bindingsangst

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

André

Berichtdoor André » 14 jan 2006 23:33

Raido schreef:Je generaliseerd :) (.....)Maar ik denk dat je dan een probleem krijgt (vooral jongens, tja) dat is de hormonenkwestie.
Hoe zit dat dan bij vrouwen, hebben die géén hormonen, en zo? ;/
Soms krijg ik wel eens het gevoel dat iemand stoer vertelt dat hij/zij uistékend zonder relatie kan, ik denk echter dat verlatings/bindingsangst niet alleen opgebouwd wordt door het hebben gehad van enkele rondes verkering, maar dat je het ook al eens 'vroeger' opgedaan hebt bij bepaalde situaties.

Kaboutertje
Verkenner
Verkenner

..

Berichtdoor Kaboutertje » 15 jan 2006 18:22

inderdaad het kan ook aan je achtergrond/verleden liggen..

kijk het duurt ff voor je iemand vertrouwd.. kben op dit moment ook een super toffe gast aant leren kennen.. en ik vertrouw hem.. toch (probeer) ik niet te hard van stapel te lopen..

en toch zou ik een relatie met hem aandurven..

en daar dacht ik eerst anders over!! je moet eerst iemand vinden waar je je echt lekker bij voelt.. jezelf kunt zijn.. en knapt ie dan nog niet af :P dan is dat mooj toch :wink:

tis wel heel gaaf gewoon..
Dank U voor het kruis Heer! dank U dat U stierf voor ons, U droeg al onze schuld en pijn, nu zijn wij vrij!!

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 16 jan 2006 13:53

Acire schreef:
Maar uhm...waarin zou je dan jongens pijn doen? Als je 'iets vaags' met ze hebt en je niet meer wilt door je bindingsangst ofzo??

Ik weet dat ik sommigen pijn doe/ gedaan heb..omdat ik ze niet verder in m'n leven toelaat/liet! Omdat ik het niet kan... Gewoon vrienden zijn is goed..maar verder wil ik niets! En dat is in hun geval blijkbaar anders! Het voelt voor hun ws als afwijzing..terwijl ik het niet zo bedoel! Om gek van te worden eigenlijk! :roll:

Dippie schreef: Maar je moet opnieuw leren vertrouwen in jongens...en dat is mij gelukkig gelukt!

Opnieuw leren vertrouwen ja..maar..voor mij is het de vraag: hoe?
Ik merk dat het niet zomaar terug is.. En..dat lukt me sowieso niet in m'n eentje! :wink:

Dippie schreef: Je moet iig rustig aan doen...Als je verliefd word...loop niet te hard van stapel...en leg het die jongen ook uit, waardoor jij je soms misschien gewoon klote voelt, omdat je niet weet of je deze nou moet vertrouwen, ja of nee...en dat kan best lang duren...maar ik hoop dat je er snel genoeg achter komt dat je hem mag en kan vertrouwen....

Ben ik met je eens.. Uitspreken naar hem toe moet in ieder geval ja! Maar..ik heb dat 1 keer gezegd..en de reactie daarop was: Werk daar dan aan! (Alsof ik dat nog niet wist!) :roll: Wat heb ik aan zo'n antwoord? Niets... :|
"Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken, dan klopt alles."

Herman Finkers

Kaboutertje
Verkenner
Verkenner

..

Berichtdoor Kaboutertje » 16 jan 2006 15:28

ej poesjuhh..

ksnap wat je bedoelt met jongens pijn doen..

eerst vind je ze leuk, ze worden verliefd op je.. maar dan komt je bindingsangst.. je wilt g1 relatie..
dat moet je vertellen tegen die jongen.. en das moeilijk!!
helemaal als ze daarna zeggen dat ze niet meer zonder je kunnen, je wel willen helpen er over heen te komen, ze in jou de ware zien..
dan voel je je gwoon schuldig!!
Dank U voor het kruis Heer! dank U dat U stierf voor ons, U droeg al onze schuld en pijn, nu zijn wij vrij!!

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 16 jan 2006 18:42

gehe acire,poessie en dippie zullen we een praatgroepje oprichten? :wink: alhoewel verhalen van anderen horen bevorderd het generaliseren natuurlijk :wink: jongens zijn leuk hoor, maar wel buiten mn intieme zone graag 8)
PaSaP Hoogh!!

