Misbruik in de katholieke kerk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ostrogoot
Mineur
Mineur

Re: Misbruik in de katholieke kerk

Berichtdoor ostrogoot » 08 apr 2010 22:42

Faramir schreef:
ostrogoot schreef:Je moet verder lezen slimmerik. Mijn vocabulaire is heel groot en ik weet welke moeilijke woorden ik gebruik. Kijk eens wat Marx bedoelde met feodalisme...(dan moet je verder dan wikipedia)

Oww dus jij gebruikt woorden en bedoeld daar vervolgens iets mee wat buiten de gangbare definities van het woord vallen. En dan neem je het mij kwalijk? Wat dolletjes weer. Maar geef maar even een verwijzing dan waarin jouw definitie duidelijk wordt. Ik leer graag bij, ook al komt het van een man die de geestelijk vader is van een van de meest bederfelijke regeringsvormen die we ooit gekend hebben op aarde.
En probeer niet zo belerend over te komen dan polariseer ik nog meer

Je bedoeld dat je dan nog wilder om je heen begint te slaan en nog harder dingen roept waarvan je nooit enige onderbouwing geeft? Ik ben niet onder de indruk.

Als je meer wilt weten dan kun je zelf met een zoekmachine (geen kliksafe) informatie en delen van boeken vinden van Marx die gaan over het feodalisme zoals hij dat beschreven heeft. De kerkelijke macht heeft heel veel overeenkomsten met de jou op Wikipedia gevonden definitie van feodaal. Maar dit is verschrikkelijk off topic net zo als jouw vooringenomen standpunt dat hij de geestelijke vader is van een van de meest bederfelijke regeringsvormen die we ooit gekend hebben op aarde.
http://www.limburger.nl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20100406/REGIONIEUWS01/100409758/1056
Op deze link is te lezen dat de vervloekte aflaat in de RK kerk nog springlevend is.
Maar toch, als je met behulp van Google een Duitse site vindt, is er kennis van de Duitse taal noodzakelijk en hoewel jij pretendeert in het onderwijs te werken moet ik je helaas wijzen dat het werkwoord bedoelen in de 2de persoon enkelvoud in de tegenwoordige tijd vervoegd hoort te worden als stam +t bedoelt en niet bedoeld (het is geen typefout want je doet het twee achterelkaar).
Verder is het paarlen voor de zwijnen werpen
Nosce te ipsum

ostrogoot
Mineur
Mineur

Berichtdoor ostrogoot » 08 apr 2010 22:55

Faramir schreef:
eml schreef:ZIEK TOT IN DE WORTELS, BEESTEN ZIJN HET, GEEN HAAR BETER DAN JOHAN V ALS JE MIJ VRAAGT!!!

Zoals je weet is pedofilie een aangeboren afwijking. Je kunt dus zeggen dat deze mensen ziek zijn. Maar om mensen als beesten af te schilderen vind ik wat ver gaan. Om pedo's te vergelijken met drugsbaronnen die huurmoordenaars inhuren vind ik ronduit lachwekkend.

En wie bedoel je eigenlijk met 'het'? Zijn dat de pedofielen of bedoel je daar wat anders mee?

Op de door jou verheven wikipedia staat dat pedofilie een psychoseksuele stoornis is. Het is niet aangeboren maar een afwijking, rijp voor de psychiater.
Nosce te ipsum

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 09 apr 2010 09:09

EML is een aan leugens verslaafde internet-troll (zo heet iemand die fora herhaaldelijk bevuilt met spam over hetzelfde onderwerp). Het zou fijn zijn als dit creatuur een keer geband zou worden.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 09 apr 2010 12:56

ostrogoot schreef:Als je meer wilt weten dan kun je zelf met een zoekmachine (geen kliksafe) informatie en delen van boeken vinden van Marx die gaan over het feodalisme zoals hij dat beschreven heeft.

Ik had gehoopt op een titel van een boek oid zodat ik het in de bibliotheek op kon zoeken. Helaas geef je na verzoek nog steeds geen bronvermelding. Aangezien jij de afwijkende definitie hanteert toon je het maar fijn zelf aan. Ik heb een handreiking gedaan.
De kerkelijke macht heeft heel veel overeenkomsten met de jou op Wikipedia gevonden definitie van feodaal.

