ostrogoot schreef:Jouw vastgeroeste mening over pedo’s moet een herziening ondergaan. Speciaal voor jou (zonder dat je zelf actie hoeft te ondernemen) een link
http://www.pedagogiek.net/content/artik ... e=Algemeen nieuws§ieNR=1&&rubriekID=4
Het zou aangeboren zijn maar ook aangeleerd.
Schijnbaar is mijn mening dus nog niet aan herziening toe. Goed om te weten.
Voor beide oorzaken zijn therapieën.
Ongetwijfeld, voor alles zijn wel therapieën. Maar uit de praktijk blijkt dat pedofilie (en ook homofilie) geaardheden zijn en vrijwel niet te genezen zijn. Slechts te onderdrukken. Het lijkt me dus nooit verstandig om een pedofiel na zijn straf weer met kinderen te laten werken omdat het risico simpelweg te groot is.
Stoornissen zijn gevaarlijk in de samenleving.
Er zijn vele verschillende soorten stoornissen, en verreweg de meeste zijn niet of nauwelijks gevaarlijk voor de samenleving. Pedofilie is dat wel. Deze mensen moeten wij helpen om het te leren onderdrukken, tevens moeten wij situaties zien te voorkomen waarin deze mensen zwak zijn.
Laat de RK kerk zijn verantwoordelijkheid nemen.
Idd. Zo zijn er dit weekend alle (oud-)Salesianen die ter sprake zijn gekomen in een melding op non actief gezet. Zo is men nu bezig met een groot onafhankelijk onderzoek enz enz.
De paus is leider van de kerk en kan op eigen merites doden zalig of heilig verklaren dus ook doden en levenden onzalig of niet heilig verklaren.
Zo te zien heb je ook geen kaas gegeten van zalig en heiligverklaringen. Want ook hier doe je boute uitspraken die kant noch wal raken. Lees de katholieke leer er maar eens op na.
Voor wat betreft mijn boute uitspraak over de aflaat. Deze is nog springlevend en verderfelijk ook.
De aflaat is nog steeds een onderdeel van het katholieke geloof, dat klopt. Tijdens het concilie van Trente is de handel daarin veroordeeld (de handel in aflaten is ook datgene waar Luther tegen ageerde). De handel in aflaten is nooit leer geweest, maar een praktijk in een kleine regio gedurende een korte tijd, maar dus veroordeeld. In het artikel wat je aanhaalt is geen enkele sprake van een aflaat of iets dat daar ook maar enigszins mee te maken heeft.
Hoe kun je met zwijggeld zonden kwijtschelden.
Dat kan niet. En in jouw aangehaalde artikel is daar ook geen sprake van.
De biecht is ook zo’n voorbeeld; de pastoor kan in een veredeld konijnenhok heel veel zonden vergeven, dit kan dus ook met geld.
Nee, dat kan niet met geld, heeft officieel ook nooit gemogen. Maar was ten tijde van Luther een foute praktijk. Schijnbaar heb je ook al geen verstand van biechten, want dat gebeurt nog maar zelden in een biechtstoel. Maar de hele theologie omtrent de biecht zal wel iets te hoog gegrepen zijn voor je. Vandaar dat je nu weer met wat lachwekkende slagen in de rondte je eruit probeert te praten.
Dit geld brengen de RK leden zelf op of te wel een sigaar uit eigen doos!
Heel leuk, een stropop opzetten om vervolgens af te branden. Een bekende drogreden.
Jouw pleidooi om Rome een hand boven het hoofd te houden en het roepen dat het maar gaat om een heel klein percentage van alle misbruiken verklaren veel. Elke pedofiel, pedosexueel moet geholpen worden en niet in verzoeking gebracht worden. Dat de media uit is op spektakel is niet te verwonderen.
Maar hier zijn we het al lang over eens. Lees je mijn bijdragen niet ofzo? Je blijft maar in herhaling vallen en er van alles en nog wat bijslepen. Op zich wel heel vermakelijk, want je reacties zijn vrij infantiel, maar over de kern van dit onderwerp zijn we het al lang met elkaar eens.
Voor de rest ben ik jou geen enkele verklaring schuldig over hoe ik over bepaalde zaken denk.
Dat ben je wel degelijk. Jij plaats zonder enige onderbouwing allemaal boute beweringen en indien je daarop aangesproken wordt ga je daar niet op in maar haal je er nog meer onzin bij. Dat is niet gebruikelijk op een forum waar men met elkar in gesprek treed. Maar schijnbaar kronkel je liever, ook goed, het zal mij er niet van weerhouden om je reacties af te schieten indien daar onzin instaat.
Jij zegt dat ik nog geen deuk in een pakje boter sla.
Dat heb ik gezegd ja. een feitelijke constatering die een ieder kan doen met het doorlezen van dit topic.
Zorg jij er dan maar voor dat Rome blijft bestaan en dat Rome bijdraagt aan een menswaardig bestaan. Als Rome morgen valt hang ik de vlag uit
Ik hoef er niet voor te zorgen dat 'Rome' blijft bestaan, dat doet God wel. En dat jij de vlag uit hangt als 1,1 miljard christenen hun geloof kwijtraken zegt meer over jou dan over 'Rome'. Spijtig dat je basale dingen als liefde voor je broeders en zusters in Christus niet begrepen hebt. Ik heb oprecht met je te doen.
Een boeiende film over de RK kerk is Amen. Daar zie je hoe die kerk in wezen was en nog steeds is.
In dezelfde categorie is Dan Bronw's Da Vinci Code ook een hele interessante film over Jezus.
Meer tijd en energie wil ik niet steken in de door jou geleide discussie over op de kinderlichaampjes verlustigde werknemers van feodale kerk in Rome te besteden.
Dat is heel mooi. Dan hoef ik ook niet meer op je infantiele reacties in te gaan. Ik ben blij dat je de opmerkingen van je protestantse broeders en zusters wel serieus neemt end at je nu inziet dat je over de rug van de misbruikten puntjes wil scoren tegen de katholieke Kerk. Dat heb je aangetoond door er van alles en nog wat bij te slepen wat in zijn geheel niet met het onderwerp te maken had, maar waar je nog vol met onderbuikgevoelens over zit, zonder enige kennis van zaken overigens.