Berichtdoor Boudewijn » 16 jun 2003 12:41
Hallo Surfer,
Wat is "doorslaan" als Jezus in het Woord zo duidelijk en vaak wijst op "Waakzaamheid" 1 Thes 5:18-22 of dat we acht moeten slaan op Zijn waarschuwingen. En waarom valt het mij dan op dat Kardinaal Simonis, de RK kerk op de plaats van Jezus stelt, terwijl deze zo onverdroten Zijn volgelingen waarschuwt. Gevallen IS het Grote Babylon en GAAT UIT van HAAR. Jezus bedoelt hiermee dat degene die menen trouw en oprecht te zijn, maar door misleiding en valsheid in geschriften (dus ook Bijbels) de mensen op een verkeerd been hebben gezet feitelijk met dat Grote Babyloin reeds verloren zijn.. Vergeet niet dat ALLE mensen verantwoordelijk gehouden worden voor datgene wat ze weten (en ervaren hebben) en door dienen te geven. Er is er maar één die belang heeft bij het negeren van waarschuwingen of scanderen van goede raad van (mede-)broeders en zusters in Christus en dat is Satan, de mensenmoordenaar van den beginne. Sla ik door, of weergeef ik slechts wat er in het Eeuwig Evangelei staat. Sla ik door, of geef ik aan wat Kardinaal Simonis beweert en hiermee een, feitelijk heimelijk verescholen, maar directe aanval doet op Jezus, die zo duidelijk is in Zijn (Bijbelse) weergave.
Johannes 14:6
"Ik ben de weg, de waarheid en het leven", antwoordde Jezus, "Ik ben de enige weg tot de Vader
Rev. L. Beere een Anglicaanse geestelijke zei eens in het blad All Saints Church/Church and People (1 sept 1947) het volgende:
Veel mensen denken dat de zondag de (Bijbelse) Sabbat is. Maar noch in het NT noch in de oude kerk is er ook maar iets aan te wijzen, waaraan wij het recht zouden kunnen ontlenen om de viering van de 7e dag naar de eerste dag te verplaatsen. De Sabbat was en is de zaterdag en niet de zondag. En als dit voor ons van kracht was, zouden wij Hem op die dag, en op geen andere, vieren.
Vergeet ook niet Surfer, dat de RK kerk als Staatskerk met wereldlijk politiek en religieus gezag zelf verklaart en heft vastgelegd, dat zij diegenen geweest is die de Bijbelse Sabbat, op persoonlijk advies van een Hemelse Vader hebben verandert. Dat staat in één lijn met datgene wat Kardinaal Simonis heeft verklaard e bedoelt aangaande de Weg, de Waarheid en het Leven. Voor de goede order nog even dit. ALLE kerken, binnen Nederland erkennen dat zij de zondag weliswaar vieren, maar dat zij in feite de Sabbat zouden moeten onderhouden. Misschien wordt dat niet direct verklaard door uw predikant of voorganger. Maar ik weet haastwel zeker, dat uw organisatie in de hoogste (geestelijke) gezaghebbende organisatie (in hart) overtuigd zijn van dat feit. Als zij dat niet doen,m zijn zij in feite deelgenoot van de RK Staatskerk, hetgeen Kardinaal Simonis nog zo uitdrukkelijk verwoordde in het Reformatorisch Dagblad van 19 januari 2002 , daags nadat de Charta Oecumenica werd getekend door veel kerken. Deze ' gemeentes' vallen allen onder het gezag van Rome, gebaseerd op de zondag, als samen-op-weg basis voor een Oecumenische kerk. Vergeet niet Surfer, dat de Charat Oecumenica een handvest is om het kerkrecht gestalte te geven; richtlijn voor de religieuze leiders en geestelijken.
Alleen een wereldomvattende organisatie is in staat om een wereldkerk te stichten op gelijkwaardigheid op wereldser wetten en geestelijke gronden. Wie momenteel kijkt naar wat gaande is op politiek en oorlogszuchtig terrien, moet eigenlijk wel inzien dat de wereld zich voorbereid op een oorlog tegen de trouwe gelovige mens.