Een varken heeft ook veel overeenkomsten met een mens, en toch is het niet hetzelfde, verre van zelf.
Maar dit is verschrikkelijk off topic net zo als jouw vooringenomen standpunt dat hij de geestelijke vader is van een van de meest bederfelijke regeringsvormen die we ooit gekend hebben op aarde.

Nu ga je opeens miepen over offtopic, dat terwijl je je ontopic reacties op 1 hand te tellen zijn.
http://www.limburger.nl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20100406/REGIONIEUWS01/100409758/1056
Op deze link is te lezen dat de vervloekte aflaat in de RK kerk nog springlevend is.

Spannend. Ga je deze boute uitspraak net zo waterdicht onderbouwen als de rest van je uitspraken? :-oo
Maar toch, als je met behulp van Google een Duitse site vindt, is er kennis van de Duitse taal noodzakelijk en hoewel jij pretendeert in het onderwijs te werken moet ik je helaas wijzen dat het werkwoord bedoelen in de 2de persoon enkelvoud in de tegenwoordige tijd vervoegd hoort te worden als stam +t bedoelt en niet bedoeld (het is geen typefout want je doet het twee achterelkaar).

Dank voor de correctie. Ik pretendeer overigens niets, ik werk simpelweg in het onderwijs. En ja, ik ben niet foutloos dus ik zal best wel zo nu en dan spellingsfouten maken daar ik niet alles twee keer teruglees wat ik op een forum plaats.
Spijtig overigens dat dit de enige keer is dat je überhaupt iets onderbouwt.

Die opmerking zal dan voornamelijk op jezelf slaan. We kunnen hier allemaal wel zien dat je nog geen deuk in een pakje boter slaat terwijl het onderwerp zo gemakkelijk is om punten te scoren.
ostrogoot schreef:Op de door jou verheven wikipedia staat dat pedofilie een psychoseksuele stoornis is. Het is niet aangeboren maar een afwijking, rijp voor de psychiater.

Ik verhef Wikipedia niet. Het is gewoon een ontzettend handige online encyclopedie die je makkelijk kan gebruiken in fora gesprekken. Om dingen te onderbouwen bijvoorbeeld, je weet wel datgene wat jij keer op keer nalaat.

Ook een stoornis kan aangeboren zijn. Over het algemeen gaat men ervan uit dat een geaardheid (en dat is pedoseksualiteit) aangeboren is. Kortom, ook hier toon je weer eens helemaal niets aan. Het begint haast lachwekkend te worden die bijdragen van jou.

Annet76
Mineur
Mineur

Berichtdoor Annet76 » 09 apr 2010 13:46

Faramir schreef:
ostrogoot schreef:Als je meer wilt weten dan kun je zelf met een zoekmachine (geen kliksafe) informatie en delen van boeken vinden van Marx die gaan over het feodalisme zoals hij dat beschreven heeft.

Ik had gehoopt op een titel van een boek oid zodat ik het in de bibliotheek op kon zoeken. Helaas geef je na verzoek nog steeds geen bronvermelding. Aangezien jij de afwijkende definitie hanteert toon je het maar fijn zelf aan. Ik heb een handreiking gedaan.
De kerkelijke macht heeft heel veel overeenkomsten met de jou op Wikipedia gevonden definitie van feodaal.

Een varken heeft ook veel overeenkomsten met een mens, en toch is het niet hetzelfde, verre van zelf.
Maar dit is verschrikkelijk off topic net zo als jouw vooringenomen standpunt dat hij de geestelijke vader is van een van de meest bederfelijke regeringsvormen die we ooit gekend hebben op aarde.

Nu ga je opeens miepen over offtopic, dat terwijl je je ontopic reacties op 1 hand te tellen zijn.

Spannend. Ga je deze boute uitspraak net zo waterdicht onderbouwen als de rest van je uitspraken? :-oo

Dank voor de correctie. Ik pretendeer overigens niets, ik werk simpelweg in het onderwijs. En ja, ik ben niet foutloos dus ik zal best wel zo nu en dan spellingsfouten maken daar ik niet alles twee keer teruglees wat ik op een forum plaats.

