De Wachter Sions - Refoweb

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 02 okt 2006 15:59

klavertje schreef:Ik denk dat je zelf wel die negatieve reacties kunt bekijken. (ik denk dat ze wel voor zich spreken).

Als je geen voorbeelden aandraagd weet ik niet wat je bedoeld, en kan ik er verder niet op in gaan, jammer.

André

Berichtdoor André » 02 okt 2006 16:01

klavertje schreef:Ik heb vaak het gevoel dat mensen heel snel weten van "ohja.. daar in dat kerkverband handelen ze zus of zo.." "of daar in dat kerkverband mag je dat niet, dat is echt erg joh" "of... daar, in dat kerkverband mogen ze dit, erg he?"
Ik herken dat niet, is het misschien bij bepaalde kerkgenootschappen zo dat men het net iets beter weet dan een ander?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 okt 2006 16:19

klavertje schreef::wink: :wink:

Dat zegt overigens niét dat alle kritiek onterecht is en niet geuit mag worden.

klavertje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor klavertje » 02 okt 2006 16:22

MARINA: Het lijkt me niet zinvol om dat allemaal te herhalen hier. Bekijk de reacties zelf maar eens.. staat er best wel duidelijk in!!

ANDRE: Weet ik niet, geen ervaring mee, kan daar dus geen antwoord op geven. Misschien anderen?

ARAGRON: Zeker niet. :wink:
Wie geen vertrouwen stelt in anderen, zal nimmer het vertrouwen van de anderen winnen

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 02 okt 2006 18:52

klavertje schreef:MARINA: Het lijkt me niet zinvol om dat allemaal te herhalen hier. Bekijk de reacties zelf maar eens.. staat er best wel duidelijk in!!

Denk je dat ik de posts niet gelezen heb terwijl ik dit topic zelf gestart heb? Wie zeg dat als jij reacties 'afkraakreacties' vind, dat ik het ook 'afkraak' vind i.p.v. opbouwende kritiek? Jij geeft iets al een naam terwijl een ander er heel anders tegenaan kan kijken.

klavertje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor klavertje » 02 okt 2006 18:55

Denk je dat ik de posts niet gelezen heb terwijl ik dit topic zelf gestart heb? Wie zeg dat als jij reacties 'afkraakreacties' vind, dat ik het ook 'afkraak' vind i.p.v. opbouwende kritiek? Jij geeft iets al een naam terwijl een ander er heel anders tegenaan kan kijken.

Natuurlijk heb jij alles gelezen.
Ik zeg helemaal niet dat jij hetzelfde denkt en vind als mij. Maar als jij je probeert in te leven in iemand die het wel negatieve reacties vind, dan weet ik zeker dat je zult ontdekken welke reacties ik bedoel.
Wie geen vertrouwen stelt in anderen, zal nimmer het vertrouwen van de anderen winnen

klavertje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor klavertje » 02 okt 2006 18:58

Natuurlijk heb jij alles gelezen.
Ik zeg helemaal niet dat jij hetzelfde denkt of vind als mij. En die naam? Volgens mij heb ik die niet verzonnen. Maar oké.
Je kan je ook proberen in te leven in iemand die wel moeite heeft met bepaalde reacties, wie weet zul je dan beter begrijpen wat de ander voelt en bedenkt.

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 02 okt 2006 19:08

Ik heb de afkrakende persoon zonder opbouwende kritiek aangesproken. De rest bleef netjes en had normale kritiek. En nu wil ik er niets meer over zeggen, omdat me dat niet zinnig lijkt.

Ontopic weer! :)

Johnny99
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Johnny99 » 23 okt 2006 19:08

klavertje schreef:Soms waren de reacties wel erg veroordelend of misprijzend, maar ja dat zal wel horen als je over de GGIN praat. Tja..

Marina87: je geeft aan dat je dit stuk geplaatst hebt om over de inhoud van dit artikel te praten. Waarom?? Sprak dit stuk je zo aan, dat je het wilde delen met heel Refoweb? (ik denk dat je vantevoren wel na had kunnen gaan dat er zulke reacties op zouden komen. Vaak genoeg wordt de GGIN in een kwaad daglicht gesteld, dat kan je zeker verwachten op zo'n oproep.)