Niet allemaal zullen we de wederkomst persoonlijk kunnen aanschouwen. Maar het is denkbaar dat één van onze generaties dat wel zal zijn. Net zoals gelovige volgelingen van Jezus opstonden uit hun graf, toen Jezus (ook) opstond.
Mattheüs 27
52 Graven gingen open en vele gelovige mannen en vrouwen, die gestorven waren, werden weer levend.
53 Na de opstanding van Jezus verlieten zij de begraafplaatsen en gingen naar Jeruzalem. Daar werden zij door vele mensen gezien.
54 De commandant en zijn soldaten die bij het kruis waren, schrokken vreselijk van de aardbeving en alle andere dingen die er gebeurden. "Deze man was werkelijk de Zoon van God!" riepen ze uit
Als Jezus zegt dat Hij als een dief in de nacht zal komen; wees dan voorbereid, ook met het m kunnen en voral leren ' zien' wat onderscheidelijk is tussen het Grote Babylon (dat reeds is gevallen) het het Hemelse Jeruzalem, dat zal nederdalen uit de Hemel. Allen als we de wetten en ervaringen in de geredchtigheid van Jezus op elkaat kunnen afstemmend door dié ervaringen, zijn we in staat om het "onderscheid" tussen Kardinaal SImonis en Jezus te zien, anders blijft Jezus een mysterie voor hen die te vreden zijn met een het " doorgeslagen " Schriftwoord dat (ik) hier slechts op dit scherm bracht. Allen de Heilige Geest kan mensen -doen- overtuigen. In dat licht "surfer" heb je gelijk als de woorden van mij ' als doorgeslagen overkomen. Ik denk dat Kardinaal Simonis het roerig met je eens zou -kunnen- zijn.
Hier begon het:
Openbaring 12:7
Toen brak in de hemel oorlog uit. Michaël en zijn engelen vochten tegen de draak en zijn engelen.
penbaring 13:7
Het beest mocht oorlog voeren tegen het volk van God en het overwinnen. Hij kreeg macht over alle landen en volken.
Dit overtuigd God van het feit dat Zijn trouwe volgelingen de strijd zullen overwinnen ( met de wapenrusting Gods omgord)
Openbaring 17:14
Zij zullen oorlog voeren tegen het Lam, maar die oorlog verliezen. Het Lam en Zijn trouwe volgelingen, die door Hem zijn geroepen en uitgekozen, zullen hen overwinnen. Hij is immers de Heer van alle heren en de Koning van alle koningen.
Wereldse machten (inclusief de geestelijkheid die de " wetten en geboden" hebben verandert)
Openbaring 19:19
Ik zag het beest samen met de koningen van de aarde. Zij hadden hun legers verzameld om oorlog te voeren tegen Hem, Die op het paard zit en tegen Zijn leger.
OKay Surfer: Is oorlog voeren tegen Jezus nu alleen een oorlog in daadwerkelijke zin, zoals mensen op deze wereld oorlog voeren? Deels ja; vervolgen, bespotten en tot terugkeer dwingen in het Grote Babylon. De oorlog is een Geestelijke oorlog, in de eerste plaats, omdat de trouwe en oprecht gelovige naar Jezus verlangft en (dus) ook bereid is ZIjn gerechtigheid aan te nemen! (Doop door onderdompeling en daarna groei in dié gerechtigheid).
Als de wereld aan de voeten ligt van het grote Amerika, dat zich door geweld. zowel Geestelijk als Fysiek, opdringt aan alle Staten, zal zin zich een Geestelijk fundamenten doen aanwenden om Jezus uit deze wereld (ook) in Geestelijke ozpicht te verbannen. God trekt dan Zijn Heilige Geest terug en levert de mensen over aan datgene wat zij zelf willen en wensen. Het centrale geestelijke geweten van deze werele ligt daar waar Satan zijn mensen heeft, net zoals Jezus die heeft (als bijwoners). Immers beide machten hebben volgelingen in deze wereld, dus er vindt overal een strijd plaats. Behalve in de Hemel, zoals we inmiddels weten. Het ligt er nu maar aan aan welke oproep gehoor geven.
Ik ben blij dat we zelfs ons geloof van de Here hebben gekregen!