Anoniem_89 schreef:
Er staat geschreven dat kinderen in hun ouders geheiligd zijn.
1 Kor 7,14
Klopt.
Het doopformulier heeft dit veranderd.
Moderator: Moderafo's
Anoniem_89 schreef:
1 Kor 7,14
Anoniem_89 schreef:
1 Kor 7,14
mealybug schreef:Klopt.
Anoniem_89 schreef:
Ja dat komt ervan als je gelooft wat eens iemand geschreven heeft dat het gelijk waarheid is.
Daarom toetsen..
Maar dat gebeurt niet vaak.
Uhh.. waarom niet alleen de bijbel?![]()
Onveranderlijke Woord... maar wel nog wat extra formulieren als aanvulling..
Anoniem_89 schreef:
Ja dat komt ervan als je gelooft wat eens iemand geschreven heeft dat het gelijk waarheid is.
Daarom toetsen..
Maar dat gebeurt niet vaak.
Net als bij een vacature die mij wel wat leek voor mijn vrouw bij RSTzorg.
Maar kon niet doorgaan omdat ze alles in huis heeft wat zij verbieden, en geen refo is.
Statuut Identiteit
staat bij dat de grondslag als volgt is (pagina 3);
RST Zorgverleners laat zich bij de zorgverlening leiden door het onveranderlijke Woord van
God. De belijdenis van de Drie Formulieren van Enigheid, vastgesteld in de Nationale
Synode, gehouden in Dordrecht van 1618 tot 1619, is in de statuten van de stichting
nadrukkelijk opgenomen.
Uhh.. waarom niet alleen de bijbel?![]()
Onveranderlijke Woord... maar wel nog wat extra formulieren als aanvulling..
rotterdam schreef:Alleen de Bijbel ? Dan kom jij en begin jij (een enkeling) te toetsten en dan blijkt dat jij iets heel anders leest in diezelfde Bijbel.
mealybug schreef:Klopt.
naamloos schreef:Op deze manier proberen mensen die uit de meerderheid komen de 'enkeling' de mond te snoeren.
Maar intussen zijn er al heel veel 'enkelingen' dus pas maar op, ze mochten in de nabije toekomst het 'meerderheids-argument' eens gaan gebruiken!hoewel, zoveel zorgen hoef je je nou ook weer niet te maken. Argumenten genoeg...
benefietdiner schreef:http://www.digibron.nl/search/detail/e1 ... n-christus
Zo zie je maar dat zelfs de reformatoren moeite hadden met het formulier en de kinderdoop.
P.s. niet tegen refo's zeggen hoor dan vallen ze van hun stoel
Dan mag jij mij eens uitleggen waarom je steeds weer met je (rare niet onderbouwde) 'meerderheids-argument' op de proppen komt.rotterdam schreef:Totale flauwekul naamloos, ik wil niemand de mond snoeren.
Een rare niet onderbouwde opmerking.
Niet meer toetsen dan?rotterdam schreef:Dat toetsen is weinig succesvol gebleken, duizenden protestante kerken en kerkjes.
Allemaal enkelingen met hun getoetste absolute en eeuwige waarheden die elkaar te vuur en te zwaard bestrijden. Is dat de kerk die jij voor ogen hebt ? Blij vooruitzicht, dat mij streelt.
mealybug schreef:Heeft Jezus niet beloofd Zij Heilige Geest te sturen?
daarom moest Hij Zelf weggaan, anders kon de Heilige Geest niet komen!
Zal Die dan geen uitkomst geven, zoals beloofd?
Of twijfelen we aan God's beloften, nee toch?
Dan heb je geen formulieren meer nodig toch?
benefietdiner schreef:P.s. niet tegen refo's zeggen hoor dan vallen ze van hun stoel
mealybug schreef:Als trouwens de besnijdenis wordt vervangen door de doop volgens het formulier, waarom nemen alle gedoopten dan ook niet deel aan het avondmaal?
Het besneden volk der joden vierde toch ook Pascha met zijn allen?
mealybug schreef:Als trouwens de besnijdenis wordt vervangen door de doop volgens het formulier, waarom nemen alle gedoopten dan ook niet deel aan het avondmaal?
Het besneden volk der joden vierde toch ook Pascha met zijn allen?
rotterdam schreef:
De gewoonte om niet aan het avondmaal deel te nemen komt praktisch niet voor in de christelijke kerken.
mealybug schreef:
De gewoonte om niet aan het avondmaal deel te nemen komt praktisch niet voor in de christelijke kerken.
Ik heb het over de reformatorische kerken.
''Het Heilig Avondmaal echter wordt slechts enkele malen per jaar bediend. In sommige bevindelijke kerken wordt het nauwelijks bediend. Opvallend is echter dat slechts een kleine minderheid van de gemeenteleden ook daadwerkelijk gebruikmaakt van het Avondmaal. In deze kring mogen alleen de oprecht gelovigen, de kinderen Gods, gebruikmaken van het Avondmaal. Alleen het kerkelijk recht van de belijdenis is niet voldoende om deel te kunnen nemen aan het Heilig Avondmaal. Men heeft daarnaast een Goddelijk recht nodig om aan te gaan, en dat is de wedergeboorte.[42] Veelal is dit slechts een kleine minderheid in de gemeente. Ter indicatie: 10% van de gemeente is in een gemiddelde Gereformeerde Gemeente erg veel.''
Wikipedia
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 22 gasten