trijntjejohanna schreef:bij ons heeft het 8e kindje nooit geleeft... het is ong 2 jaar geleden gebeurt.. je hebt er nu een dubbel gevoel bij.. aan de ene kant is het gezin compleet.. maar aan de andere kant mis je wel wat... het kindje is geboren toen mijn moeder iets van 14 week zwanger was.. nog superklein dus.. maar alles zat er aan.. het was een kindje .. zo compleet.... maar absoluut niet levensvatbaar natuurlijk
maar het meest erge vind ik nog wel dat bijv. de overburen zeiden toen ze het hoorden: wilden ze er nog één dan?!?!? of dat anderen zeiden: ach jullie hebben er toch al 7.....

dan denk ik: ja en??, ook dit kindje was welkom......
Wat vreselijk voor jullie allemaal, en wat kunnen mensen toch bot reageren, he? Een van onze kinderen een dochter is als baby overleden, en wij kregen ook van die idiote reacties, en helemaal toen ik gelijk weer zwanger was, gingen mensen tegen mij zeggen: als je maar niet denkt dat je je overleden dochtertje kunt vervangen, zo dom
Jullie hebben gewoon 8 kinderen, waarvan er nog 7 bij jullie zijn, zo zie ik het. Mensen die het niet hebben meegemaakt, snappen dat niet (gelukkig voor hun), maar al heb je 14 kinderen, als er 1 overlijdt, blijft dat even vreselijk, of je er nou 14 hebt of 4. Je houdt van al je kinderen even veel......... en voor de broertjes en zusjes is het ook zo erg, en dat snappen mensen al helemaal niet.........
Trek je er maar niks van aan, van die reacties, jou kleine broertje of zusje is in de hemel dicht bij Jezus, dat weet ik zeker!