Die opmerking zal dan voornamelijk op jezelf slaan. We kunnen hier allemaal wel zien dat je nog geen deuk in een pakje boter slaat terwijl het onderwerp zo gemakkelijk is om punten te scoren.
ostrogoot schreef:Op de door jou verheven wikipedia staat dat pedofilie een psychoseksuele stoornis is. Het is niet aangeboren maar een afwijking, rijp voor de psychiater.

Ik verhef Wikipedia niet. Het is gewoon een ontzettend handige online encyclopedie die je makkelijk kan gebruiken in fora gesprekken. Om dingen te onderbouwen bijvoorbeeld, je weet wel datgene wat jij keer op keer nalaat.

Ook een stoornis kan aangeboren zijn. Over het algemeen gaat men ervan uit dat een geaardheid (en dat is pedoseksualiteit) aangeboren is. Kortom, ook hier toon je weer eens helemaal niets aan. Het begint haast lachwekkend te worden die bijdragen van jou.

Oh gaan we het nu goedpraten?

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 09 apr 2010 13:59

Ik krijg het idee dat sommige mensen eigenlijk gewoon tegen de Rooms Katholieke kerk zijn en niet echt geinteresseerd zijn om het onderwerp van deze discussie te bespreken. Misschien moeten zij een ander topic openen en moeten we ons hier beperken tot de vraag over de omvang, de oorzaak, de gevolgen en de maatregelen als gevolg van seksueel misbruik in de Rooms Katholieke Kerk.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Riska

Berichtdoor Riska » 09 apr 2010 14:26

Ik ben blij met deze opmerking van Parsifal.
Het gaat m.i. inmiddels puur om het aanvallen van de RK in haar geheel.

De RK-kerk in Nederland schuift niks onder tafel, ze zijn vanaf het moment dat helder werd dat er op grote schaal sprake is geweest van misbruik en mishandeling alle openheid betracht en het onderzoek ernaar uit handen gegeven.
Het is een verdrietige en kwalijke zaak, vooral omdat hier sprake is van geestelijken, die het Evangelie hadden moeten voorleven aan kinderen die aan hun zorgen waren toevertrouwd.
Dat wordt in Nederland volop erkend. Ook al zijn er wat onhandige uitspraken geweest zoals die van Simonis. Duidelijk is ook dat het ten diepste niet aan het celibaat ligt, maar ook aan het feit dat alles wat met het lichaam te maken had, als zondig werd gezien. Op dit moment zijn de toelatingseisen tot het priesterambt behoorlijk verscherpt, o.a. door een psychologisch onderzoek zodat eerder helder wordt of iemand het allemaal aan kan.

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 09 apr 2010 14:58

Aardige sidenote. Wikipedia is leuk om iets op te zoeken, maar word hier op Windesheim niet erkend als een bron van HBO-niveau.

@Faramir (hieronder): :mrgreen:

Faramir

Berichtdoor Faramir » 09 apr 2010 15:16

jip_86 schreef:Aardige sidenote. Wikipedia is leuk om iets op te zoeken, maar word hier op Windesheim niet erkend als een bron van HBO-niveau.

Dat klopt. Ook op de hogeschool waar ik op heb gezeten was het geen legitieme op zichzelf staande bron. Maar de topic haalt verreweg het HBO niveau niet, nog geen MBO niveau.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 09 apr 2010 15:17

Annet76 schreef:Oh gaan we het nu goedpraten?

Wat uitgebreider graag, hier kan ik niets mee.

ostrogoot
Mineur
Mineur

Berichtdoor ostrogoot » 09 apr 2010 23:34

Annet76 schreef:
Faramir schreef:

Oh gaan we het nu goedpraten?

