrepen! :D
Maar dat ik blijkbaar door Bookman hoor bij die enorme groep dwalenden, en dat ik mij diep moet schamen, kan ik niet anders opvatten als een groot compliment.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 11 dec 2004 17:16

Brion schreef:Maar dat ik blijkbaar door Bookman hoor bij die enorme groep dwalenden, en dat ik mij diep moet schamen, kan ik niet anders opvatten als een groot compliment.

Waarom vind je dat een compliment?

caprice

Berichtdoor caprice » 11 dec 2004 18:55

Marnix schreef:
jas schreef:
Yael schreef:
Ik ben overigens benieuwd welke dominees dat waren die niks nieuws brachten waardoor jij er niet door gevoed werd... (als je daarmee bv. ds Bouw, ds Hoefnagel, ds Baars, ds Tanis, ds Kievit, ds van der Mey, ds Westerink, ds Egas (en ds Hakvoort nu gg) om er een paar te noemen die ik geregeld gehoord hebt, bedoelt.) :roll:
In mijn opinie verschilt deze prediking niet echt veel van de gg prediking en van in de hersteld hervormde kerk gebracht wordt, van de pkn weet ik eigelijk niet of het moet ds Budding wezen. 8)

Nee exact. Maar ik ben het dus met de gg en hhk ook niet eens.

Tja dan zit er nog maar 1 ding op: Word Gereformeerd Vrijgemaakt :P :D

:roll: :?

http://forum.gkv.nl/forum/list_messages/2089/

Brion
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Brion » 11 dec 2004 19:03

jas schreef:
Brion schreef:Maar dat ik blijkbaar door Bookman hoor bij die enorme groep dwalenden, en dat ik mij diep moet schamen, kan ik niet anders opvatten als een groot compliment.

Omdat er blijkbaar op dit forum 2 groepen mensen zijn:
1. mensen die dwalen
2. mensen die vinden dat anderen dwalen.
Ik voel mij het meest verbonden met groep 1.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 dec 2004 20:28

jas schreef:
Marnix schreef:Tja dan zit er nog maar 1 ding op: Word Gereformeerd Vrijgemaakt :P :D

Het is juist de zelfingenomenheid van de GKV die ze jaren gehad hebben, waarom ik daar zeker niet naar toe ga. Verder ben ik het ook inhoudelijk niet met ze eens.

Tja, er zijn zoveel kerkstromingen, ik kan me niet voorstellen dat er niets voor je bij zit... en van die zelfingenomenheid zijn we inmiddels wel af hoor ;)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 12 dec 2004 00:00

Brion schreef:
jas schreef:

Omdat er blijkbaar op dit forum 2 groepen mensen zijn:
1. mensen die dwalen
2. mensen die vinden dat anderen dwalen.
Ik voel mij het meest verbonden met groep 1.

Dan zal het wel aan mij liggen, maar ik kan niet zien waarom iemand het een compliment vindt om bij de dwalers gerekend te worden. En ik kan al helemaal niet begrijpen dat je zelf toegeeft je er mee verbonden te voelen.

Terug naar “Archief”