Spijkerkleding

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 12 mei 2006 15:18

Zucht.... vrouwen....

Heej Raido, wat trek jij aan naar de meeting?! Ohh jaaa? Een Blind Guardian shirt? In de aanbieding voor maar 20 euro? Wat eeeeeeeenig. Matcht wel leuk bij je nieuwe broeeeek :D
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 12 mei 2006 16:01

Nou als je echt niks kunt vinden heb ik nog een paar vrij platte maat 40 in de kast staan..... je mag ze gerust lenen, want ze liepen bij mij heel goed op mijn trouwdag! Beetje gebroken wit ...... enne trouwjurk hangt er ook bij.... van de week nog gepast maar helaas..... de knoopjes gingen niet meer dicht,
dus als je nergens iets kan vinden kan je altijd nog bij pol terecht.
Om bij de topic te blijven; hij is niet van spijkergoed :(

O en weetje, ik dacht altijd dat jij een trouwPAK nodig zou hebben.....
al die nicknames je weet niet meer of het hij/zij is

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 mei 2006 16:29

biamarth schreef:
johannes1 schreef:als je het doordeweeks draagt dan is het niet netjes. onze dominee had het over speciale kleren voor die speciale dag. die kleren mag je alleen die dag aan.

Dan wil ik wel eens weten waar deze predikant dat in de Bijbel vandaan heeft. Vele generaties voor ons hadden maar 1 stel kleding.

Ben dus erg benieuwd.

Ik lees dit nog eens over, en bedenk opeens dat veel dominee's dan een beeeetje hypocriet zijn.
Tenminste, in de kleine dorpjes bij ons in de buurt, en in mn geboorteplaats enzo, liep de dominee op zondag in een zwart pak......

Maar door de weeks ook altijd :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 12 mei 2006 18:54

Das niet gezond in de zomer :D
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 12 mei 2006 19:58

Marnix schreef:Das niet gezond in de zomer :D

Wat is er niet gezond?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 12 mei 2006 22:59

pol schreef:Nou als je echt niks kunt vinden heb ik nog een paar vrij platte maat 40 in de kast staan.....

Hmz, net ietsje te klein gok ik zo. Ik heb maat 41 of 42.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 12 mei 2006 23:02

Marnix schreef:Zucht.... vrouwen....

Heej Raido, wat trek jij aan naar de meeting?! Ohh jaaa? Een Blind Guardian shirt? In de aanbieding voor maar 20 euro? Wat eeeeeeeenig. Matcht wel leuk bij je nieuwe broeeeek :D

Hahaha jij bent echt leuk ;)
Ik begin er trouwens ook een beetje zat van te worden dat 't op m'n werk in de pauze zo vaak over het weer en de mode gaat. Daar doe ik zelf ook wel aan mee, maar ik heb wel zin om in een omgeving te gaan werken waar meer mannen zijn...

André

Berichtdoor André » 13 mei 2006 00:35

Lalage schreef:
Marnix schreef:Zucht.... vrouwen....

Hahaha jij bent echt leuk ;)
Ik begin er trouwens ook een beetje zat van te worden dat 't op m'n werk in de pauze zo vaak over het weer en de mode gaat. Daar doe ik zelf ook wel aan mee, maar ik heb wel zin om in een omgeving te gaan werken waar meer mannen zijn...
Je zou kunnen proberen om over spijkerkleding te gaan bomen in de pauze van je werk, krijgen we wsl ook wat ontopic reacties, en zo. :P

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 13 mei 2006 09:38

André schreef:Je zou kunnen proberen om over spijkerkleding te gaan bomen in de pauze van je werk, krijgen we wsl ook wat ontopic reacties, en zo. :P

Ja zal ik ze maar eens vragen of zij vinden dat je met spijkerkleding naar de kerk mag, hehe

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 13 mei 2006 10:17

Marnix schreef:Das niet gezond in de zomer :D

Als het bloedwarm is gewoon in zwart pak blijven lopen :) Ik hoorde laatst ook wat, ergens op de Veluwe werd wat georganiseerd ... het was dertig graden en de dominee liep in zwart pak rond... Ik kreeg er gewoon medelijden mee :)

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 13 mei 2006 11:46

Moet een dominee verplicht een zwart pak aan, of is dit een nieuw topic?

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 13 mei 2006 11:49

ach het gaat toch over kleding hier. Tuurlijk hoeft een dominee niet perse in een zwart pak te lopen... dat is traditie... op de preekstoel mag hij van mij, hoewel hij er niet meer respect mee afdwingt :) Als het warm is zou ik zeggen: Doe dat jasje snel uit.... :D En als hij gewoon over straat loopt mag hij gerust spijkerkleding aan (woei we zijn weer on topic!) :D

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 13 mei 2006 12:22

een zwart spijkerpak 8)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 13 mei 2006 12:45

Lol. Ik zie niet in waarom dominees altijd in het zwart gekleed zouden moeten zijn.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 13 mei 2006 12:54

Marnix schreef:Lol. Ik zie niet in waarom dominees altijd in het zwart gekleed zouden moeten zijn.

Ligt dit ook niet aan het type kerkverband of richting. In mijn eerste woonplaats was de dominee stemmig gekleed ook wel donkerblauw. In mijn tweede woonplaats was hij in het pikzwart + hoed. Ik kwam hem een keer tegen en ik dacht dat het de begrafenisondernemer was. Waar ik nu woon heeft de dominee gewone kleren aan, alleen op zondag een donker pak en daarbuiten ook wel andere kleuren.

Andere vraag: voor de domineesvrouw: mag zij spijkerkleding aan?

Terug naar “Archief”