Jouw vastgeroeste mening over pedo’s moet een herziening ondergaan. Speciaal voor jou (zonder dat je zelf actie hoeft te ondernemen) een link
http://www.pedagogiek.net/content/artik ... e=Algemeen nieuws&sectieNR=1&&rubriekID=4
Het zou aangeboren zijn maar ook aangeleerd. Voor beide oorzaken zijn therapieën. Stoornissen zijn gevaarlijk in de samenleving. De nog steeds loslopende pyromaan in Veendam heeft ook een stoornis en op grond van die stoornis zal hij of zij geen strafvermindering krijgen bij een heterdaadje. De wereld moet zich niet schikken naar de grillen en uitspattingen van een (mogelijke geboren) gedragsgestoord persoon. Het is andersom. Leer leven met je afwijking of stoornis.
Laat de RK kerk zijn verantwoordelijkheid nemen. De paus is leider van de kerk en kan op eigen merites doden zalig of heilig verklaren dus ook doden en levenden onzalig of niet heilig verklaren.
Voor wat betreft mijn boute uitspraak over de aflaat. Deze is nog springlevend en verderfelijk ook. Hoe kun je met zwijggeld zonden kwijtschelden. De biecht is ook zo’n voorbeeld; de pastoor kan in een veredeld konijnenhok heel veel zonden vergeven, dit kan dus ook met geld. Dit geld brengen de RK leden zelf op of te wel een sigaar uit eigen doos!
Jouw pleidooi om Rome een hand boven het hoofd te houden en het roepen dat het maar gaat om een heel klein percentage van alle misbruiken verklaren veel. Elke pedofiel, pedosexueel moet geholpen worden en niet in verzoeking gebracht worden. Dat de media uit is op spektakel is niet te verwonderen.
Voor de rest ben ik jou geen enkele verklaring schuldig over hoe ik over bepaalde zaken denk. Jij zegt dat ik nog geen deuk in een pakje boter sla. Zorg jij er dan maar voor dat Rome blijft bestaan en dat Rome bijdraagt aan een menswaardig bestaan. Als Rome morgen valt hang ik de vlag uit
Een boeiende film over de RK kerk is Amen. Daar zie je hoe die kerk in wezen was en nog steeds is.
Meer tijd en energie wil ik niet steken in de door jou geleide discussie over op de kinderlichaampjes verlustigde werknemers van feodale kerk in Rome te besteden.
Nosce te ipsum

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 10 apr 2010 01:19

parsifal schreef:Ik krijg het idee dat sommige mensen eigenlijk gewoon tegen de Rooms Katholieke kerk zijn en niet echt geinteresseerd zijn om het onderwerp van deze discussie te bespreken. Misschien moeten zij een ander topic openen en moeten we ons hier beperken tot de vraag over de omvang, de oorzaak, de gevolgen en de maatregelen als gevolg van seksueel misbruik in de Rooms Katholieke Kerk.

Riska schreef:Ik ben blij met deze opmerking van Parsifal.
Het gaat m.i. inmiddels puur om het aanvallen van de RK in haar geheel.

De RK-kerk in Nederland schuift niks onder tafel, ze zijn vanaf het moment dat helder werd dat er op grote schaal sprake is geweest van misbruik en mishandeling alle openheid betracht en het onderzoek ernaar uit handen gegeven.
Het is een verdrietige en kwalijke zaak, vooral omdat hier sprake is van geestelijken, die het Evangelie hadden moeten voorleven aan kinderen die aan hun zorgen waren toevertrouwd.
Dat wordt in Nederland volop erkend. Ook al zijn er wat onhandige uitspraken geweest zoals die van Simonis. Duidelijk is ook dat het ten diepste niet aan het celibaat ligt, maar ook aan het feit dat alles wat met het lichaam te maken had, als zondig werd gezien. Op dit moment zijn de toelatingseisen tot het priesterambt behoorlijk verscherpt, o.a. door een psychologisch onderzoek zodat eerder helder wordt of iemand het allemaal aan kan.

Eens met beide! Jammer dat het topic uitgaat van: "Misbruik in de katholieke kerk".

Jammer, dat het geen wat nu in de media belicht wordt veel gevallen betreft van "Misbruik in de katholiek kerk". Het lijkt er meer op of de media meer gericht is om, (plat omgeschreven) een kerk te kakken te zetten, iin dit geval de katholieke kerk, dan dat men zich beroept op feiten. Misbruik van kinderen, is (helaas) van alle tijden en alle plaatsen. Elk geval van misbruik is er één te veel!

