everlastingman schreef:jacobH schreef:Zou jij dat wat beter willen toelichten. Ik zie niet in waarom deze tekst niet ook voor christenen zou gelden. Het is of voor of tegen er zijn geen 3 soorten mensen.
Een ware christen gelooft in de volkome verzoening met God door Jezus Christus. Zo iemand is dus
niet meer onder de toorn van God. Maar als je niet in de Zoon gelooft zeg je daarmee eigenlijk dat God een leugenaar is ( 1 Johannes 5 : 10 ). Zo iemand is wel onder de toorn van God. Er zijn dus 2 soorten mensen: Gelovers en Niet-gelovers.
Die in den Zoon gelooft, die heeft het eeuwige leven; maar die den Zoon ongehoorzaam is, die zal het leven niet zien, maar de toorn Gods blijft op hem. ( Johannes 3 : 36 )
EM,
het gaat me om deze zin: Daar zit wat in, ware het niet dat het hier gaat om een totaal van God verlaten volk.
of je nu een ongelovige jood in die tijd was of een ongelovige heiden. Dat maakt toch niet uit?
Dus waarom zou deze tekst aan kracht moeten inbinden. Ik wist ook niet van het bestaan van deze tekst. Maar zo zie je maar weer.
bedoel je misschien dat de beloften niet voor Nineve waren maar alleen voor Israel? en dat de de mensen uit Nineve dit vertelden door onkunde?
groeten JacobH