Pivo
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pivo » 16 jan 2006 19:50

Ach wat een klaagzangen allemaal van de dames. Tja waarschijnlijk hebben jullie je zelf in de ellende gestort. Je had niets hoeven te beginnen met die gasten! En als het nog niet officieel is dan mag je helemaal niet zeuren. Je krijgt verkering als je op dat moment denkt zeker te weten dat je met elkaar verder wilt. :wink:

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 16 jan 2006 20:02

Pivo schreef:Ach wat een klaagzangen allemaal van de dames. Tja waarschijnlijk hebben jullie je zelf in de ellende gestort. Je had niets hoeven te beginnen met die gasten! En als het nog niet officieel is dan mag je helemaal niet zeuren. Je krijgt verkering als je op dat moment denkt zeker te weten dat je met elkaar verder wilt. :wink:

Klaagzangen? En het ons zelf aangedaan? Ja joh..je hebt gelijk! *kuch*
Mogen we onze mening soms niet uitspreken? :roll:

@ Linde..zou het verstandig zijn? :wink:
"Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken, dan klopt alles."

Herman Finkers

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 16 jan 2006 20:04

Poesje schreef:
Pivo schreef:Ach wat een klaagzangen allemaal van de dames. Tja waarschijnlijk hebben jullie je zelf in de ellende gestort. Je had niets hoeven te beginnen met die gasten! En als het nog niet officieel is dan mag je helemaal niet zeuren. Je krijgt verkering als je op dat moment denkt zeker te weten dat je met elkaar verder wilt. :wink:

Klaagzangen? En het ons zelf aangedaan? Ja joh..je hebt gelijk! *kuch*
Mogen we onze mening soms niet uitspreken? :roll:

@ Linde..zou het verstandig zijn? :wink:

Hm, ik probeer iedereen altijd maar duidelijk te maken dat je goede dingen in een relatie altijd moet onthouden, als het uit is. Wat er ook gebeurd is, je was er samen bij..dus geen reden tot klagen, dacht ik zo :)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 16 jan 2006 20:05

En ow, vreemdgaan e.d., dát is weer een ander verhaal, dan mag je van mij klagen wat je wil :P

Aragorn

Re: ..

Berichtdoor Aragorn » 16 jan 2006 20:19

Kaboutertje schreef:ej poesjuhh..

ksnap wat je bedoelt met jongens pijn doen..

eerst vind je ze leuk, ze worden verliefd op je.. maar dan komt je bindingsangst.. je wilt g1 relatie..
dat moet je vertellen tegen die jongen.. en das moeilijk!!
helemaal als ze daarna zeggen dat ze niet meer zonder je kunnen, je wel willen helpen er over heen te komen, ze in jou de ware zien..
dan voel je je gwoon schuldig!!

Kijk! Dat krijg je ervan als je in De WareTM gelooft! 8)

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 16 jan 2006 20:58

Pivo schreef:En als het nog niet officieel is dan mag je helemaal niet zeuren.

nee dan kan je alles maken natuurlijk ](*,)

@ poesje vast wel :P
PaSaP Hoogh!!

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 16 jan 2006 21:51

'k Vind het eigenlijk best wel goed wat hier allemaal uitgesproken wordt. Zo krijg ik tenminste eens een beetje een voorstelling bij wat er in de dames omgaat. Nu is dat per dame natuurlijk best wel verschillend, en wat ik hier lees kan ik natuurlijk niet op alle dames toepassen. Maar een beetje meer inzicht in wat ze bezighoudt, en waarom ze op me reageren zoals ze reageren, ja, daar heb ik toch nogal eens dringend behoefte toe gevoeld.

Is dit dan de versie?: Houden van een man, hoe moet dat?
Laatst gewijzigd door Boekenlezer op 16 jan 2006 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 16 jan 2006 21:53

Smurffie schreef:En ow, vreemdgaan e.d., dát is weer een ander verhaal, dan mag je van mij klagen wat je wil :P

OKE!! KLAAG KLAAG KLAAG!!!!! 8)
nee hor, ik ga proberen niet meer te klagen daarover, moet mn wantrouwen gaan bestrijden en mn best doen!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 16 jan 2006 22:06

Overigens is bindingsangst best een handig instrument om niet in allerlei loze verliefdheden te trappen. :wink:

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 16 jan 2006 22:09

Zeker 8) Éen keer er flink in trappen in een laffe rotzak zorgt er voor dat je er nooit meer intrapt, je hebt ze direct door met hun leuke praatjes en ondertussen bij ander wijven tussen de lakens :? :x

Terug naar “Archief”