Het lijkt er m.i. meer op dat men blijft tracht (in de media) om seksueel misbruik te linieren aan een kerk. Natuurlijk is het erg als in een kerk, misbruik plaats vind door voorgangers, mensen met een ambt binnen een kerk (mensen die je vertrouwt) E.e.a wil m.i. niet zeggen, dat waar het om die mensen gaat, men er niet van uit een soort van automatisme uit gaat van, dat het heiligen zijn, het zijn ook maar mensen. Daar waar mensen op een voetstuk worden geplaatst, gaat men al scheef m.i. aan het eigen denken.
Daarmee bedoel ik: "Als men er van uitgaat, dat het in eigen kerk, kring, en /of voorganger/pastoor/dominee doet zoiets niet of gaat niet vreemd etc.. Vraag je zelf dan eens af of wat voor positie plaats je dan zo iemand? Vraag je zelf dan eens af: "is die positie die je iemand toekent wel een positie die een mens toekomt"? Is het soms niet beter om als ouder af te gaan op wat je eigen gevoel/ratio zegt/ingeeft, dan wat de kerk jou heeft geleerd, wat de maatschappij vindt wat jij zou moeten denken, hoe jij jouw kinderen op zou moeten opvoeden....., dan om vragen te durven, te mogen stellen, hoe gaat u/jij hier met mijn kind om, wat kan ik hier van deze instelling verwachten...etc..etc..
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Riska

Berichtdoor Riska » 10 apr 2010 07:18

Ostrogoot schreef:Elke pedofiel, pedosexueel moet geholpen worden en niet in verzoeking gebracht worden. Dat de media uit is op spektakel is niet te verwonderen.

Ik moet je teleurstellen - pedofilie is niet te genezen, met welke therapie dan ook. Dat is 'wishful thinking'.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 10 apr 2010 14:44

ostrogoot schreef:Jouw vastgeroeste mening over pedo’s moet een herziening ondergaan. Speciaal voor jou (zonder dat je zelf actie hoeft te ondernemen) een link
http://www.pedagogiek.net/content/artik ... e=Algemeen nieuws&sectieNR=1&&rubriekID=4
Het zou aangeboren zijn maar ook aangeleerd.

Schijnbaar is mijn mening dus nog niet aan herziening toe. Goed om te weten.
Voor beide oorzaken zijn therapieën.

Ongetwijfeld, voor alles zijn wel therapieën. Maar uit de praktijk blijkt dat pedofilie (en ook homofilie) geaardheden zijn en vrijwel niet te genezen zijn. Slechts te onderdrukken. Het lijkt me dus nooit verstandig om een pedofiel na zijn straf weer met kinderen te laten werken omdat het risico simpelweg te groot is.
Stoornissen zijn gevaarlijk in de samenleving.

Er zijn vele verschillende soorten stoornissen, en verreweg de meeste zijn niet of nauwelijks gevaarlijk voor de samenleving. Pedofilie is dat wel. Deze mensen moeten wij helpen om het te leren onderdrukken, tevens moeten wij situaties zien te voorkomen waarin deze mensen zwak zijn.
Laat de RK kerk zijn verantwoordelijkheid nemen.

Idd. Zo zijn er dit weekend alle (oud-)Salesianen die ter sprake zijn gekomen in een melding op non actief gezet. Zo is men nu bezig met een groot onafhankelijk onderzoek enz enz.
De paus is leider van de kerk en kan op eigen merites doden zalig of heilig verklaren dus ook doden en levenden onzalig of niet heilig verklaren.

Zo te zien heb je ook geen kaas gegeten van zalig en heiligverklaringen. Want ook hier doe je boute uitspraken die kant noch wal raken. Lees de katholieke leer er maar eens op na.
Voor wat betreft mijn boute uitspraak over de aflaat. Deze is nog springlevend en verderfelijk ook.

De aflaat is nog steeds een onderdeel van het katholieke geloof, dat klopt. Tijdens het concilie van Trente is de handel daarin veroordeeld (de handel in aflaten is ook datgene waar Luther tegen ageerde). De handel in aflaten is nooit leer geweest, maar een praktijk in een kleine regio gedurende een korte tijd, maar dus veroordeeld. In het artikel wat je aanhaalt is geen enkele sprake van een aflaat of iets dat daar ook maar enigszins mee te maken heeft.
Hoe kun je met zwijggeld zonden kwijtschelden.

Dat kan niet. En in jouw aangehaalde artikel is daar ook geen sprake van.
De biecht is ook zo’n voorbeeld; de pastoor kan in een veredeld konijnenhok heel veel zonden vergeven, dit kan dus ook met geld.