Je oproep waarin je aangeeft dat mensen niet kunnen oordelen over dit kerkverband als ze niet weten wat daar speelt is wellicht gedeeltelijk terecht. Maar Marina87 is overigens wel degelijk een insider wat dat betreft. Zo ook ik. En ik merk uit je toon dat je toch geïrriteerd bent door de dingen die gezegd worden in reactie op het artikel uit de 'Wachter'. Is dát wel terecht? Als de kritische geluiden steekhoudend zijn, is een afwijzend geluid niet meer dan gewenst, lijkt me.
Daarnaast ben ik erg benieuwd naar jouw reactie, klavertje. Wat vind jij van de stelling die dhr. van der Tang inneemt? Is dit de gewenste houding van een Christen ten opzichte van een medium als RefoWeb?

Zelf heb ik op het punt gestaan het genoemde artikel op de dag van verschijnen volledig te plaatsen, mijn scanner weigerde echter. Nu zie ik echter dat het artikel reeds geplaatst is.
- "I have a dream" -
dr. Martin Luther King jr.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 23 okt 2006 22:37

Zo stond er ook een stuk in het Reformatorisch dagblad 2 weken geleden, uit de Wachter Sions over Hyves....
sorry.. ik kan hun denken over refoweb en hyves echt niet volgen! zoals zij redeneren is echt letterlijk niets meer goed.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 23 okt 2006 22:45

Gerdien B. schreef:Zo stond er ook een stuk in het Reformatorisch dagblad 2 weken geleden, uit de Wachter Sions over Hyves....
sorry.. ik kan hun denken over refoweb en hyves echt niet volgen! zoals zij redeneren is echt letterlijk niets meer goed.

Neehoor, dat is gewoon heel bijbels: "Allen zijn zij afgeweken, te zamen zijn zij onnut geworden; er is niemand, die goed doet, er is ook niet tot een toe." 8)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 24 okt 2006 09:24

je kon ik dat vergeten :mrgreen: 8)
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

cire
Sergeant
Sergeant

Re: De Wachter Sions - Refoweb

Berichtdoor cire » 24 okt 2006 22:35

Wat mij vooral opvalt is het volgende:

Hier wordt oeverloos gezwamd over de meest heilige en tere onderwerpen, in een context die veronderstelt dat iedere relevante mening uitgesproken en gedeeld moet kunnen worden zolang het maar netjes gebeurt, die in de praktijk gelijkwaardigheid van alle meningen en alle deelnemers veronderstelt, en waar vrijwel geen leiding wordt gegeven. Dat alles speelt zich af in een grotendeels anonieme omgeving. Is dit nu werkelijk verantwoord te noemen?

Ik ben het er wel mee eens dat er soms oeverloos wordt gezwamd. Hoewel ik het idee heb dat dat bij de 'meest heilige en tere onderwerpen' wel meevalt. Maar daarin verschilt refoweb niet zoveel van het verdere 'sociaal verkeer' van de meeste mensen, denk ik.

Maar ik vind de rest juist positief voor refoweb. Elke relevante mening mag worden uitgesproken zolang het maar netjes gebeurt. Beter kan het eigenlijk niet.

Hoewel ik me kan voorstellen dat ouders liever niet hebben dat (jonge) kinderen met elke mening in aanraking komen, hoort het toch bij het opgroeien dat dat langzamerhand wel kan... Toch?

Maar als mensen refoweb in lijn zien van andere reformatorische instellingen/kranten/bladen is er natuurlijk een probleem. Over het algemeen worden deze heel erg 'gecontroleerd'. Als er mensen met een 'andere' mening aan het woord komen, wordt er een 'reformatorische' mening bijgezet
Die 'leiding' kan soms natuurlijk positief zijn, maar heeft als gevaar dat er een zekere schijn wordt opgehouden, waar de meeste mensen niet voor staan.

André

Re: De Wachter Sions - Refoweb

Berichtdoor André » 24 okt 2006 22:41

cire schreef:Hoewel ik me kan voorstellen dat ouders liever niet hebben dat (jonge) kinderen met elke mening in aanraking komen, hoort het toch bij het opgroeien dat dat langzamerhand wel kan... Toch?
Misschien is het ook verstandig er van uit te gaan dat kinderen niet alles vertellen aan hun ouders, dat zou wel erg naïef zijn om te denken.

Terug naar “Archief”