Nee, dat kan niet met geld, heeft officieel ook nooit gemogen. Maar was ten tijde van Luther een foute praktijk. Schijnbaar heb je ook al geen verstand van biechten, want dat gebeurt nog maar zelden in een biechtstoel. Maar de hele theologie omtrent de biecht zal wel iets te hoog gegrepen zijn voor je. Vandaar dat je nu weer met wat lachwekkende slagen in de rondte je eruit probeert te praten.
Dit geld brengen de RK leden zelf op of te wel een sigaar uit eigen doos!

Heel leuk, een stropop opzetten om vervolgens af te branden. Een bekende drogreden.
Jouw pleidooi om Rome een hand boven het hoofd te houden en het roepen dat het maar gaat om een heel klein percentage van alle misbruiken verklaren veel. Elke pedofiel, pedosexueel moet geholpen worden en niet in verzoeking gebracht worden. Dat de media uit is op spektakel is niet te verwonderen.

Maar hier zijn we het al lang over eens. Lees je mijn bijdragen niet ofzo? Je blijft maar in herhaling vallen en er van alles en nog wat bijslepen. Op zich wel heel vermakelijk, want je reacties zijn vrij infantiel, maar over de kern van dit onderwerp zijn we het al lang met elkaar eens.
Voor de rest ben ik jou geen enkele verklaring schuldig over hoe ik over bepaalde zaken denk.

Dat ben je wel degelijk. Jij plaats zonder enige onderbouwing allemaal boute beweringen en indien je daarop aangesproken wordt ga je daar niet op in maar haal je er nog meer onzin bij. Dat is niet gebruikelijk op een forum waar men met elkar in gesprek treed. Maar schijnbaar kronkel je liever, ook goed, het zal mij er niet van weerhouden om je reacties af te schieten indien daar onzin instaat.
Jij zegt dat ik nog geen deuk in een pakje boter sla.

Dat heb ik gezegd ja. een feitelijke constatering die een ieder kan doen met het doorlezen van dit topic.
Zorg jij er dan maar voor dat Rome blijft bestaan en dat Rome bijdraagt aan een menswaardig bestaan. Als Rome morgen valt hang ik de vlag uit

Ik hoef er niet voor te zorgen dat 'Rome' blijft bestaan, dat doet God wel. En dat jij de vlag uit hangt als 1,1 miljard christenen hun geloof kwijtraken zegt meer over jou dan over 'Rome'. Spijtig dat je basale dingen als liefde voor je broeders en zusters in Christus niet begrepen hebt. Ik heb oprecht met je te doen.
Een boeiende film over de RK kerk is Amen. Daar zie je hoe die kerk in wezen was en nog steeds is.

In dezelfde categorie is Dan Bronw's Da Vinci Code ook een hele interessante film over Jezus.
Meer tijd en energie wil ik niet steken in de door jou geleide discussie over op de kinderlichaampjes verlustigde werknemers van feodale kerk in Rome te besteden.

Dat is heel mooi. Dan hoef ik ook niet meer op je infantiele reacties in te gaan. Ik ben blij dat je de opmerkingen van je protestantse broeders en zusters wel serieus neemt end at je nu inziet dat je over de rug van de misbruikten puntjes wil scoren tegen de katholieke Kerk. Dat heb je aangetoond door er van alles en nog wat bij te slepen wat in zijn geheel niet met het onderwerp te maken had, maar waar je nog vol met onderbuikgevoelens over zit, zonder enige kennis van zaken overigens.

ostrogoot
Mineur
Mineur

Berichtdoor ostrogoot » 10 apr 2010 22:14

Riska schreef:
Ostrogoot schreef:Elke pedofiel, pedosexueel moet geholpen worden en niet in verzoeking gebracht worden. Dat de media uit is op spektakel is niet te verwonderen.

Ik moet je teleurstellen - pedofilie is niet te genezen, met welke therapie dan ook. Dat is 'wishful thinking'.

dus... accepteren of gedogen?
Pyromanie en kleptomanie zijn ook niet te genezen, laat ze maar hun gang gaan.
Megalomanie is trouwens ook iets waar je niets aan kan doen, zij gaan al hun gang
Nosce te ipsum

Terug naar “Archief”